Skip to main content

ik kan het geluid van de KPN+ ontvanger niet op maximaal krijgen. niet met Google en ook niet met de ab. van KPN. met als gevolg dat het geluid op de TV zacht is. Op een zelfde ontvanger die ik ook hebt werkt het wel als ik volume max zeg via google dan verschijnt de volume balk van de ontvanger, maar bij die andere ontvanger krijg ik die niet in beeld. iemand een oplossing misschien?

Houd de knop kpn (rechtsboven) ingedrukt en zeg “volume maximaal” 

Maar dit heb je al gedaan lees ik.

Zie ook hier voor meer info geluid.

(heb je wel een google account aangemaakt?)

 

Hoe heb je het geluid?

Via tv of soundbar?

En op welk volume staat hij?

Bij ons staat de soundbar meestal op 20.


google account heb ik, als ik zeg volume maximaal zeg de dame ok. ik had oude itv ontvanger daarvan stond volume tv op 20 en nu met de nieuwe ontvanger moet ik hem op 40 zetten. geluid naar tv zonder soundbar.


@Ben_1959 

Ga naar instellingen en ga naar geluid (zie ook mijn link boven).

Zet hem op PCM (want je hebt denk ik alleen stereo op tv).

Helpt dat niet, zet hem op Passthrough). 


Dank je Joop, maakt allemaal niet uit hoe ik het geluid instel, blijft zacht, ook de radio kanalen


Beste @Ben_1959, rot dat het nog niet gelukt is om het op het goede volume te krijgen! Je geeft aan dat het met de andere ontvanger wel goed gaat, is dat met dezelfde tv/randapparatuur? Of heb je in die setup iets anders staan? Heb je de TV+ ontvanger al eens gereset?


Hallo @Marcia_ , nee de ontvanger die goed geluidsvolume heeft is op philips Oled tv aangesloten en de TV is op een soundbar aangesloten. de ontvanger die zacht geluid heeft is op een tv aangesloten zonder soundbar. het gekke ia als ik via google zeg volume maximaal dan hoor ik alleen een stem zeggen goed, en zie ik niet de volumebalk. Als ik dit zelfde zeg bij de ontvanger waar het volume wel goed van is krijg wel de volumebalk in beeld. Dus ik weet niet waarom ik dat bij die ene ontvanger niet voor elkaar krijg. ontvanger is gereset maar dat helpt ook niet.


Kijk eens bij de instellingen van de afstandsbedieningen op die TV+ Boxen.

Hoe staan die bij jou ingesteld?


Kijk eens bij de instellingen van de afstandsbedieningen op die TV+ Boxen.

Hoe staan die bij jou ingesteld?

@Ben_1959 heb je hier nog naar gekeken? Je pakt dan de onderste optie. Dan is de afstandsbediening ontkoppeld en kun je volume omhoog doen om de TV+-Box harder te zetten. Daarna kan je opnieuw koppelen (via die bovenste optie).


Hallo @wjb @Marcia_ ,

Bedankt voor de reactie, het is gelukt door de aanwijzing van jullie, dank jullie wel. Heb dat menu gedeelte over het hoofd gezien😉.  De box staat nu op maximale volume.

Ben


Ik heb een heel ander menu voor de AB. 
ook mijn geluid is erg zacht. Als ik het op passthrough zet is het belachelijk hard op sommige kanalen en op sommige niet


Ik heb een heel ander menu voor de AB. 
ook mijn geluid is erg zacht. Als ik het op passthrough zet is het belachelijk hard op sommige kanalen en op sommige niet

 

Heb je het volume dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wel op maximaal staan.

Houd de knop met 3 kleurtjes op de KPN ab ingedrukt en zeg hardop: volume maximaal.

Regel het volume verder via de tv of de soundbar. 


Dank je wel. Opgelost


Het lijkt er op dat de problemen met “te zacht geluid” (met TV+) zijn opgelost !!
Mogelijk is dit opgelost met een update..

Hartelijk dank hiervoor.!!

Een nu (weer)tevreden “KPN-klant” !!


Fijn, @Ffocus! Dit zat inderdaad in de vorige update! Bedankt dat je het even liet weten 🙂.