Skip to main content

Zowel de VIP5202 als de DIW7022 blijven sinds kort weer voortdurend hangen. 
De VIP5202 geeft foutmelding 400, de DIW7022 geen foutmelding.
Beide zijn via cat8 kabels rechtstreeks aangesloten op FritzBox 7590AX.
Uiteraard alles al verschillende keren opnieuw opgestart, van de stroom af.
Aangezien het op 2 verschillende kastjes gebeurt, is het uitgesloten dat het hier aan ligt.
De FritBox staat ook niet bekend als probleem met televisie.
Internet snel en stabiel 1 Gbit/s.
Begint me te storen dat KPN altijd de fout zoekt bij de gebruiker en nooit bij zichzelf.
Het kan ook gebeuren dat het weer gaat werken zonder dat ik wat gedaan heb, soms zelfs een hele dag.
FritzBox zelf gekocht.


 

Mijn tv ontvanger gaat op standby als ik hem heb opgestart daarna blijf hij wel aan ook blijft het beeld weleens hangen 


Heb jij dan zowel een 5202 als een 7022 in gebruik?

Dat is vreemd want bij overgang naar TV+ zouden de "oude" TV ontvangers geretourneerd moeten worden.


Ik gebruik maar een tv ontvanger diw 


Ik gebruik maar een tv ontvanger diw 

Maar je zegt dat dit zowel op de 5202 als de 7022 gebeurt.

Overigens zou ik die Cat8 kabel ook eens vervangen door een Cat6 kabel, hoger is niet altijd beter.


@TheFreak 

“Begint me te storen dat KPN altijd de fout zoekt bij de gebruiker en nooit bij zichzelf.”

 Het is toch logisch dat je eerst bij de gebruiker alles naloopt als het niet om een algemeen probleem gaat?


Heb jij dan zowel een 5202 als een 7022 in gebruik?

Dat is vreemd want bij overgang naar TV+ zouden de "oude" TV ontvangers geretourneerd moeten worden.

Dankzij plaatselijke KPN winkel. Mijn vrouw is slechtziend en slechthorend. Is afhankelijk van goede ondertiteling (teletekst 888) al moet ik toegeven dat het op de DIW7022 steeds beter wordt. Ook kan ze niet overweg met de nieuwe teletekst app.
Ze gebruikt teletekst ook voor informatie. De oude teletekst kan je vergroten. 
Aangezien de oude kastjes vernietigd worden, mag ik er wel een houden voor het goede doel.


Hoi @TheFreak, wat irritant dat het beeld steeds blijft hangen dat is niet fijn. 

Wat heb je al gedaan? Modem al eens herstart en de ontvanger een reset gegeven? Wordt het daarna beter? 

Zo niet, dan moeten wij verder zoeken. Al ben ik wel benieuwd hoe het dan gaat met ons modem in plaats van de FRITZ!Box.

Het is eerst inderdaad belangrijk om de klant locatie uit te sluiten. Dit omdat daar vaak wel het probleem zit. 
STB-NMC-400 op de 5202 wordt veroorzaakt doordat er te weinig tv pakketjes op de ontvanger binnenkomen. Vaak doordat er een apparaat in het eigen netwerk stoort. 

 

Verder kun je de ondertiteling aanpassen. Contrast aanpassen, grote van de letters etc. 


Hoi @TheFreak, wat irritant dat het beeld steeds blijft hangen dat is niet fijn. 

Wat heb je al gedaan? Modem al eens herstart en de ontvanger een reset gegeven? Wordt het daarna beter? 

Zo niet, dan moeten wij verder zoeken. Al ben ik wel benieuwd hoe het dan gaat met ons modem in plaats van de FRITZ!Box.

Het is eerst inderdaad belangrijk om de klant locatie uit te sluiten. Dit omdat daar vaak wel het probleem zit. 
STB-NMC-400 op de 5202 wordt veroorzaakt doordat er te weinig tv pakketjes op de ontvanger binnenkomen. Vaak doordat er een apparaat in het eigen netwerk stoort. 

