Skip to main content
Beantwoord

Vive le velo is niet meer terug te zien

• July 11, 2025
  • 13 reacties
  • 113 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Kon t/m gisteren Vive le Velo gewoon om mijn laptop via wifi buiten in de tuin kijken of binnen in huis ook op mijn mobiel echter vandaag niet ,meer hoe komt dat, wifi doet het normaal en bereik buiten is ook normaal
Het zou niet meer onder het abonnement vallen ???

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Wielerliefhebber ,

De reguliere live-uitzendingen kun je gewoon bekijken op jouw mobiel. Maar terugkijken kan nooit op deze zender. Daar heeft KPN de rechten niet voor. 

Off-topic: Wat een geweldige Tour beleven we dit jaar! Genieten hoor…..

13 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 11, 2025

Heb ook last met wifi thuis  op mobiel gaat over op 4G en ook op tablet ,dat is sinds een paar dagen .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 11, 2025

@Wielerliefhebber . Staat Vive le velo ergens on demand? Het is onduidelijk wat je bedoelt. 

@JDD . Volgens mij is dat een heel ander onderwerp dan waarvoor dit topic is gestart. Maak je even een eigen topic aan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Hallo ​@Wielerliefhebber ,

De reguliere live-uitzendingen kun je gewoon bekijken op jouw mobiel. Maar terugkijken kan nooit op deze zender. Daar heeft KPN de rechten niet voor. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Wielerliefhebber welkom op de KPN Community. Wat ​@Noordzee aangeeft klopt inderdaad. 

Het is inderdaad genieten. Gisteren was het ook weer een fantastische etappe. 

Forum|alt.badge.img

Beste Remco en Noordzee

Nee dat klopt niet het gaat nl. niet om het terugkijken op een ander tijdstip (want dan kon sowieso al niet meer) maar om de live uitzendingen gewoon thuis op de laptop of mobiel te bekijken, dat gaat sinds afgelopen donderdag niet meer, krijg dan de melding: Deze zender is alleen thuis te bekijken (krijg melding zowel op de laptop als op mijn mobiel) terwijl ik gewoon in de huiskamer zit. Vreemd is dat ik wel op mijn TV het programma live kan zien
Met vriendelijke groet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

Kun je wel nu VRT kijken op laptop of smartphone?

Forum|alt.badge.img

Beste Peter

helaas nee dat kan ik nog steeds niet enkel op de (huis) tv kan ik live kijken, Live kijken op laptop dan wel smartphone gaat niet😒

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

@Remco van KPN . Het lijkt erop dat de technische koppeling tussen IP en tv abonnement is uitgevallen bij Wielerliefhebber.

Forum|alt.badge.img

Ik kan een heleboel zender wel gewoon live bekijken op laptop en mobiel maar een deel niet b.v. VRT1,VRT Canvas, Ketnet, BBCone, BBCtwo  en een aantal Duitse zenders b.v. ook niet….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

Dat is typisch het wegvallen van de koppeling tussen IP (je eigen) en het tv abonnement. Via je eigen IP zouden die zenders wel te zien moeten zijn. Live tenminste.

Ik heb in m'n vorige bericht al een mention naar Remco uit doen gaan.

Je kunt ook kpn bellen. Met de mededeling dat je diverse zenders niet meer thuis via de app of laptop kunt kijken. Mogelijk krijg je dan eerst allerlei handelingen en tools, maar als je na de stilte van zo'n 12 seconden nog aan de lijn bent krijg je een persoon aan de lijn.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.com.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zou dan ook even contact zoeken met de klantenservice ​@Wielerliefhebber. Dan maken ze inderdaad zoals ​@PeterG aangeeft een ticket voor je aan!

Forum|alt.badge.img

Beste PeterG en beste Remco

Heb gebeld met  KPN en probleem voorgelegd en d.m.v. een nieuwe pincode is het probleem nu opgelost kan nu gewoon weer op de laptop en de mobiel,  ook buitenshuis in de tuin mits binnen bereik van wifi uiteraard,

Bedankt voor jullie hulp en advies heeft mij goed geholpen!👍🏻😊
Met vriendelijke groet, Hanno

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Beste PeterG en beste Remco

Heb gebeld met  KPN en probleem voorgelegd en d.m.v. een nieuwe pincode is het probleem nu opgelost kan nu gewoon weer op de laptop en de mobiel,  ook buitenshuis in de tuin mits binnen bereik van wifi uiteraard,

Bedankt voor jullie hulp en advies heeft mij goed geholpen!👍🏻😊
Met vriendelijke groet, Hanno

Kijk dat zijn hele goede berichten! Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de assistentie ​@PeterG! Veel plezier nog met de tour!