Skip to main content

Ik bezit een Samsung 4K televisie waarbij ik de programma's bekijk met de Arris VIP 2952 V2. 
Vorige week een tweede box besteld en die nu ontvangen. Volgens uitleg zou dat een andere ontvanger met de nieuwste software en technologie zijn. Mooi voor mij de gelegenheid om het verschil te ervaren tussen een ‘echte’ 4K ontvanger en mijn ‘gewone’. Ik ging ervan uit dat ik i.p.v. de 2952 V2 de 5202 zou krijgen.  Wie schetst mijn verbazing dat ik eenzelfde exemplaar kreeg (2017-6) als toen. 

Dat schiet dus niet op. En nu de vraag:

Ga ik het verschil in algehele beleving qua beeld en geluid bij alle zenders merken bij zo'n 5202 kastje. 

Dank voor de aandacht en het willen meedenken. 

Groet, Gé

 

Hallo @Geetje Ezo ,

De 5202 ondersteunt Bluetooth en is daarnaast een 4K-ontvanger. Dat kan handig zijn bij bepaalde apps. 


@Geetje Ezo 

Er zijn maar een paar 4K zenders en daar moet je dan € 2,50 per maand extra voor betalen.

 

Je kan ook je abonnement omzetten naar KPN tv+

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

 

Je krijgt dan een medibox die op Android werkt en dat werkt volledig anders.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)


Nee. Dat verschil ga je niet merken. TV uitzendingen zijn in HD. En dat kan de 2952 prima aan.

Verder gebruik je gewoon de apps in die prachtige 4k smart tv. Voor 4k met oa YouTube, Netflix, HBO, Videoland, Prime, etc.


Hi @Geetje Ezo,

ik zie dat je al tips gekregen hebt uit de community om je kijkervaring te optimaliseren, heel mooi dat iedereen met je meedenkt!

Mocht je meer informatie willen hebben over het nieuwe tv kijken via TV+ waar Joop het over heeft, neem dan vooral een kijkje op onze informatiepagina over TV+!


Reageer