Skip to main content

Kan volume niet meer regelen via witte afstandsbediening KPN en alleen afstandsbediening van teufel Soundbar en krijg hem ook niet op HDMI 1

Hoi @WimPhil 

Elke keer wisselen van afstandbediening is ook niet fijn. Ik denk dat er misschien iets per ongeluk is gereset en daaroor de volume niet meer te bedienen is via de witte KPN afstandbediening.

Ik raad je aan om het opnieuw in te stellen voor jou specifieke TV. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar valt reuze mee! Ik raad aan om het stappenplan op deze pagina te doorlopen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

of

En op welke HDMI poort je TV staat moet wel via de afstandbediening van de TV zelf. Maar als je de KPN Box gebruikt is dat eenmalig en daarna blijft ie op die HDMI staan en/of herkent die automatisch dat daar beeld op komt.

Mocht je ergens tegen aan lopen; laat gerust weten! Dan is er vast wel iemand die je dan weer verder helpt :)


Kan volume niet meer regelen via witte afstandsbediening KPN en alleen afstandsbediening van teufel Soundbar en krijg hem ook niet op HDMI 1

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?


Werkt ondanks de goede adviezen niet, wat raar is dat alles probleemloos een half jaar goed heeft gewerkt en nu niet, misschien nieuwe afstandsbediening of HDMI kabel van KPN?


Werkt ondanks de goede adviezen niet, wat raar is dat alles probleemloos een half jaar goed heeft gewerkt en nu niet, misschien nieuwe afstandsbediening of HDMI kabel van KPN?

 

Heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

 

Is er iets in de tv of soundbar veranderd?

Update misschien?

 

Hoe is de soundbar met de tv verbonden?

Via HDMI eARC is het beste.

Dan kan je de code van de tv gebruiken en de soundbar met de KPN ab via de tv regelen.

Of doe je het al op die manier? 


Het kan natuurlijk, dat de batterijen leeg zijn, @WimPhil . 

Mocht het niet lukken, dan is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Je moet hiervoor wel inloggen met je kpn-id. Of even bellen met 0800-0402. 

Succes.


Dank voor de adviezen heb al nieuwe batterijen geplaatst en is verbonden met HDMI , het is ontstaan denk ik door een cd te draaien en bij uitschakelen niet naar HDMI 1 gegaan,  m.a.w. kan alleen volume bedienen met teufel afstand bediening ipv alles met KPN afstandsbediening.


Hoi @WimPhil. Je geeft in het eerste bericht aan dat je de soundbar niet meer op HDMI1 krijgt. Heb je de mogelijkheid om met de Teufel afstandsbediening het invoerkanaal (HDMI1) te wijzigen? Wellicht kan je daarna weer de afstandsbediening gebruiken om de volume te regelen. Zou je nog even willen reageren op de vraag van joop2011?

Heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

 

Is er iets in de tv of soundbar veranderd?

Update misschien?

 

Hoe is de soundbar met de tv verbonden?

Via HDMI eARC is het beste.

Dan kan je de code van de tv gebruiken en de soundbar met de KPN ab via de tv regelen.

Of doe je het al op die manier? 

 


Dank voor alle adviezen tot nu toe, ook die van Joop geprobeerd de teufel code gaat mijn vrouw nog uitzoeken (die is het meest handig met deze materie) heeft nu even geen zin in gedoe en uitzoeken, ik kan mij verschuilen achter mijn leeftijd door te zeggen ik ben van berichten via postduiven en rooksignalen 😉

 

 


Heb nu alle opties meerdere keren geprobeerd en het werkt nog steeds niet, heb afstandsbediening van Telfort dus redelijk oud, kunnen jullie een nieuwe toezenden? 
bvd Wim


Heb nu alle opties meerdere keren geprobeerd en het werkt nog steeds niet, heb afstandsbediening van Telfort dus redelijk oud, kunnen jullie een nieuwe toezenden? 
bvd Wim

 

@WimPhil Dat is mogelijk. In het topic hieronder lees je hoe je een nieuwe kan aanvragen.

 


Reageer