Skip to main content
Vraag

Verkeerd voorgelicht over zenderpakket door deurverkoper

• February 5, 2025
  • 12 reacties
  • 154 keer bekeken

Een verkoper van KPN kwam aan huis om glasvezel abonnement te verkopen.

Allereerst noemde hij een ‘aanbieding’ speciaal voor het hele dorp, omdat ze hier glasvezel nieuw hadden aangelegd, een soort groepskorting, wat uiteindelijk gewoon een landelijke aanbieding bleek te zijn

Daarnaast wilde ik bij Odido blijven vanwege Eurosport 2 in het basispakket. Verkoper Martijn vertelde dat eurosport 2 ook bij KPN in het pakket zit. Ik geloofde hem. Een dag later ging ik het nog eens checken en zag ik dat eurosport 2 enkel in het extra zender pakket zat, a 9,99 per maand. Dus ik hem een berichtje sturen (ik had zijn nummer gekregen). Hij bevestigde dat wij het KPN+ hadden en dat het in ons zenderpakket zat. Sinds gister TV via KPN, uiteraard geen Eurosport 2. Gebeld met de helpdesk maar dat leverde niks meer op dan "tja.. verkopers he..”

Dus nu stap ik weer over op Odido. gelukkig heb ik 14 dagen. Gaat dus om verkoper Martijn die in Slochteren aan de deur kwam. Ik heb ook zijn mobiele nummer voor het geval jullie er werk van willen maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 6, 2025

Goedemiddag ​@Marloes11111, bedankt voor je bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dit is zeker niet de manier van benaderen die jij als mogelijke klant, mag verwachten van KPN. Je zou er vanuit mogen gaan dat de informatie die wordt verstrekt ook klopt en dan is het extra zuur wanneer je er achter komt dat iets niet het geval blijkt te zijn.

Graag maak ik intern hier melding van. Zou jij jouw profiel in willen vullen? Dan kan ik de feedback bij de juiste verkoopafdeling terecht laten komen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2025

Hallo ​@Marloes11111 ,

Heeft één van de bewoners van jouw woning toevallig een mobiel abonnement bij KPN? Want in die situatie kom je in aanmerking voor Combivoordeel en dan heb je o.a. recht op het gratis pluspakket. 

Meer informatie staat hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Hoi,

Nee, dat hebben we niet, en dat wist de verkoper want we benoemden dat we nu hij Ben zitten en daarmee korting kregen bij odido. Toen noemde hij dat we via kpn korting zouden krijgen voor Netflix en dat het daarmee weer ongeveer gelijk zou zijn qua korting.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2025

Hoi,

Nee, dat hebben we niet, en dat wist de verkoper want we benoemden dat we nu hij Ben zitten en daarmee korting kregen bij odido. Toen noemde hij dat we via kpn korting zouden krijgen voor Netflix en dat het daarmee weer ongeveer gelijk zou zijn qua korting.

Dan ben je verkeerd voorgelicht. Sinds kort kun je Netflix (en het pluspakket) zelfs gratis krijgen bij KPN. Maar alleen in combinatie met een mobiel abonnement.

Check daarvoor de link uit mijn eerdere reactie hierboven.   

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Ik zag het inderdaad. Helaas verkeerd voorgelicht. Wat vooral irritant is , is dat ik het tot 2 keer toe gevraagd heb, en dan klopt het nog steeds niet. En helaas kan ik niet meteen terug naar odido waardoor ik straks een week zonder internet zit. Allemaal niet ideaal als je thuis werkt en daarvoor internet nodig. 

Met alle problemen in de wereld overkomelijk, maar uiteindelijk alsnog wel irritant.

HansGlas
Slimmerik
  • February 6, 2025

Ik zag het inderdaad. Helaas verkeerd voorgelicht. Wat vooral irritant is , is dat ik het tot 2 keer toe gevraagd heb, en dan klopt het nog steeds niet. En helaas kan ik niet meteen terug naar odido waardoor ik straks een week zonder internet zit. Allemaal niet ideaal als je thuis werkt en daarvoor internet nodig. 

Met alle problemen in de wereld overkomelijk, maar uiteindelijk alsnog wel irritant.

Koop NOOIT aan de deur!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Goedemiddag ​@Marloes11111, bedankt voor je bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dit is zeker niet de manier van benaderen die jij als mogelijke klant, mag verwachten van KPN. Je zou er vanuit mogen gaan dat de informatie die wordt verstrekt ook klopt en dan is het extra zuur wanneer je er achter komt dat iets niet het geval blijkt te zijn.

Graag maak ik intern hier melding van. Zou jij jouw profiel in willen vullen? Dan kan ik de feedback bij de juiste verkoopafdeling terecht laten komen!

Yes heb ik aangevuld

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Koop NOOIT aan de deur!

Nee, weer wat geleerd. Blijkbaar kan je zelfs een groot bedrijf als kpn niet vertrouwen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2025

Misschien toch overwegen om een KPN Mobiel abonnement te nemen?

Dan krijg je alsnog het pluspakket gratis en ook gratis Netflix (als keuzeoptie).

Dan haal je die kosten er op die manier makkelijk uit.  

Combivoordeel level 1

bij Internet + Mobiel

• Tot € 7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, ESPN Compleet of 1Password

HansGlas
Slimmerik
  • February 6, 2025

Koop NOOIT aan de deur!

Nee, weer wat geleerd. Blijkbaar kan je zelfs een groot bedrijf als kpn niet vertrouwen 

Helaas kun je vrijwel niemand meer vertrouwen...

Succes met de afhandeling!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Misschien toch overwegen om een KPN Mobiel abonnement te nemen?

Dan krijg je alsnog het pluspakket gratis en ook gratis Netflix (als keuzeoptie).

Dan haal je die kosten er op die manier makkelijk uit.  

Combivoordeel level 1

bij Internet + Mobiel

• Tot € 7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, ESPN Compleet of 1Password

Haha nou ik vertrouw kpn nergens meer op en blijf lekker bij odido en ben. Dat is al jaren goed en goedkoop. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 7, 2025

Goedemorgen ​@Marloes11111, bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb dit doorgezet naar de verantwoordelijke mensen want dit is gewoon een hele kwalijke zaak. Daar koop jij nu natuurlijk niks voor maar we vinden het belangrijk dat zoiets in de toekomst niet weer voorkomt. En dit had heel eenvoudig voorkomen kunnen worden. Voor wat het waard is, bied ik je namens KPN oprechte excuses aan voor deze gang van zaken!