Skip to main content

Volgens info op dit forum zou bij de nieuwste ontvanger de Viaplay app voorgeprogrammeerd zijn. Niet dus. Ik heb dus voor NIETS de nieuwste ontvanger laten komen. 

Omdat ik een digibeet ben (83 jaar) en mijn enige ondeugd voetbal kijken is heb ik een abonnement op Viaplay genomen, Moet ik deze weer opzeggen of is er een eenvoudige manier om toch de app geplaatst te krijgen?

Ik weet niet welke nieuwe ontvanger u nu hebt. Maar alleen in de DIW 7022 (zie voorkant) zit de Viaplay app.

Verder is ie beschikbaar in een smart tv niet ouder dan 2019. Daar gebruikt mijn 85-jarige moeder 'm in. Want zij heeft de HMB 2260 die ook geen viaplay app heeft.

Laptop http://viaplay.com 

App in smartphone en tablet. Te casten middels chromecast.

App in “chromecast met google-tv” . Te bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening.


Die heb ik dus niet gekregen, maar telefonisch wel besteld. Ontvangen heb ik de VIP5202.  Bij mijn weten is mijn Samsung TV niet ouder dan 2019.


Dan heb je nog een wat ouder abonnement met de naam Hussel. Daarin kan je die allernieuwste niet krijgen. Dan zul je over moeten naar het allernieuwste abonnement. 

Maar veel ouderen vinden die allernieuwste door de behoorlijk andere werking en menu niet fijn.

Op een Samsung uit 2019 (heb ik hier) of jonger zou Viaplay geïnstalleerd moeten zijn. Mits de tv natuurlijk al via netwerkkabel of wifi met internet is verbonden. Anders krijgt ie die updates niet.

Viaplay heeft een contract met Samsung dat het een standaard app is en dat ie niet uit de Samsung app store (Samsung account nodig) gehaald hoeft te worden.


Op de VIP5202 is geen Viaplay app beschikbaar, die is er alleen op de TV+ Box (DIW7022) maar daarvoor moet je dus overgaan naar een nieuw TV+ abonnement.

Ik neem aan dat jouw Samsung televisie ondersteund wordt.

Zie ook: Stel Viaplay in op je Samsung Smart-TV

 

En anders zou ik je adviseren om een Chromecast met Google-TV aan te schaffen.


Ik heb ook telefonisch aangegeven geen bezwaar te hebben tegen overgang naar een nieuw abonnement. Ik ga uitzoeken hoe dit nu zit,


Ik heb ook telefonisch aangegeven geen bezwaar te hebben tegen overgang naar een nieuw abonnement. Ik ga uitzoeken hoe dit nu zit,

Ik zou daar persoonlijk voorzichtig mee zijn. De TV+ Box werkt heel anders dan de “oude” TV ontvangers en niet iedereen is daar even enthousiast over.


Op de VIP5202 is geen Viaplay app beschikbaar, die is er alleen op de TV+ Box (DIW7022) maar daarvoor moet je dus overgaan naar een nieuw TV+ abonnement.

Ik neem aan dat jouw Samsung televisie ondersteund wordt.

Zie ook: Stel Viaplay in op je Samsung Smart-TV

 

En anders zou ik je adviseren om een Chromecast met Google-TV aan te schaffen.

Dat zal dan wel een chromecast moeten worden, want de app downloaden via de Samsung store gaat mij niet lukken, want op de tv kom ik niet eens bij internet.

 


Op de VIP5202 is geen Viaplay app beschikbaar, die is er alleen op de TV+ Box (DIW7022) maar daarvoor moet je dus overgaan naar een nieuw TV+ abonnement.

Ik neem aan dat jouw Samsung televisie ondersteund wordt.

Zie ook: Stel Viaplay in op je Samsung Smart-TV

 

En anders zou ik je adviseren om een Chromecast met Google-TV aan te schaffen.

Dat zal dan wel een chromecast moeten worden, want de app downloaden via de Samsung store gaat mij niet lukken, want op de tv kom ik niet eens bij internet.

Misschien ken je iemand die eens met je mee wil kijken want het zou mijns inziens zonde zijn om een Chromecast met Google TV aan te schaffen als Viaplay ook gewoon op jouw televisie kan.

En ook die Chromecast moet natuurlijk wel ingericht worden, ook dat gaat niet vanzelf.


Op de VIP5202 is geen Viaplay app beschikbaar, die is er alleen op de TV+ Box (DIW7022) maar daarvoor moet je dus overgaan naar een nieuw TV+ abonnement.

Ik neem aan dat jouw Samsung televisie ondersteund wordt.

Zie ook: Stel Viaplay in op je Samsung Smart-TV

 

En anders zou ik je adviseren om een Chromecast met Google-TV aan te schaffen.

Dat zal dan wel een chromecast moeten worden, want de app downloaden via de Samsung store gaat mij niet lukken, want op de tv kom ik niet eens bij internet.

Misschien ken je iemand die eens met je mee wil kijken want het zou mijns inziens zonde zijn om een Chromecast met Google TV aan te schaffen als Viaplay ook gewoon op jouw televisie kan.

En ook die Chromecast moet natuurlijk wel ingericht worden, ook dat gaat niet vanzelf.

Heb je helemaal gelijk in. Alleen, ik ben alleenstaand en heb niet zoveel ontacten meer. Ik ga een oplossing zoeken, Bedankt.