Skip to main content
Vraag

Verwijderen van opnames tijdens afspelen is te makkelijk in mobiele TV+ app

• September 1, 2026
  • 0 reacties
  • 6 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

Het is me al een paar keer overkomen dat ik per ongeluk een opname heb verwijderd terwijl ie aan het afspelen was in de mobiele TV+ app. Voor mijn gevoel is dat nu te makkelijk in de huidige gebruikersinterface.

Geval 1 - na starten of Verder kijken van de opname in het “tussenscherm”, verdwijnt de Begin nu / Verder kijken knop onder het scherm en schuift de Opname verwijderen knop naar boven ervoor in de plaats. Als je dan even niet oplet en je drukt nogmaals op dezelfde plaats, dan heb je de opname zo verwijderd. Zeker als het een losstaande opname is, want die wordt dan direct verwijderd zonder bevestigingsalert. Bij aflevering in een serie krijg je tenminste nog een keuzemenu voordat ie daadwerkelijk wordt verwijderd.

Naar mijn mening zou het beter zijn om de Begin nu / Verder kijken knop te vervangen door een Pauzeer knop. Of in ieder geval voorkomen dat die Opname verwijderen knop omhoog schuift.

Geval 2 - In het full-screen afspeelscherm staat linksonder een rondje met schuine streep erdoor vlak naast de volumeknop. Door schade en schande (dikke vinger) kwam ik erachter dat die de spelende opname weggooit.

Waarom zou je een opname willen weggooien, terwijl je opname nog aan het kijken bent? En waarom staat die knop dan zo dicht bij een andere functie?