Skip to main content
Vraag

Voetbal via Ziggo wordt gratis, wat gaat KPN doen?

• May 9, 2026
  • 35 reacties
  • 497 keer bekeken

Paulkp
Helper
Forum|alt.badge.img

Oke KPN, Ziggo gaat alle eredivisie wedstrijden uitzenden!! Ik betaal nu voor ESPN maar kan dat omzetten naar een duurdere Ziggo Voetbal totaal! of overstappen naar Ziggo. Komt KPN met een tegenvoorstel voor de trouwe KPN klanten???

35 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Het wordt én is niet gratis bij Ziggo! Aangezien er per 1 juli 2026 een prijsverhoging is aangekondigd. 

• May 9, 2026

Het wordt en is niet gratis bij Ziggo! Aangezien er per 1 juli 2026 een prijsverhoging is aangekondigd. 

Zie onderstaande link ​@Paulkp :

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-offensief-gaat-door-alle-espnzenders-in-het-stabdaardpakket/

Paulkp
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 9, 2026

Klopt van € 2,50. Maar als voetbalfan wil ik ook de Europese wedstrijden zien. Dan is Ziggo Voetbal Totaal interssant tov ESPN. IK heb nu ESPN gratis ivm niveau 3. Vandaar het idee om het voor de KPN klanten dit aantrekkelijke te maken :)

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Ziggo Voetbal Totaal? ​@Paulkp 

• May 9, 2026

Dat standaardpakket verhaal klopt wezenlijk niet want deze 3 kanalen komen nagenoeg zeker niet beschikbaar in het ongecodeerde KabelTV pakket. Dat is pas vanaf TV Start maar blijkbaar ziet Ziggo dat pakket als de standaard.

Ziggo Sport Totaal levert andere content dan ESPN Compleet. 

Ziggo heeft wel een pakket waarin deze 2 worden gebundeld dat heet Sport Compleet.

Het wordt enkel aantrekkelijk voor een kleine groep voetbalkijkers. En dat zal toch geen hele grote groep zijn op het totaal aantal kpn klanten. Ik zit in ieder geval niet op nog eens € 2,50 extra te wachten voor kanalen waar ik nooit naar kijk, wij kijken hier nu al hooguit 4 kanalen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Het wordt en is niet gratis bij Ziggo! Aangezien er per 1 juli 2026 een prijsverhoging is aangekondigd. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-offensief-gaat-door-alle-espnzenders-in-het-stabdaardpakket/

En toch is het niet gratis. Je moet er hoe dan ook voor betalen, met welke constructie dan ook. Direct of indirect. 

• May 9, 2026

En toch is het niet gratis. Je moet er hoe dan ook voor betalen, met welke constructie dan ook. Direct of indirect. 

Dat staat ook nergens in het  bewuste artikel ​@Raspberry 

Paulkp
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 9, 2026

Ik wacht 1-7 wel even af en ga bij de Ziggo buren kijken hoe alles werkt. Maar het blijft interssant. Ik heb de link gelezen!

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Dat staat ook nergens in het  bewuste artikel ​@Raspberry 

Mooi, klaar. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Ik zit er ook absoluut niet op te wachten. Ik heb vanuit combi voordelen wel het ESPN pakket maar kijk er nooit naar. Als ik (en miljoenen andere klanten) daar €2,50 voor moet gaan betalen zodat ze naar het basispakket komen zou ik heel vervelend vinden. Dat kost me dan €25 per jaar die ik nu niet betaal.

• May 9, 2026

Alleen klanten die net hun contract hebben verlengd betalen die € 2,50 niet meteen verder is het inderdaad niet gratis' en zijn er meer haken en ogen zo moet er een los abonnement worden afgenomen als je die kanalen via de app wil zien.

Ps ​@Ik_Combineer 12 keer 2,50 is 30 op jaarbasis 

Forum|alt.badge.img+16

Dat kost me dan €25 per jaar die ik nu niet betaal.

Maar straks betaal je ook extra aan de nieuwere voorwaarden en daarvoor krijg je niks terug. KPN mag jaarlijks naast de inflatie ook nog is 3 euro extra (36 euro per jaar) voor niks extras vragen. Denk dat ik dan liever iets voor terugkrijg waar ik wel wat aan heb ;). 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 9, 2026

Ik hoop ook niet dat KPN hiermee aan de slag gaat. Wil je uitgebreid kijken naar, in dit geval, de Eredivisie, dan sluit je maar een betaalde abonnement ervoor af. Persoonlijk ben ik een voetballiefhebber, en dus heb ik een uitgebreid abonnement op de sportzenders. En dat betaal ik met alle liefde. 🤗

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Dat staat volledig los van deze discussie. Verder heb ik nergens een aankondiging van KPN gezien dat het daadwerkelijk gebeurd.

Forum|alt.badge.img+16

Dat staat volledig los van deze discussie. Verder heb ik nergens een aankondiging van KPN gezien dat het daadwerkelijk gebeurd.

Waarom zou KPN de voorwaarden wijzigen en ze niet gebruiken. Tuurlijk gaan ze dat wel doen, per 1 juli naast de inflatie gaan ze denk ik meteen los. Ik heb liever voor dat geld ook een dienst waar ik wel wat aan heb, dus wat mij part voegen ze ESPN dan gewoon toe.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Nogmaals, de aanpassing van algemene voorwaarde staan hier niet ter discussie. Topicstarter vraagt of KPN net zoals bij de concurrent Ziggo het ESPN pakket moeten laten vervallen en de drie kanalen in het basispakket moeten zetten tegen een prijs welke kleiner is dan het ESPN pakket nu is. Dus dat alle abonnementhouders een gedeelte betalen in plaats van enkel degene die het gebruiken. 

