Skip to main content

Nadat ik Viaplay heb geactiveerd komt deze dienst niet op kanaal 225. Deze blijft constant op zendpauze staan terwijl ik Viaplay wel via de streaming op mijn pc en mobiele telefoon kan ontvangen via de app. Ook kan ik deze dienst wel via de Viaplay app op mijn tv ontvangen behalve dus via kanaal 225. Ik heb het idee dat er nog iets tussen KPN en Viaplay gekoppeld moet worden wat is misgegaan tijdens de activering.

Hallo @Renny Meijer 

 

Dat je nu niets op kanaal 225 ziet klopt, dat kanaal is alleen actief op zaterdag en zondag tijdens de F1 wedstrijden, dit is niet de keus van KPN maar zo bepaald door Viaplay.

Je kan de rest alleen via de Viaplay app bekijken.
Als je een geschikte smart TV hebt van 2018 of nieuwer kan je de app ook daarop installeren.
En via de KPN TV+ box of via chromecast kan je ook op je TV kijken naar Viaplay.


Het lijkt erop dat het goed is geactiveerd. Kanaal 225 is alleen voor Formule 1 en wordt opengesteld in het weekend als er een race is, dit zal ergens in maart 2024 het geval zijn. Tot die tijd zul je alleen zendpauzes zien. Volgens mij heeft dit te maken met de licentierechten van Viaplay of een overeenkomst tussen Viaplay en KPN 

Voor alle andere zaken die je op Viaplay kan zien zul je de app of browser moeten gebruiken.

Edit: oh excuus voor het dubbele antwoord, @GeSp was me net voor. :)


Bedankt voor de reacties. Ik vind dit allemaal maar zeer misleidend van KPN dat dit op deze manier verkocht en aangeboden wordt via KPN TV. Ik ga deze deze optie zo snel mogelijk weer opzeggen. Deze onvolkomenheid dient van te voren duidelijk aangegeven worden en niet als verrassing uit de hoge hoed te komen.

 

 


Het wordt wel genoemd als je tijdens het bestellen op Meer informatie klikt bij Viaplay en het staat ook op de uitgebreidere Viaplay pagina vermeld.
In beide gevallen was het inderdaad duidelijker geweest als er expliciet aangegeven wordt dat kanaal 225 alleen de F1 op zaterdag en zondag laat zien tijdens het race seizoen.

Als het op jouw TV via de app werkt wat is dan het probleem, werkt dat niet goed?


@Renny Meijer

KPN heeft hier niets over te zeggen.

ViaPlay bepaalt dit zo en dat staat ook bij KPN voorwaarden vermeld.

 

Op kanaal 225 mag alleen op zaterdag en zondag de F1 worden uitgezonden.

Soms mag van ViaPlay ook Darts op dit kanaal.

De reden is, dat tijdens de F1 onvoldoende capaciteit via streaming beschikbaar is. 

 

Verder gaat alles via de app van ViaPlay.

Die kan je downloaden op de Smart TV, Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ decoder), computer (desktop of laptop), mobiel, tablet, etc. 

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+ etc. een streamingdienst. 


Bedankt voor jullie reacties en het is me nu helemaal duidelijk. Het is dus Viaplay die KPN continue uitzenden op kanaal 225 verbiedt. Toch zou KPN dit probleem direct moeten aangeven op het scherm om misverstanden te voorkomen bij het installeren i.p.v. zendpauze. Er is dan ook voorhand meer begrip voor deze situatie en dat het probleem niet aan KPN ligt.


@Renny Meijer 

Ook dat zendpauze is van ViaPlay.

KPN heeft hier geen invloed op.

Eigenlijk is KPN een tussenpersoon voor de facturatie, de rest wordt (in dit geval) bepaald door ViaPlay. 

 

Zelf vind ik het ook een vreemd gekozen woord “zendpauze”.