 

Verder kun je de ondertiteling aanpassen. Contrast aanpassen, grote van de letters etc. 

In principe heb ik alles wel geprobeerd. Ook fabrieksinstellingen alle apparatuur.
Bij laatste foutmelding heb ik eens niets gedaan. na 20 minuten werkte het weer en nog steeds.
Problemen begonnen met de box 12. Deze is vervangen door de box 10, ook toen avonden met veel problemen, maar ook weken dat het goed gaat.  Heb de IGMP setting in mijn Sunny Tripower omvormer uitstaan, maar de 5202 heeft geen multicast setting. Verder een Asus  RT-AX88U router als Access Point.
Hierop wifi aangesloten: Sunny tripower, 3x Nest camera, 1x nest deurbel, nest thermostaat en diverse ander apparatuur.
Voor TV kastjes kabels getrokken om direct op het modem aan te sluiten.
Ondertiteling op de 7022 is inderdaad strerk verbeterd en naar wens in te stellen, maar teletekst is onbruikbaar in onze situatie. 


Het klopt dat de 5202 geen IGMP setting heeft, die moet immers sowieso van IGMP gebruik maken.


Verder kun je de ondertiteling aanpassen. Contrast aanpassen, grote van de letters etc. 

Ondertiteling op de 7022 is inderdaad strerk verbeterd en naar wens in te stellen

Weten jullie dat wel zeker? De meeste instellingen die daar genoemd worden hebben geen enkel effect. Of werken/werkten alleen bij terugkijken (unicast) maar niet bij live kijken (multicast). Als er tegenwoordig überhaupt nog iets iets werkt; toen ik deze week keek werd zelfs de lettegrootte niet meer overgenomen. Het voorbeeld laat correct zien wat je hebt ingesteld, maar eenmaal terug bij tv kijken is de praktijk nog steeds heel anders. En ook verschillend bij verschillende zenders, of bij verschillende programma’s op dezelfde zender.

 


Problemen begonnen met de box 12. Deze is vervangen door de box 10, ook toen avonden met veel problemen, maar ook weken dat het goed gaat.  Heb de IGMP setting in mijn Sunny Tripower omvormer uitstaan, maar de 5202 heeft geen multicast setting. Verder een Asus  RT-AX88U router als Access Point.

IGMP moet aan staan. Dit kon wel eens de stoorzender zijn. 

 

Maar voor nu begrijp ik dat alles goed werkt. 

Behalve Teletekst. Helaas heb ik daar verder geen invloed, dat is niet een app van ons. 


IGMP moet aan staan. Dit kon wel eens de stoorzender zijn. 

Moet het in de Sunny nu wel of niet aanstaan.
Ik dacht in Sunny niet, in KPN box wel.


IGMP moet aan staan. Dit kon wel eens de stoorzender zijn. 

Moet het in de Sunny nu wel of niet aanstaan.
Ik dacht in Sunny niet, in KPN box wel.

In de Sunny niet, die mag geen IGMP gebruiken.

Hoe is die Asus eigenlijk op jouw FRITZ!Box aangesloten? (Tussen welke poorten loopt de netwerkkabel?)


Hoe is die Asus eigenlijk op jouw FRITZ!Box aangesloten? (Tussen welke poorten loopt de netwerkkabel?)

Van LAN2 Asus naar LAN 4 Fritz. KPN boxen op LAN1 en LAN2 Fritz


Hoe is die Asus eigenlijk op jouw FRITZ!Box aangesloten? (Tussen welke poorten loopt de netwerkkabel?)

Van LAN2 Asus naar LAN 4 Fritz. KPN boxen op LAN1 en LAN2 Fritz

Brrrr, een LAN-LAN brug tussen twee routers, dat is vragen om problemen.

Staat die Asus wel netjes in accesspoint mode?

Sluit die Asus met zijn WAN poort aan op een LAN poort van de FRITZ!Box!

 


Hoe is die Asus eigenlijk op jouw FRITZ!Box aangesloten? (Tussen welke poorten loopt de netwerkkabel?)

