Skip to main content

Zojuist voor F1 viaplay geactiveerd om op mijn TV te kijken maar de Viaplay App staat niet in het overzicht. Vermoedelijk omdat deze TV ontvanger niet geschikt is voor die app. Kan ik een TV ontvanger ter vervanging krijgen zodat ik wel mijn betaalde ViaPlay op mijn TV kan krijgen?

 

Rechtstreeks op TV de app zetten werkt niet aangezien niet een erg nieuwe versie TV is.

Dan kan. Maar dan zult u het abonnement om moeten laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 


Hi @ArnoP en welkom bij de KPN Community! 

Leuk dat je Viaplay geactiveerd hebt zodat je de race kunt kijken komende zaterdag. 🏎️
Heb je de TV+ Box? Zo niet, dan staat de app inderdaad niet op de ontvanger en is deze ook niet toe te voegen. 

Als je TV de optie heeft om te casten of je hebt een Chromecast, dan kun je ook de Viaplay app op je smartphone zetten en op die manier casten naar je TV. 🙂
Er zijn verschillende manieren om F1 te kijken dus hopelijk staat daar een optie tussen die voor je werkt!


Hoe kom ik te weten welke abonnementsvorm ik nu heb en welke het zou moeten zijn?


Dus die TV+Box zou het doen. Het verbaasd mij waarom in dan van KNP/XS4all een tv ontvanger heb gekregen die dit niet kan. Heb ik dan niet gewoon recht op die TV+Box?


Overigens casten naar TV is geen optie aangezien dat een rommelige oplossing is


Dus die TV+Box zou het doen. Het verbaasd mij waarom in dan van KNP/XS4all een tv ontvanger heb gekregen die dit niet kan. Heb ik dan niet gewoon recht op die TV+Box?

Die TV+ box hoort bij het TV+ abonnement. Bij andere abonnementen is die niet beschikbaar. 


Dus die TV+Box zou het doen. Het verbaasd mij waarom in dan van KNP/XS4all een tv ontvanger heb gekregen die dit niet kan. Heb ik dan niet gewoon recht op die TV+Box?

Voor de tv+ box is een apart tv+ abonnement benodigt. Hiervoor moet je contact opnemen met kpn zodat ze je abbonementsvorm kunnen aanpassen.

 

Groet Hans Tuinman 


Ik ga eens checken, bedankt!


De nieuwste Chromecast werkt met een afstandsbediening, dan hoef je niet te casten. Kost iets van dertig euro, @ArnoP.


De nieuwste Chromecast werkt met een afstandsbediening, dan hoef je niet te casten. Kost iets van dertig euro, @ArnoP.

 

Dan moet je toch met een device naar de chromecast casten, toch? Of heeft de chromecast de viaplay app aan boord?


Dan moet je toch met een device naar de chromecast casten, toch? Of heeft de chromecast de viaplay app aan boord?

Nee, bij de Chromecast met afstandsbediening niet. Deze dus:

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/

Hierop kunt u de viaplay app vanuit de Google appstore. Uw mobiel kunt u gewoon in uw zak laten zitten. U bedient hem helemaal met die afstandsbediening. Eigenlijk is dit ding bijna hetzelfde als de TV+ ontvanger. Je kunt er zelfs de tv app van KPN op zetten.


Goed om te weten! Is de mobiel er wel nog bij nodig?


Goed om te weten! Is de mobiel er wel nog bij nodig?

Nee, die is dan niet meer nodig, @ArnoP.


Besteld!


Besteld!

Heel goed! Ik gebruik 'm al ongeveer sinds hij in Nederland leverbaar is....toen het nog import was...werkt heel goed en stabiel.


Geinstalleerd en werkt geweldig! Alleen heb ik dat een paar keer de f1 viaplayuitzending bevroor en ik de chromecast opnieuw moest opstarten


Geinstalleerd en werkt geweldig! Alleen heb ik dat een paar keer de f1 viaplayuitzending bevroor en ik de chromecast opnieuw moest opstarten

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt maar een ethernet adapter erbij gebruikt. Dat maakt de verbinding stabieler dan via wifi. 


Geinstalleerd en werkt geweldig! Alleen heb ik dat een paar keer de f1 viaplayuitzending bevroor en ik de chromecast opnieuw moest opstarten

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt maar een ethernet adapter erbij gebruikt. Dat maakt de verbinding stabieler dan via wifi. 

Als de rest wel goed werkt ligt het waarschijnlijk niet aan de verbinding....ik lees hier wel meer klachten over de Viaplay-app...dus dan zal er wel snel iets aan gedaan worden.


Geinstalleerd en werkt geweldig! Alleen heb ik dat een paar keer de f1 viaplayuitzending bevroor en ik de chromecast opnieuw moest opstarten

Ik heb dit ook een tijdje gebruikt maar een ethernet adapter erbij gebruikt. Dat maakt de verbinding stabieler dan via wifi. 

Als de rest wel goed werkt ligt het waarschijnlijk niet aan de verbinding....ik lees hier wel meer klachten over de Viaplay-app...dus dan zal er wel snel iets aan gedaan worden.

Nou dat laatste weet ik niet. Want die klachten zijn er al een tijd. Gisteren was er overigens wel een erkende storing zoals aangegeven. Had ik dus ook last van. Kijk vooral via de app van Apple TV en daarvoor ook via de  chromecast die jij gebruikt.  Niet via wifi overigens


Dus….vandaag F1 race proberen te kijken en voordat de race begon liet viaplay de kwalificaties zien van gisteren (terwijl in het menu toch de race werd genoemd). Na de starttijd van de race was er alleen nog het viaplaylogo te zien op TV.

Toen maar weer de laptop gepakt en viaplay afgespeeld en vervolgens gecast naar de chrome/TV...kennelijk zijn er dus nog wat kinderziekten


Dus….vandaag F1 race proberen te kijken en voordat de race begon liet viaplay de kwalificaties zien van gisteren (terwijl in het menu toch de race werd genoemd). Na de starttijd van de race was er alleen nog het viaplaylogo te zien op TV.

Toen maar weer de laptop gepakt en viaplay afgespeeld en vervolgens gecast naar de chrome/TV...kennelijk zijn er dus nog wat kinderziekten

Dat had ik ook. Vervolgens snel er uit gegaan en de race gekozen.