Skip to main content

Hallo,

Gisteren avond 1.50uur ongeveer met een aller aardigst medewerker aan de telefoon. George heeft meegekeken na “overnemen” van mijn PC en geconstateerd dat al mijn instellingen goed staan vwb Viaplay. Dat dezelfde gegevens (email) gebruikt worden om te matchen bij beide diensten. Hij gaf aan dat er een ticket gemaakt zou worden om uit te zoeken wat het probleem was en mij helpen. Ik heb op 29/02 Viaplay via KPN afgerekend/geactiveerd. Dit wordt na doorlopen alle stappen ook bevestigd via een Viaplay email. Echter Formule 1 kijken is nog altijd niet mogelijk. Dit wordt het 2e weekend zonder mogelijkheid Viaplay kijken en waar ik wel voor betaald heb.

Zojuist werd ik gebeld door een KPN medewerker welke reageerde op het ticket dat door George gisteren avond is aangemaakt. Deze meneer kwam niet verder dan op zeer hautaine wijze uit te spreken “dat u Viaplay moet bellen en dit geen KPN probleem is. Ik verwijs u slechts naar de voorwaarden". En dit nog maar paar keer herhalende zonder enig inlevingsvermogen of vriendelijkheid. Tevens zou het volgens hem onmogelijk zijn dat de KPN medewerker met mij mee had gekeken in mijn Viaplay account. Bijzonder, want deze heeft gisteren met mijn goedkeuring mee kunnen kijken op mijn PC. Maar fijn dat ik dan voor leugenaar neergezet wordt.

Vanwege de toon en setting van dit gesprek zojuist zijn mij echt alle haren rechtop gaan staan, George zijn inzet gisteren ten spijt. Ik neem een product bij KPN af met een reden: alles onder 1 dak. Dat de koppeling met de partner dan niet lijkt te werken is een probleem waar ik niks aan kan doen. Ik ben al een jaar of 20 bij KPN misschien, maar wil nu graag weten hoe ik per direct mijn Viaplay kan opzeggen en aansluitend mijn KPN abonnement voor al mijn services kan beëindigen. Dit kan ik niet op de website vinden. Ik vind het jammer want was altijd best tevreden, maar de behandeling zoals nu gaat me tandje te ver. Graag verneem ik hoe dit het beste en snelste geregeld kan worden.
 
Vriendelijk bedankt. 

Dat kan hier:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Kunt u direct alles opzeggen.


@B_R 

Hoe kijk je ViaPlay?

Kanaal 225 is er niet meer, mag niet meer van ViaPlay.

Dus je kan via een Smart tv, Chromecast en / of via de  KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 via de app van ViaPlay kijken.

Ook via Mobiel en Tablet kan je kijken. 


Alles is geprobeerd: via app, browser en TV-app. Kanaal 225 is me bekend. Eeuwig zonde dat dat eraf is want was van betere kwaliteit als de streaming opties. Al te vaak meegemaakt vorige jaar dat geluid niet syncte met beeld, überhaupt niet startte of halverwege ineens eruit vloog. 

Probleem is heel simpel: er zit aan de “achterkant” iets niet goed. Bij KPN word je serieus genomen als je maar afrekent en zodra dit gebeurd is ben je niet meer interessant en mag je het zelf uitzoeken. De dienst wordt via KPN aangeboden en afgerekend maar bij een probleem zijn ze niet meer thuis. Ondanks dat ik heel goed snap dat er een speelveld is met rechten en plichten van die beide partijen word je als consument hier volledig van kastje naar de muur gestuurd. Viaplay sluit eenzijdig de chat en telefonisch wordt er niet eens opgenomen. Ridicuul. 


@B_R 

KPN is niets meer of minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Voor problemen, etc. moet je bij ViaPlay zijn.

Zie ook hier. 


(deels) begrijp ik  de verschillende verantwoordelijkheden, maar ze schepen je gewoon af en dan belt er een vreselijk hautain mannetje. Er kan niet gekeken worden en er is vastgesteld dat probleem niet bij de consument ligt. Dan heb je enige verantwoordelijkheid lijkt me er voor te zorgen dat je óf zorgt dat je tegemoet komt in die kosten óf je zorgt dat het in orde komt.

