Skip to main content
Beantwoord

Verwijderde apps komen elke keer terug op de ontvanger

• March 7, 2026
  • 5 reacties
  • 76 keer bekeken

Elke keer komen gedelete apps terug.

Deze delete ik omdat anders interactieve tv van kpn+, bbc nl, prime beeld en geluid hapert.

En ik geen zin heb om tv te kijken alsof ik aan het streamen ben met 14k4 modem.

Als ik dan de apps delete die ik niet gebruik zoals: ziggo, viaplay, disney+,hbo,videoland en kastje opnieuw ipstart doen de tv en apps het weer goed.

Maar na een restart vanuit Kpn voor "update" staan ze er weer en gaat de boel weer haperen.

Is dit ergens uit te schakelen zodat het kastje onthoud welke apps van standaard door gebruiker zijn verwijderd?

of kan werkgeheugen en of opslag/ cash geheugen worden vergroot?

Beste antwoord door PeterG

Die apps kan je ook niet deleten. Niet permanent tenminste. Die horen tot de standaard aangeboden apps. Komen dus bij iedere update weer terug. Dit is nergens aan te passen. 

Ik weet niet hoeveel apps je zelf hebt gedownload. Hier zijn er in totaal 32.

Waaronder de vaste bewoners. 

Play Store 

YouTube 

YouTube music 

Google play games

Google Play films 

Disney+

Netflix 

Prime video

NOS Teletekst 

BBC NL+

HBO MAX 

NPO Start 

Spotify 

Viaplay 

Videoland 

Ziggo GO TV (voor Ziggo Sport Free)

Cinetree

Tune in

Xite music video's

Fit at home

France 24

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 8, 2026

Die apps kan je ook niet deleten. Niet permanent tenminste. Die horen tot de standaard aangeboden apps. Komen dus bij iedere update weer terug. Dit is nergens aan te passen. 

Ik weet niet hoeveel apps je zelf hebt gedownload. Hier zijn er in totaal 32.

Waaronder de vaste bewoners. 

Play Store 

YouTube 

YouTube music 

Google play games

Google Play films 

Disney+

Netflix 

Prime video

NOS Teletekst 

BBC NL+

HBO MAX 

NPO Start 

Spotify 

Viaplay 

Videoland 

Ziggo GO TV (voor Ziggo Sport Free)

Cinetree

Tune in

Xite music video's

Fit at home

France 24

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 8, 2026

Aanvulling.

Mijn DIW7022 heeft nog 6,1 GB vrije geheugen voor werkgeheugen. 

M'n vergelijkbare Nokia streamingbox 8000, ook Android-TV, heeft 872 MB vrij geheugen. Ook dat is nog genoeg om de apps vlekkeloos te laten lopen. 

Sluit apps altijd volledig af opdat ze niet op de achtergrond blijven draaien. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2026

De disney±  kun je verwijderen maar idd als ze continu weer terug worden gezet bij updates is idd fe mededeling en statement je kunt ze niet verwijderen correct. maar dat betekend dat bij herstart van kpn+ box tv lekker weer hapert en ab niet direct reageerd een zeeer groot punt van ergenis en  reden om dan ergens anders te gaan shoppen om te kijken of daar de techniek en software wel functioneerd zonder haperen of gedwongen te worden om apps die je niet hoeft en niet van belang zijn te hebben.

En ua fe verbinding is meer dan voldoende om goed te kunnen werken. Want eerst op adsl 60mbit nu op glas vezel 200mbit en niet eens 4k. Want dan wordt het allen erger ben ik zeker van.

Was aangegeven dat het beter zou zijn. Helaas dus weer niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 15, 2026

Dat gehaper kán niet liggen aan een paar appjes in het geheugen. Bovendien heeft iedereen met de tv+ box die apps. En wel meer ook.

Zie ook mijn opmerking over grote geheugen in de TV+ box en het kleine in m'n Nokia 8000. Die laatste loopt als een zonnetje met maat 0,8 GB vrije ruimte. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2026

Toevallig is dat gehapper elke keer over na verwijderen van apps en herstart en geen enkele ander setting of handeling lost dat op.

Maar ve blij voor u dat u deze ergenis dus niet heeft.