Alleen via kanaal 191, 192 en 193 is er bij de NPO GOS. Gesproken ondertitel service.
Buitenlandse programma's met Nederlandse ondertitels en die worden voorgelezen.
Als je gewoon 1, 2 of 3 kiest is er het standaard geluid. En worden die ondertitels niet voorgelezen.
Ik kan in de gids niks vinden op die naam. Wat is de titel van de documentaire + dag, tijd, zender
Hallo Peter, het zou goed kunnen dat dit op 191, 192 en 193 is. Ik kijk veel Nederland 1 maar die werkt bij ons niet op kanaal 1. Zodra je daarheen zapt, Blokkeert de zender en krijgen we een foutmelding. Ik heb die via KPN proberen te verhelpen, maar als ik dat die via de app.. dan gebeurt er niets. Ik heb de bewuste ontvanger gekozen en daar na veranderd het groene verder knopje in grijs en kan ik wachten wat ik wil. Maar hij gaat niet verder helaas. Vandaar dat wij kijken via 191, daar gaat het wel goed, alleen met de irritatie van de voice-over erbij.
Heb je TV+, De DIW7022?
Probeer het dan eens met videomodus op unicast.
Tandwiel - beeld - videomodus
Kijk dan eens of npo 1 op 1 het dan wel doet.
De voice-over kan inderdaad niet uitgeschakeld worden, @klantdrama. Deze hoort bij de GOS zenders, die zijn er voor mensen die blind of slechtziend zijn, of anderszins de ondertiteling niet kunnen lezen.
Dus het lijkt me dat we eigenlijk jouw onderliggende probleem moeten oplossen zodat je gewoon naar de NPO op 1 t/m 3 kunt kijken. Je schrijft:
klantdrama schreef:
Ik kijk veel Nederland 1 maar die werkt bij ons niet op kanaal 1. Zodra je daarheen zapt, Blokkeert de zender en krijgen we een foutmelding.
Je kijkt via een tv-ontvanger? Is dat nog de 1853 die in jouw profiel vermeld staat? Of heb je inmiddels een andere?
Wat voor foutmelding krijg je precies te zien?
Alle Motorola ontvangers zijn op zwart gezet. Weken geleden. Die zal het mijns inziens niet zijn.
Erik van KPN schreef:
De voice-over kan inderdaad niet uitgeschakeld worden, @klantdrama. Deze hoort bij de GOS zenders, die zijn er voor mensen die blind of slechtziend zijn, of anderszins de ondertiteling niet kunnen lezen.
Dus het lijkt me dat we eigenlijk jouw onderliggende probleem moeten oplossen zodat je gewoon naar de NPO op 1 t/m 3 kunt kijken. Je schrijft:
klantdrama schreef:
Ik kijk veel Nederland 1 maar die werkt bij ons niet op kanaal 1. Zodra je daarheen zapt, Blokkeert de zender en krijgen we een foutmelding.
Je kijkt via een tv-ontvanger? Is dat nog de 1853 die in jouw profiel vermeld staat? Of heb je inmiddels een andere?
Wat voor foutmelding krijg je precies te zien?
Hoi Erik, bedankt voor de reactie.
De ontvanger is een Arcadyan HMB2260. De foutcode die ik krijg is stb-nmc-400`. Ik heb dit veelvuldig zelf proberen te verhelpen, maar dan bleef de oplossing halverwege hangen en stopte het. Iemand bij jullie heeft één en ander van afstand opnieuw gereset. Tot op dit moment lijkt het probleem verholpen, want we hebben sindsdien geen haperingen meer gehad.
Hartelijk dank voor het meedenken en de oplossing.
Goed om te horen dat het nu weer goed lijkt. Voor een stukje context nog: de stb-nmc-400 foutmelding is een wat meer algemene die aangeeft dat de connectie tussen je tv ontvanger en ons tv platform niet ideaal is. Mocht het probleem wel terugkomen, dan is het handig om eens goed te kijken naar hoe de tv ontvanger is aangesloten. Maar ook hoe jouw internetverbinding in het algemeen is.