Skip to main content

Net een paar dagen overgestapt naar KPN en het enige wat mij tegenviel was dat er bij het overschakelen naar een ander kanaal er geen info meer staat over wat het volgende programma is etc. Weet dat het met pijltjes omlaag kan, maar zie liever gelijk wat er komt bij het zappen. 

Ook de lettertype is best wel klein. Ogen zijn niet echt fantastisch mee door een beschadiging en het is erg lastig om te lezen. Misschien een optie maken om het te vergoten.

Hi @DaMaK, welkom op het forum en bedankt voor je feedback.

Die wens over de grootte van de tekst is op het forum bekend, en ook bij onze ontwikkelaars. Er wordt naar gekeken wat daarin technisch mogelijk is, maar op dit moment kan ik daar beloftes over doen of aangeven of en wanneer dit gaat gebeuren.

Voor de gids zelf zou je voor nu via de gids naar de zender kunnen gaan. 


Het kleine lettertype in de info uit de gids is een crime.  Dat moet op te lossen zijn . Om bij 80 cm diagonaal een meter van het scherm te zitten is over de top. 
ik ben niet blind of slechtziend.
 


Welke KPN tv ontvanger hebben jullie van KPN?

 

Wij hebben een 48” scherm en zitten op iets meer dan 4 meter van het scherm en kunnen het lezen. 


Geen glasvezel. Box en kabels nieuw. KPN+, Sony led.31 inch. Afstand 3 meter

overdag redelijk leesbaar, ‘s avonds slecht.

witte letters donkergrijze achtergrond is slecht leesbaar. Beste combi voor beeldschermen is nog steeds: blauwe achtergrond met witte of gele letters. 
ook bij laptops kun je dat instellen: hoge resolutie dan iets groter lettertype 

 


@Cluster 

Een 31” LCD (Led achtergrond verlichting) is inderdaad op een afstand van 3 meter best klein.

Die grijze achtergrond is een bekend probleem bij LCD tv”s (LED is de achtergrond verlichting en eigenlijk een valse uitdrukking van de fabrikanten.

Probeer de helderheid van de tv eens lager te zetten (op 49 denk ik).

 


@Cluster, wat bedoel je precies met 's avonds slecht maar overdag wel goed? Verandert alleen in de avond de kwaliteit? Of bedoel je dat in het donker dit slechter leesbaar is. Zou je anders een foto willen plaatsen van overdag en in de avond? 


@Cluster, wat bedoel je precies met 's avonds slecht maar overdag wel goed? Verandert alleen in de avond de kwaliteit? Of bedoel je dat in het donker dit slechter leesbaar is. Zou je anders een foto willen plaatsen van overdag en in de avond? 

Het gaat om leesbaarheid: te dunne fonts op verkeerde achtergrond en te klein. Zelfs op deze foto is het moeilijk leesbaar. Nog een foto in mijn volgende reactie hoe het wel kan

 


Een tweede foto, zie mijn vorige post


Een uitsnede- het volledige beeld was te groot om te uploaden- de contrasten zijn beter gekozen en leesbaar.

probleem ‘s avonds en overdag opgelost door te spelen met instellingen TV. Maar leesbaarheid KPN van de eigen info blijft slecht 


Hi @Cluster, Alex heeft vakantie, vandaar dat ik hier reageer. 

Dank voor de voorbeelden! Ik speel ze voor de zekerheid nog even door. Ik kan niet meteen toezeggingen doen, maar weet dat we er naar kijken. Hou verder onze Product Updates in de gaten voor het laatste nieuws over updates en verbeteringen.


Reageer