Skip to main content

Zowel de VIP5202 als de DIW7022 blijven sinds kort weer voortdurend hangen. 
De VIP5202 geeft foutmelding 400, de DIW7022 geen foutmelding.
Beide zijn via cat8 kabels rechtstreeks aangesloten op FritzBox 7590AX.
Uiteraard alles al verschillende keren opnieuw opgestart, van de stroom af.
Aangezien het op 2 verschillende kastjes gebeurt, is het uitgesloten dat het hier aan ligt.
De FritBox staat ook niet bekend als probleem met televisie.
Internet snel en stabiel 1 Gbit/s.
Begint me te storen dat KPN altijd de fout zoekt bij de gebruiker en nooit bij zichzelf.
Het kan ook gebeuren dat het weer gaat werken zonder dat ik wat gedaan heb, soms zelfs een hele dag.
FritzBox zelf gekocht.


 

Ik ben bang dat die Linksys een IGMP proxy server heeft die niet uitgezet wordt in accesspointmode en dat deze zich zelfs via de WAN poort laat horen. De TV Boxen denken dan met de IGMP proxy server van de Linksys te moeten verbinden en dan heb je die STB-NMC-400 te pakken.

​​Als je die Linksys in routermode zet, kan je dan iets vinden in de configuratieschermen over een IGMP proxy server?


Niets te vinden. Linksys wordt terug gestuurd en vervangen door een asus-rt-ax7800.
Denk dat het dan weer probleemloos gaat werken.
Wordt vervolg :)


Niets te vinden. Linksys wordt terug gestuurd en vervangen door een asus-rt-ax7800.
Denk dat het dan weer probleemloos gaat werken.
Wordt vervolg :)

Waarom gebruik je niet gewoon een echt wifi accesspoint i.p.v. een router die je in bridge of accesspoint modus moet plaatsen.

In jouw geval zou ik toch echt voor een FRITZ!Repeater gaan.


Omdat de meeste betaalbare accesspoints maar 1 LAN poort hebben. Ik heb er 3 nodig.  Geen zin in om ook nog een Switch aan te schaffen.


Omdat de meeste betaalbare accesspoints maar 1 LAN poort hebben. Ik heb er 3 nodig.  Geen zin in om ook nog een Switch aan te schaffen.

Dat is mijns inziens een verkeerde bezuiniging. Je bespaart je een hoop ellende door een FRITZ!Repeater te gebruiken.


Asus kost maar 199 euro (aanbieding) en heeft Wifi 6E. 
Fritz heeft (nog) geen wifi 6E repeater en Fritz modem ondersteunt ook geen 6E.
 


Asus kost maar 199 euro (aanbieding) en heeft Wifi 6E. 
Fritz heeft (nog) geen wifi 6E repeater en Fritz modem ondersteunt ook geen 6E.

En de FRITZ!Repeater vormt een mesh netwerk samen met jouw FRITZ!Box waarbij jouw mobiele apparaten naadloos zullen schakelen tussen de FRITZ!Box en FRITZ!Repeater.

En wifi 6E is weer puur zo'n marketing dingetje waar je in de praktijk geen enkel profijt van zult hebben.

Ook jouw FRITZ!Box 7690AX heeft inderdaad geen wifi 6E.

Kies toch gewoon voor de FRITZ!Repeater 3000AX of eventueel de 6000AX al zie ik ook daar de meerwaarde niet echt van in.


Toch gekozen voor de Asus rt-axe7800.
Probleemloos out of the box.
Dus geen Linksys meer in combinatie met KPN.