Skip to main content

Hallo, na vele malen herstarten, resetten, terug naar fabrieksinstellingen, hebben we dezelfde problemen als bijgesloten quote, schreef u: "Mocht je apparatuur tussen je ontvanger en je modem hebben, zou je de ontvanger dan eens rechtstreeks bekabeld op je modem aan willen sluiten? Puur om te testen of het beeld/geluid dan ook problemen geven of niet. Ook ben ik benieuwd of je de software reset van de tv-ontvanger ook al geprobeerd hebt. Ik hoor je bevindingen graag!" Bij ons geen apparatuur ertussen, bekabeld maar toch vanaf begin nw kastjes problemen, met bevriezen, resetten, afstandbediening steeds opnieuw inlezen. enz. Heb nu de laatste uprade gedaan, (terug naar fabr. instelling) , maar hij blijft traag tussen de zender wisseling. Ook al 2x automatisch laten controleren via computer, kpn site herkend dan onze 2 kastjes, 1 gaat nu, de 2e is na een paar dagen weer fout. Wat hier mee aan te vangen. M.vr.groet Peter vd Raad

 

Ha, @PeerLith, welkom terug! Leuk dat je het forum weer gevonden hebt. Jammer om te lezen dat dat is omdat je deze problemen ervaart! Ik begrijp dat jij de TV+ Boxen rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten hebt. En dat één nu prima werkt, maar de andere nog steeds niet. Klopt dat? Als je de TV+ Boxen omwisselt, blijft het probleem dan op de tweede box bestaan? En gebruik jij de HDMI-kabels die meegeleverd zijn met de TV+ Boxen?


Heb kabels beide, gemeten, zijn in orde.

Kastjes omgewisseld en dan zit het proom bij andere tv.

Dan brand lampje ethernetkabel ook bij andere poort niet. Nu  wordt kastje omgeruild, is echt data buffer proleem.

Men heeft bij de eerst experiabox ook maar 1 experia wifiversterker geleverd Volgens uw collega zijn er twee nodig, Boven met kpn test app ook geen verschil met of zonder versterker.

Geen wifidongel voor boven, oudere LG tv dus is kabel nodig.


Hoi @PeerLith 

bij mij zapte bij ook heel traag naar een aantal zenders. Bij mij hielp alleen een reset met een paperclip achterop het kastje.

 Dit doe je als volgt;

-maak het kastje stroomloos

-doe een paperclip of zoiets in de reset gaatje achterop de box.

 -Zorg dat er een ethernetkabel verbonden is.

-doe de stroomkabel weer in het kastje terwijl je de paperclip nog in de reset gaatje hebt zitten.

 

ps voor het menu terugzetten naar fabrieksinstellingen hielp bij mij niks maar dit wel!


Trouwens deze router V10 heeft wifi 5, tv boxen werken op wifi 6, dus betalen we al weer 3 mnd of zo voor incomplete apparatuur.

 

We hebben dubbele tel.kabel geen glasvezel.

 

Dus met nw. Tvbox moet het opgelost zijn.

Groet  Peter 


@PeerLith  zit mijn bericht. Bij mij was ook 1 kastje het probleem. Heel Android kastje resetten lost het waarschijnlijk op.


Zie ook 

 


Hoi @PeerLith 

bij mij zapte bij ook heel traag naar een aantal zenders. Bij mij hielp alleen een reset met een paperclip achterop het kastje.

 Dit doe je als volgt;

-maak het kastje stroomloos

-doe een paperclip of zoiets in de reset gaatje achterop de box.

 -Zorg dat er een ethernetkabel verbonden is.

-doe de stroomkabel weer in het kastje terwijl je de paperclip nog in de reset gaatje hebt zitten.

Hoi Piet, heb ik bij ons ook gedaan. Maar kastje heeft wifi 6 nodig dus is kabel enige optie volgens kpn.

 

 


Of je moet superwifi 2.0 aanschaffen.. is op marktplaats vrij goedkoop aan te komen. En vervolgens de wifi op de v10 uitzetten.


Is dat een dongle voor in de tv? Of apart kastje.


Nee dat is een wifi versterker achter de modem zodat je tv kastje via wifi kan werken


Ha @PeerLith, is het opgelost met de nieuwe ontvanger? Ik doe hier voor de zekerheid nog even een linkje naar het aansluitbeleid van de TV+ Box. Op die manieren aansluiten levert een goed resultaat:

 


Nu is het opgeloste (gisteren) dmv nw TV kastje, ethernetkabel ingangspoort was defect. Had zelf de kabels met lampjes gemeten, en kastjes omgeruild. Heb nu stabiel beeld via netwerkkabel. Alleen hebben we ongevraagd 25 euro moeten betalen voor onderaannemer/monteur, die niet eens in de meterkast had gekeken, dan had hij de kabellampjes van ethernet gezien waarvan er dus 1 niet brandde.


Fijn dat het is opgelost! Goed dat je de kabels hebt gecontroleerd 🙂. Had je de monteur via KPN besteld?


Onze aansluiting is een paar dagen gemoitoord en heeft me na een week gebeld. Toen had ik alles zelf al gemeten. En heeft hij een  nieuwe tvbox opgestuurd. We kijken nu boven en beneden via ethernet kabel. Boven is WiFi 5 te zwak voor tvbox, (WiFi 6). Monteur gaf telefonisch aan dat WiFi 5 versterker in de meterkast geen extra toevoeging was. Dit was door kpn zo aangesloten. Je zou minimaal 2 versterkers moeten hebben. Dus 2 jaar met veel trubbels gekeken, voor volledige abonnements kosten. Nu stabiel.


Dit is des te meer reden om te upgraden naar Android 12 en dan vanuit KPN de gehele Android box te resetten.