Skip to main content

Ik heb een TV+ decoder.

Ik heb deze dusdanig ingesteld dat het volume van mijn Denon AVR-X1800H-DAB geregeld wordt.

Ik ervaar het volgende probleem:

Als ik nu het volume verlaag dan wel verhoog met een groot bereik door de knop vast te houden, dan stopt het verlagen resp. verhogen niet of heel laat, waardoor het geluid heel zacht of veel te hard gaat.

Als ik een andere afstandsbediening gebruik, bijvoorbeeld van Denon of een Logitech dan heb ik geen problemen.

Instellingen afstandsbediening L8:

software versie: 0265.04.05

tv-database versie: 23.04.20.03

tv-code:  642

hc-code: 43

Wat is de oplossing?

Met vriendelijke groet,

Hans Claassens

Klantnummer:   ***

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi @hcl .  Als je zonder de exterene geluidsapparatuur het volume bedient (dus het volume van de tv zelf).  Gaat het dan wel goed? 

Als ik het volume bedien zonder externe apparatuur dan gaat het wel goed.

Ik heb dit getest met mijn tweede TV+ die direct gekoppeld zit aan de tv, want dan hoef ik niet de instellingen van de afstandsbediening aan te passen.

Firmware versie’s e.d. zijn identiek aan de eerste tv opstelling.

Dan krijg ik het idee dat jouw audio apparaat en onze kastje (of jouw tv) elkaar niet helemaal liggen. Mag ik vragen hoe je dat audio apparaat hebt aangesloten?

TV+ via hdmi op ‘n ingang van receiver.

tv-out en dus ook ARC naar TV

hdmi cec van TV+ uit

Bediening TV+ en volume met kpn afstandsbediening

Heeft die Denon zelf nog opties aan boord? Kun je daar nog iets aan afstellen?  En heb je nog gekeken naar de geluidsinstellingen van de TV+ zelf?  Je kunt nog experimenteren met verschillende audio outs.

Reageer