Skip to main content
Vraag

VIP5202 niet op te starten met afstandsbediening vanuit eco-stand

• September 24, 2026
  • 1 reactie
  • 6 keer bekeken

Ik heb deze week een nieuwe VIP5202 ontvanger gekregen. Ik had de eco-stand ingeschakeld voor standby, om energie te sparen. Maar nu blijkt de ontvanger niet op de afstandsbediening te reageren, als ik ‘m vanuit stanby probeer op te starten. Bij een andere VIP 5202, die ik al langer heb, doet dit probleem zich niet voor.

De nieuwe ontvanger is verbonden via een draadloze verbindingsset. Zou het daarmee te maken kunnen hebben. Want die verbindingsset komt ook in zoiets als een standby-toestand als de ontvanger in de eco-stand staat en op standby staat. En zo ja, is daar een oplossing voor,  of kan ik die eco-stand nu niet gebruiken? Of kan het ergens anders aan liggen?

1 reactie

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Kon je de ontvanger eerst wel bedienen met die afstandsbediening voordat ie in eco ging? Zo niet, check dan eerst de batterijen, en daarna of die afstandsbediening goed gekoppeld is met de tv ontvanger. Zie ook

Als de afstandsbediening op zich goed werkt, verhuist het probleem dan mee als je de tv ontvangers van plaats verwisselt? Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan die ontvanger. Zo niet, dan zou het aan die DVS verbindingsset kunnen liggen. Het meest betrouwbare alternatief is een direct bekabelde verbinding tussen tv ontvanger en kpn modem. Als dat niet mogelijk is is een Superwifi 2 punt een andere mogelijkheid (ontvanger bekabeld aangesloten op ethernet poort van de Superwifi). Die kun je bij kpn huren (goed om eerst te kijken of het bij jou werkt) of kopen (waarschijnlijk goedkoper dan huren op langere termijn).