Bovenstaande klinkt voor mij erg oneerlijk, je gaat dan iedereen factureren, ook mensen die er geen behoefte aan hebben.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Dus dat alle abonnementhouders een gedeelte betalen in plaats van enkel degene die het gebruiken. 

Dat doen alle nu ook al, ESPN eist een generieke vergoeding voor ieder abonnee ongeacht of zij/hij ook ESPN gebruikt. Dus de prijs is inbegrepen bij ieder provider (oftewel niet ESPN abonnees betalen voor ESPN abonnees), maar nu communiceert Ziggo openlijk met het berekenen in abonnementskosten. Dat ziet je b.v. bij prijsvechter zoals CanalDigitaal, zijn ESPN contract wordt niet verlengd omdat hun abonnees gratis ESPN konden kijken onder marktprijs.

• May 9, 2026

Het ESPN pakket vervalt helemaal niet bij Ziggo dat gaan ze ESPN Premium noemen en gaat € 9,95 kosten daar worden nog 2 extra uhd kanalen aan toegevoegd. Voor de functionaliteit waar een Ziggo klant nu € 17,95 kwijt is kost straks dus € 9,95 met de aankomende inflatiecorrectie en de € 2,50 kan dit voor een  kleine groep klanten € 36,00 op jaar basis schelen waar een veel grotere groep juist € 30,00 meer gaat betalen.

Bij KPN betalen zelfs de klanten met alleen internet al sinds 2016 of 2018 € 2,50 mee aan wat nu ESPN is. ( de voetbal taks)

Forum|alt.badge.img+3

KPN heeft combivoordelen en dan kun je op een redelijk makkelijke manier ook espn “gratis” krijgen. Zelf heb ik dat ook. Het voordeel van het systeem van KPN is dat je ook andere dingen kunt kiezen en dat je kunt wisselen. Ze komen dus ook tegemoet aan mensen die niet houden van sport/voetbal. 
Ik denk dat Ziggo dus niet veel anders is dan KPN. En “gratis” is relatief in beide gevallen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 9, 2026

Klopt van € 2,50. Maar als voetbalfan wil ik ook de Europese wedstrijden zien. Dan is Ziggo Voetbal Totaal interssant tov ESPN. IK heb nu ESPN gratis ivm niveau 3. Vandaar het idee om het voor de KPN klanten dit aantrekkelijke te maken :)

Hallo ​@Paulkp ,

Wat betreft ESPN is de situatie voor jou en voor heel veel andere voetballiefhebbers bij KPN al goed geregeld in vergelijking met Ziggo. Want daar ga je dadelijk gewoon nog eens 2,50 extra betalen bovenop het al vrij dure abonnement en de komende prijsindexatie in juli 2026. Voor wat betreft de vier ESPN-zenders ben je bij KPN goedkoper uit als je ESPN-compleet kiest als keuzevoordeel bij KPN Compleet of het huidige Combivoordeel. 

Wat betreft het Ziggo-Sportpakket verandert er bij KPN niets. Je kunt het aanvullende Ziggo-sport-pakket erbij nemen als je daar behoefte aan hebt. En heb je genoeg aan de wedstrijden van de Nederlandse clubs plus de finales, dan kun je gebruik maken van het gratis Ziggo-Free-kanaal op de Ziggo-Go-app. 

Persoonlijk denk ik dat Ziggo juist de niet-voetballiefhebbers onder hun klanten gaat treffen. Ik kan mij goed voorstellen dat er best wel een groep klanten daar gaat opzeggen omdat ze helemaal niets extra’s willen betalen voor voetbal. 

• May 9, 2026

@Noordzee wanneer gaat mijn abonnement dan met € 2,50 omlaag? We hebben nu dan wel standaard espn1 ter beschikking maar toch betalen we dat bedrag al veel langer ver voor dat kanaal in het basispakket kwam.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 9, 2026

@Noordzee wanneer gaat mijn abonnement dan met € 2,50 omlaag? We hebben nu dan wel standaard espn1 ter beschikking maar toch betalen we dat bedrag al veel langer ver voor dat kanaal in het basispakket kwam.

Mijn eerste reactie in dit topic is gericht aan de topicstarter waarin ik hem probeer te overtuigen dat hij als voetballiefhebber bij KPN het juist goed heeft getroffen. 

Mijn persoonlijke mening is heel anders. Ik ben er nooit voorstander van geweest dat ESPN (1) aan het basispakket is toegevoegd. Ik zou graag zien dat het basispakket een stuk goedkoper wordt en dat er enkele tientallen zenders eruit zouden verdwijnen. ESPN voorop en daarnaast de buitenlandse zenders (met uitzondering van de Vlaamse zenders) en de sexzenders. Je houdt dan nog steeds ongeveer 40 zenders over. Dat kan makkelijk voor bv tien euro of misschien nog wel iets minder. Maar ik weet drommels goed dat deze wens van mij er wel nooit gaat komen. Voorlopig al blij dat er geen extra verhoging gaat komen voor de verplichting van de andere drie ESPN-zenders. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Er loopt nog een recente topic hierover.

Zie hier.

Daar heb ik als voetballiefhebber al aangegeven geen € 2,50 extra per maand er voor over te hebben.

En als je mobiel, internet en tv van KPN hebt, kan je ESPN gratis via combivoordeel krijgen.

Ik heb voor Netflix basis gekozen bij combivoordeel.😉

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Gelukkig is Ziggo ook sponsor van AJAX waar je dus als klant ook aan meebetaald! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 9, 2026

😰🤢

Gelukkig is Ziggo ook sponsor van AJAX waar je dus als klant ook aan meebetaald!