Skip to main content

Ik kan vanaf de remote conctrol mijn geluid niet meer bedienen. Er verschijnt de volgende foutmelding op het scherm: kbx-apk-3042 / 500-ref-99.

Dit is ontstaan na het (niet gelukte) aansluiten van een Bose geluidsbox. IK heb zowel de tv als de ontvanger al van de stroom gehaald en weer aangesloten. Zonder resultaat.

Mijn doel nu is om gewoon weer het geluid te kunnen bedienen.

Hmm, deze foutmelding komt mij niet echt bekend voor @Arno60 🤔 Als je de tv-ontvanger uit hebt staan, komt dan dezelfde foutmelding op het scherm? Als dat het geval is, zal het een foutmelding van je tv betreffen en hoeven we ons niet op de tv-ontvanger te richten. 

Is de Bose box misschien nog ergens gekoppeld? Als dat het geval is kan het zijn dat er toch geprobeerd wordt om het geluid via die box af te spelen, zonder succes. Kan je dat eens proberen uit te zoeken via de instellingen van je tv?


Dank voor je hulp. Intussen heb ik de tv naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit werkt voor een deel. De foutmelding is verdwenen.

 

Intussen lukt het niet de remote control te koppelen :-( 
Maar dit is een ander probleem.

Dank voor zover.


 

Dank voor je hulp. Intussen heb ik de tv naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit werkt voor een deel. De foutmelding is verdwenen.

 

Intussen lukt het niet de remote control te koppelen :-( 
Maar dit is een ander probleem.

Dank voor zover.

 

Ah, dus de foutmelding ben je kwijt, dat is in ieder geval een goed begin!

 

Wat betreft het koppelen:

Heb je TV+? Bekijk dan het volgende artikel. 

 

Heb je een ander type ontvanger, dat is dit artikel aan de orde.

 

Ik hoop dat het hiermee lukt!


Dank je voor het advies. Het is intussen gelukt. 


Heel fijn, bedankt dat je het nog even laat weten!