Skip to main content

Passthrough instelling heeft paar seconden vertraging met schakelen tussen nederland 1,2 en 3. Gebruik een denon receiver. Andere kanalen werken wel goed. Heb al mijn tv ontvanger gereset en werkt nog niet.

Heb je dit probleem altijd gehad in deze opstelling of is dit iets recentelijks, @tedel2000?

Werkt het wel goed als je de denon receiver niet aangesloten hebt?

En heb je ook al een andere instelling geprobeerd om te kijken of dat verbetering geeft?

 


Hi Denise,

Het is recentelijk sinds een bepaalde update. Ik heb het trouwens ook in mijn slaapkamer. 


Nog even iets, als ik hem op stereo zet doet hij het wel dus het ligt denk ik aan de passthrough modus. 


Ik heb ook een Denon(lipsync op auto) die ik bijschakel bij films/muziek. Bij Passthrough ook ‘uit-sync’. Ik heb de KPN box dan ook op Automatisch staan, dan is het goed.


Ik heb ook een Denon(lipsync op auto) die ik bijschakel bij films/muziek. Bij Passthrough ook ‘uit-sync’. Ik heb de KPN box dan ook op Automatisch staan, dan is het goed.

Een hele goede tip! Hopelijk werkt dit voor @tedel2000 ook.


Als ik hem op auto zet heb ik niet de correcte audio formaten. Het ligt gewoon aan passthrough en daar moet gewoon naar gekeken worden. En ik heb het in de slaapkamer ook en dat is gewoon geluid uit de tv. 


Welke audio formaten mis je dan? Stereo, Dolby Digital +, 5.1 is voor TV genoeg. Wellicht voor Apps nog Atmos, maar dan houdt het wel op. Soms wanneer het niet sync is, even van kanaal wisselen. Dan wordt er een nieuwe handshake gedaan en is het opgelost. 

ps. TVs(Samsung, LG en Panasonic) ook ingesteld op autosync. 


Welke audio formaten mis je dan? Stereo, Dolby Digital +, 5.1 is voor TV genoeg. Wellicht voor Apps nog Atmos, maar dan houdt het wel op. Soms wanneer het niet sync is, even van kanaal wisselen. Dan wordt er een nieuwe handshake gedaan en is het opgelost. 

ps. TVs(Samsung, LG en Panasonic) ook ingesteld op autosync. 

Paramoumt network is met passthrough in stereo en dat hoort zo te zijn want dat kanaal is stereo. Dus als je automatisch zet is die dolby digital en dat is niet zoals het hoort te zijn. Na de update van vandaag is het opgelost. 


Met passthrough heb je de originele audioformaat hoe het hoort te zijn met automatisch heb je dat niet. Veel kanalen zijn nog in stereo. Dus dan moet de receiver ook stereo doorgeven en niet dolby digital. 


Je kan de Denon op Auto of Direct instellen. Bij Direct staat er in bovenstaand geval bij mij Stereo op het display.


Met passthrough heb je de originele audioformaat hoe het hoort te zijn met automatisch heb je dat niet. Veel kanalen zijn nog in stereo. Dus dan moet de receiver ook stereo doorgeven en niet dolby digital. 

Geeft op andere instellingen gewoon stereo door maar dan in Dolby Digital formaat en niet PCM.

Dolby Digital 2.0 … gewoon stereo.

Hier gebruik ik instelling Dolby Digital Plus. Alles is synchroon. Met Passthrough mankeert het nog wel eens inderdaad. Via de versterker. Tenzij je audio vertraging hebt gebruikt op de DIW7022…. dan kan het ook scheeflopen via de tv.


Reageer