Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om jaar van opname weer te geven bij uitzending

• February 20, 2026
  • 8 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Is het mogelijk om de volgende functie toe te voegen: in de gids en bij opnames wordt voortaan het jaar van opname weergegeven. 

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@hansvantilburg, wat een leuke suggestie! Je kunt dit soort wensen en ideeën het beste delen in ons centrale topic voor verbetervoorstellen voor de TV Box: https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354. Daar verzamelen we alle verzoeken en geven we ze door richting de juiste afdeling. Ik heb net even gespiekt en ik zie dat dit een veelvoorkomende wens is en op nummer 60 staat. En inderdaad zoals ​@PeterG al zegt, als je de titel even op internet opzoekt, kun je vaak al snel vinden uit welk jaar een film of uitzending komt. Dat doe ik zelf ook regelmatig, ik vind dat soort details ook altijd interessant. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd: vind jij een film/serie leuker als hij wat ouder is, of juist als hij net nieuw is? 😊

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Opnames zijn maximaal 12 maanden beschikbaar. Aan de datum kun je dus al zien of het dit of vorig jaar was.

Alles tussen 21 februari en 31 december is dus momenteel vorig jaar. 

Forum|alt.badge.img

Sorry, ik was inderdaad onduidelijk: ik bedoel het jaar waarin een film of serie is geproduceerd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Ik vind dat nooit zo héél belangrijk. 

Als ik de film/serie nog niet gezien heb is ie voor mij nieuw. Ongeacht productiejaar / jaren.

Wil ik het tóch weten dan ga ik even naar imdb.com toe.

Maar. In de oudere ontvangers staat het er, bij mijn weten (...), wel bij. Maar pin me er niet op vast.

Tot mijn verbazing vind ik het niet bij 

Pagina snel gescand met “jaar”.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@hansvantilburg, wat een leuke suggestie! Je kunt dit soort wensen en ideeën het beste delen in ons centrale topic voor verbetervoorstellen voor de TV Box: https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354. Daar verzamelen we alle verzoeken en geven we ze door richting de juiste afdeling. Ik heb net even gespiekt en ik zie dat dit een veelvoorkomende wens is en op nummer 60 staat. En inderdaad zoals ​@PeterG al zegt, als je de titel even op internet opzoekt, kun je vaak al snel vinden uit welk jaar een film of uitzending komt. Dat doe ik zelf ook regelmatig, ik vind dat soort details ook altijd interessant. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd: vind jij een film/serie leuker als hij wat ouder is, of juist als hij net nieuw is? 😊

Forum|alt.badge.img

Dank voor je reactie! Het gaat mij om wat anders: ik kijk erg veel Duitse series, en omschrijvingen als S 16 zeggen mij niet zoveel, ik wil weten om welk jaar het gaat, of oftewel of ik het al gezien heb. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 23, 2026

Maar aan de hand van het jaartal weet je toch ook niet of je het al gezien hebt?

Ik kijk nu naar Foyles War. Uit 2006. Nog nooit gezien. 

Forum|alt.badge.img

Jawel: bijv Soko Stuttgart heb ik gezien tot en met 2025. 

Hier zie je dat Seizoen en jaartal niet parallel lopen. Je moet het dus maar weten 🙃

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 23, 2026

Series gaan altijd per seizoensnummer. 

TV programma's als de voice gaan vaak wel op jaartal. 

Bij Midsomer Murders heb ik nog nooit een jaar gezien. Daar is het jaar ook niet in de aftiteling.