Ik heb in eerste instantie gezegd dat het geheel geen probleem was dat eerste weekend niet mogelijk was te kijken, maar nu zou het fijn zijn als het opgelost zou worden: enige dat je krijgt- dit is niet ons probleem. Wij verwijzen naar Viaplay. 

Dan moet je de mogelijkheid niet bieden het aan te schaffen. Dan heb je de verantwoordelijkheid ook niet.  


@B_R

KPN is niets meer of minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Voor problemen, etc. moet je bij ViaPlay zijn.

Zie ook hier. 

Ja je kan er ook voor kiezen een abonnement buiten kpn te nemen. Als je dan vervolgens de kpn app gebruikt en het  werkt niet kan je moeilijk kpn daarvoor gaan bellen.


@B_R 

zoals ik al vermelde, KPN is niets meer en ook niet minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

In dit geval moet je, helaas voor u, echt bij ViaPlay zijn.

 

Voordeel van via KPN is, dat je niet met een creditcard bij de streamingdienst hoeft aan te melden.

En opzeggen gaat via KPN ook veel makkelijker dan via de streamingdienst.

Je hebt dus alle betalingen bij 1 bedrijf, dat is het grote plus punt.

 

MAAR:

Als ik het goed heb, heb je tegenwoordig via ViaPlay gratis F1 TV pro.

Als je die erop kan activeren en erop kan zetten, ben je van veel problemen verlost.

Zelf heb ik alleen F1 TV Pro via F1 TV Pro. (zie hier).


Hi Joop, 

Ik weet van de F1 pro app. Allemaal mee bekend en ook niet bepaald m'n eerste keer. Maar die koppelen met Viaplay gaat niet. Dus... 

Viaplay cancelt alle Chatapps eenzijdig. Viaplay NL heeft geen medewerkers beschikbaar en dan kom je uit bij Viaplay Zweden. Die spreken prima Engels, maar zijn afhankelijk van de collega's in NL voor de input. 

Viaplay stuurt een email dat het account succesvol gelanceerd is en als je activatie nogmaals doorloopt krijg je op die pagina ook de bevestiging dat het account actief is. Dan moet het vanuit Viaplay net zo goed werken. Dat is wellicht wat off-topic voor deze discussie hier.

Maar on topic; ik heb geen hoge pet op van Viaplay eerlijk gezegd en had die van KPN wel, maar de toon maakt de muziek. En die was niet best. Daar gaat een boel mis. Als ze nou op een fatsoenlijke manier communiceren dan haalt dat boel irritatie weg en creëer je begrip. Niet zoals de manier waarop dit nare mannetje aan de telefoon deed. De KPN medewerker gisteren avond kan ik alleen maar dikke hoed voor afnemen. Niet deze “service” medewerker die nav de interne ticket belde. 

Maar ik geloof dat alle reacties hier nogal KPN gekleurd zijn ;-)


Inmiddels zoals eerder aangegeven met een Viaplay medewerker aan de telefoon gehangen. Dwz: Zweden. Die krijgen dan op achtergrond input en bijval van hun collega in NL gaf deze me aan. Dat gesprek duurde half uur eer ze er uit waren. Er is op wat knoppen gedrukt en mijn abonnement is live. 

De door mij hierboven geprezen KPN medewerker ging zich volgens de belofte die hij gisteren aan mij maakte nog melden want hij was zelf ook benieuwd. Dat kan ik dan waarderen. Maar door dat belletje vanmiddag is mij echt kwaad bloed gezet. Wat een benadering. Ik kijk ondertussen na 20 jaar trouwe dienst toch even naar andere providers want ik ervaar nu dat als je een probleem hebt, al dan niet terecht, je hier gewoon niet gewaardeerd wordt. Jammer en zo zou het niet moeten hoeven!

Bedankt voor je suggesties evengoed!



Maar ik geloof dat alle reacties hier nogal KPN gekleurd zijn ;-)

 

Nee hoor, maar zoals ik al een paar keer hebt vermeld, KPN is niets meer of minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Dus helaas voor jou, je moet aankloppen bij ViaPlay. 

 

En ik had je ook de tip gegeven voor F1 TV Pro.

(ik heb zelf helemaal geen ViaPlay (wel 2 jaar gehad), maar alleen F1 TV Pro.😉