Skip to main content

Alle beste medeklanten, 

 

Ik heb een hele tijd een universele afstandsbediening gehad, die enkel met infrarood werkte. Doordat ik nu een nieuwe mediastreamer gebruik, welke alleen met bluetooth verbonden kan worden, ben ik op zoek gegaan naar een universele afstandsbediening die zowel bluetooth als infrarood heeft. Nu wil ik natuurlijk zo veel mogelijk overgaan naar bluetooth om de apparatuur uit het zicht te plaatsen (zonder extra IR oogjes). 

Dus vroeg ik mij af of de VIP5202 andere bluetooth afstandsbedieningen accepteert. De originele afstandsbediening werkt natuurlijk ook met bluetooth en ik heb wel gezien hoe je die koppelt aan de box, maar hoe kan ik een andere niet-kpn afstandsbediening koppelen aan deze box?

 

Natuurlijk zijn er andere opties (andere tv ontvanger vragen, de KPN app op mijn Android TV box gebruiken) maar ik zoek specifiek naar deze oplossing. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. 

 

De universele afstandsbediening die ik gebruik is een SofaBaton U2. Ik heb hen via de klantenservice al gevraagd of de box ondersteund wordt. Zij vertelde dat, indien zij de ‘Bluetooth code value’ krijgen, de ondersteuning vanuit hun kant toegevoegd kan worden. Hier dus de vraag of er al iets mogelijk is vanuit de KPN kant. En zo niet, of KPN die ‘Bluetooth code value’ heeft.

 

  

Hallo @TD13, binnen de KPN community is de user @PeterG een expert op het gebied van afstandsbediening(en). Mogelijk dat hij je verder kan helpen. 


Er werkt geen andere BT afstandsbediening op de 5202 dan de meegeleverde. Een andere kan niet aangemeld. 

Er zit echter wel ook een IR oog op de voorkant. Hij werkt dus ook nog met de kpn IR codes. 🙂

 


Hi,

Nou, dank voor het antwoord en mij uit de droom helpen. Dan zal het een IR extender worden om het kastje weg te werken EN mijn eigen remote te blijven gebruiken. 

 

Dank!


Reageer