Skip to main content
Beantwoord

VIP5202 gaat steeds naar kanaal 0 bij inschakelen

• February 26, 2025
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

vip5202 steeds naar kanaal 0 bij aanzetten.

Beste antwoord door PeterG

bijzonder dat er niet meer mensen dit hebben.

Bij iedereen met eco stand-by gaan ze nu aan op het laagste kanaal. Bij de meesten dus 1 npo 1.

Bij dagelijks gebruik, alleen 's nachts stand-by, is de besparing € 4 per jaar.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

De ontvangers hebben geen kanaal 0. Televisies soms wel. Heel oude tv's kon je daar een VHS afstemmen. Toen nog met doorgifte via een frequentie op coax.

Misschien een foto?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Nee ik bedoel het eerste kanaal, in ons geval espn. Voor de update was het zo dat het laatst gekozen kanaal weer opkwam. Dus Rtl 4 kijken, box uit, volgende dag box aan, Rtl 4 weer in beeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

Oh. Je gebruikt dan vast de ECO stand voor stand-by. Sinds de laatste update start ie nu op de laagste zender. Bij de meesten npo 1 of rtl 4.

Wil je dat nu niet dan vooralsnog ECO uitzetten. Gaat 'ie ook nog eens in 2 seconden aan.

Nota bene Nederlands elftal is op npo 1 of 3. Zet je dan je favorieten even uit?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Staat de ontvanger inderdaad zoals Peter aangeeft in de eco-stand? Dan zou ik willen adviseren om zijn tips op te volgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

Ik wil hem graag in de Eco houden en wanneer je hem uit doet en de volgende dag weer aan dat dan dezelfde zender er weer op komt en niet de eerste in de lijst, voor de update werkte het wel goed, heb m ook al factory reset gedaan zonder resultaat, bijzonder dat er niet meer mensen dit hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 2, 2025

bijzonder dat er niet meer mensen dit hebben.

Bij iedereen met eco stand-by gaan ze nu aan op het laagste kanaal. Bij de meesten dus 1 npo 1.

Bij dagelijks gebruik, alleen 's nachts stand-by, is de besparing € 4 per jaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Bij mij ESPN 14 en wij gebruiken NPO 1 HD Glas die zit op 661, en het stroomverbruik: het zit erop de ECO stand en als iedereen het gebruikt dan scheelt het weer veel. Ik heb de ECO er maar weer afgehaald…