Van LAN2 Asus naar LAN 4 Fritz. KPN boxen op LAN1 en LAN2 Fritz

Brrrr, een LAN-LAN brug tussen twee routers, dat is vragen om problemen.

Staat die Asus wel netjes in accesspoint mode?

Sluit die Asus met zijn WAN poort aan op een LAN poort van de FRITZ!Box!

 

Meningen zijn dus verdeeld. Asus staat netjes in accesspoint mode.
Tijd geleden toen de KPN monteur de Box 12 heeft vervangen voor Box 10 heeft hij uitdrukkelijk gezegd om de kabel NIET in de WAN poort van asus te steken, dat zou problemen kunnen geven. Daar had ik hem wel inzitten, dus nu niet meer. Hoe moet ik het als gebruiker goed doen als KPN medewerkers het nog niet eens met elkaar zijn. 


Je moet altijd de WAN poort gebruiken, het is juist een LAN-LAN verbinding die roet in het eten kan gooien.

Ik ben overigens geen KPN medewerker maar "gewoon" net als jij een klant van KPN en lid van dit forum.


Je moet altijd de WAN poort gebruiken, het is juist een LAN-LAN verbinding die roet in het eten kan gooien.

Ik ben overigens geen KPN medewerker maar "gewoon" net als jij een klant van KPN en lid van dit forum.

Dus KPN monteur geeeft verkeerde instructies ? Ga ik toch nog eens uitzoeken.


Je moet altijd de WAN poort gebruiken, het is juist een LAN-LAN verbinding die roet in het eten kan gooien.

Ik ben overigens geen KPN medewerker maar "gewoon" net als jij een klant van KPN en lid van dit forum.

Dus KPN monteur geeeft verkeerde instructies ? Ga ik toch nog eens uitzoeken.

Ja, die KPN monteur geeft verkeerde instructies.

Je hoeft me natuurlijk niet te geloven maar lees anders nog even wat ik hier ruim tien jaar geleden over schreef. Zie het laatste stukje uit het openingsbericht van het onderstaande topic.


Leuk is dat dan. Monteur heeft hetzelf omgeprikt.
Heb ik dus toch iets verkeerd staan aan de kant van de gebruiker.
Misschien voor niets jaar lopen kloten en ergeren.


Dit vind ik bij Asus zelf: Verbind uw AP-router vanaf de WAN- of LAN-poort met de LAN-poort van router/modem.

Dit vond ik nog ergens anders: 

If you changed the operation mode to access point on the web UI, the WAN port should be connected to the main router by wired cable;
While if you set it up as the AP manually ( turn off DHCP server, change LAN IP), you need connect one of the LAN port to the main router.
Hierdoor ontstaat de verwarring.
 

Volgens dit zou het niets uitmaken: Routers that have a AP mode convert the WAN port to a lan port

 

 


Asus router is overleden en vervangen door linksys router in brugmode.
TV problemen weer volop terug.
Alles naar fabrieksinstelling gezet, geen resultaat. Steeds code 400
Is het bekend dat een linksys minder samengaat met KPN dan een asus router ?
Iemand ervaring. Modum Fritz Box

 


Hoe is die linksys op de FRITZ!Box aangesloten?

Ik mag hopen dat dat niet weer met een LAN - LAN verbinding is of wel?

Welk type Linksys heb je?

Kan je ook een screenshot plaatsen van de internet instellingen op die Linksys?


Linksys Hydra Pro 6E van WAN naar LAN 4 Fritzbox.
TV kastjes op LAN 1+2 Fritzbox.
De Linksys heeft in tegenstelling tot de asus in brugmode nagenoeg geen instellingen meer.
 

 


En zodra jij die Linksys met zijn WAN poort op de FRITZ!Box aansluit krijg je op de TV ontvangers een STB-NMC-400 melding. Klopt dat?


Niet meteen, maar vlug en vaak.
Tenminste met de VIP5202, de DIW7022 schijnt te blijven werken.
Zet ik de linksys terug op routermode werkt alles weer, behalve dat ons internet dan geen ipv6 ondersteunt.