Skip to main content
Beantwoord

Verlengkabel voor DIW7022 stroomadapter

• October 21, 2025
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb sinds kort een KPN tv ontvanger type WID7022. Afstand tussen stopcontact en ontvanger is te groot om de adapterkabel direct aan de sluiten op de ontvanger. Ik heb dus een verlengkabel nodig. Ik heb er één gekocht (DC 5.5/2.1 mm) echter deze stekkertjes (mannetje/vrouwtje) zijn te groot.

De informatie volgens eerder geplaatste topic met dit onderwerp klopt dus niet.

Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren en welke oplossing is daarop gevonden ?

Beste antwoord door Kve003

@Arjan van B Bedankt voor bijdrage. Ik ga een 5m 230v snoer bestellen met platte contrastekker. Stekker en adapter kan ik denk ik wel verbergen achter de TV.

10 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 21, 2025

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Is 230 volt verlengkabel geen optie?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

@Wartywolfs  dat is geen optie. Kabels moeten worden weggewerkt achter plint. Met 230 V kabel gaat dat niet lukken.

• October 21, 2025

Hoeveel meter wil je verlengen? 

Want zo'n 9 volt (of weet ik wat het precies is) draadje kan je eigenlijk niet heel veel langer maken. Want dan komt er geen 9 volt meer doorheen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

@Marlon92 3 meter, 12 volt. Ik gebruikte bij mijn vorige KPN ontvanger ook een 12 volt verlengkabel van 3 meter. Geen problemen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 21, 2025

@Marlon92 3 meter, 12 volt. Ik gebruikte bij mijn vorige KPN ontvanger ook een 12 volt verlengkabel van 3 meter. Geen problemen.

Vergelijk eens de gegevens van beide adapters, misschien kun je de oude gewoon gebruiken als het stekkertje past.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

@leen59 bedankt voor de suggestie Leen maar dat heb ik ook al geprobeerd. Ook deze connectors zijn een maatje te groot.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 22, 2025

@Wartywolfs  dat is geen optie. Kabels moeten worden weggewerkt achter plint. Met 230 V kabel gaat dat niet lukken.

In dat geval bij de bouwmarkt ern stuk 230v kabel kopen en op beide uiteindes een uiteinde zetten. Dan kan je hem wel wegwerken achter de plint 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Diameter van de buitenkant van het contact is 3,5 mm. Binnenkant weet ik niet. Lengte 10 mm. Snel zoeken op NetBit NBC12B120100VE geeft mij geen verdere details, maar misschien heb je zelf meer geluk?

De informatie volgens eerder geplaatste topic met dit onderwerp klopt dus niet.

Welk topic is dat? Misschien is het nog open zodat we daar kunnen reageren met dat het niet klopt.

Moderators, het antwoord bij het volgende topic is in ieder geval fout:

Misschien even een opmerking bijzetten? Dat topic is gesloten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 23, 2025

@Arjan van B Bedankt voor bijdrage. Ik ga een 5m 230v snoer bestellen met platte contrastekker. Stekker en adapter kan ik denk ik wel verbergen achter de TV.