Skip to main content

Sinds aantal dagen ook op KPN+ overgestapt. Wat me opvalt is dat volume inderdaad erg zacht is. Heb in de huiskamer een Panasonic smart 4 k tv en ook de programmakiezer al opdracht gegeven ( via Google assistent) om volume maximaal te zetten wat ook bevestigd werd. Toch moet ik volume van mijn TV minimaal op 50 zetten om wat te horen.  Dit ligt toch echt aan KPN + omdat ik bij interactieve KPN volume op 25 moest zetten om goed te horen.

Heel vervelend en gezien de vele klachten die ik hier lees ben ik benieuwd wat KPN nu serieus aan deze klacht denkt te gaan doen ?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@Scorpio55 

Als ik het goed heb, moet je het volume op maximaal zetten en verder (net zoals met de “oudere” KPN tv ontvanger het volume op de tv, etc. regelen.

Dat kan in het menu of druk op de google button (knop met drie kleurtjes) en houd hem ingedrukt en zeg hardop “volume maximaal"


Hoi Joop, dank voor je reactie maar zoals je in mijn bericht had kunnen lezen had ik deze actie al gedaan maar blijft volume op tv erg laag en zoals gezegd moet ik deze via afstandsbediening KPN op 50 zetten terwijl bij vorige interactieve KPN box ik gemiddeld rond de 25 afstemde. Er is echt wat aan de hand met de afstemming en verbaas me er over dat niet veel meer mensen hier last van hebben


Ik lees dat er onlangs ( 20 maart jl.) een update is geweest voor KPN+ ivm klachten over geluid ( mn Dolby) Heb nog steeds heel weinig volume standaard op de box en toestel moet minimaal op 40 staan wil je het kunnen verstaan.  Mis een reactie van KPN zelf wel hier zeker omdat er nu bij KPN ook al geen telefonische technische ondersteuning meer aanwezig is. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Is het geluid van de radio (kanaal 800+) wel goed? In dat geval is het een bekend probleem waar KPN mee aan de slag is.

Verder is dit een forum en geen chat, je kan nog zo veel uitroeptekens plaatsen maar de gemiddelde reactietijd van een forum medewerker is tussen de 1 en 3 dagen.

 

Kijk ook eens op onderstaand topic voor meer problemen waar KPN zich bewust van is;

 


Beste Ik_Combineer  ,  bedankt voor je heldere reactie , tot nu toe beste antwoord wat ik op mijn vraag heb mogen ontvangen. Dat de uitroeptekens je zijn opgevallen zegt mi toch ook wel wat  :)   Blijft wel apart dat KPN over is gegaan op dit soort fora om je antwoorden te krijgen op problemen die je bij hen ondervindt , vind ik 

 


Ik lees dat er onlangs ( 20 maart jl.) een update is geweest voor KPN+ ivm klachten over geluid ( mn Dolby) Heb nog steeds heel weinig volume standaard op de box en toestel moet minimaal op 40 staan wil je het kunnen verstaan.  Mis een reactie van KPN zelf wel hier zeker omdat er nu bij KPN ook al geen telefonische technische ondersteuning meer aanwezig is. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Je kan natuurlijk altijd, gratis, 0800-0402 bellen. 


Hoi Joop2011, uiteraard heb ik in eerste instantie gebeld met KPN en kreeg een vrouwelijke medewerkster.  Deze kon mij niet verder helpen met mijn vraag en meldde dat KPN ook geen telefonische technische ondersteuning meer biedt (wat vroeger wel het geval is.)  Dus eigenlijk ben je veroordeelt om je vragen en technische problemen via Fora op te lossen.


Hoi @Scorpio55 .  

 

 Is het geluid van de radio (kanaal 800+) wel goed? In dat geval is het een bekend probleem waar KPN mee aan de slag is.

 

Deze vraag is nu al een paar keer gesteld maar ik zie nergens een duidelijk antwoord van jou.  Lees ik er per ongeluk overheen? Kun je dit voor mij beantwoorden?


Hoi Erwin, heb wel degelijk gereageerd bij antwoord van Ik_Combineer en heb dat ook middels like en reactie daar aangegeven. Klopt inderdaad dat volume van radio  zenders 800+ wel normaal is dus KPN zal probleem verder moeten gaan verhelpen zoals Ik_Combineer al aangeeft in zijn reactie


Ook ik zie die reaktie niet @Scorpio55 


Weet niet wat hier gaande is maar zoals vermeld heb ik antwoord van Ik_Combineer als zeer positief en concreet benoemd, daarbij zijn reactie ook als beste gearceerd waardoor hij in het groen staat. Nadien nog gereageerd op de vraagstelling of volume radio wel ok is etc etc .

Ik begrijp dat ik nog even geduld zal moeten hebben voordat KPN een passende oplossing heeft gevonden. Blijf het wel vreemd vinden dat dit euvel niet eerder aan het licht is gekomen tijdens de try out periode.   Maar zo te lezen hier zitten er nog veel meer euvels in dit KPN+ pakket. Wordt vervolgd maar deze topic mag wat mij betreft gesloten gaan worden.  Allen bedankt voor meedenken en reacties.

MVG  Scorpio55

 


Is het geluid van de radio (kanaal 800+) wel goed? In dat geval is het een bekend probleem waar KPN mee aan de slag is.

Verder is dit een forum en geen chat, je kan nog zo veel uitroeptekens plaatsen maar de gemiddelde reactietijd van een forum medewerker is tussen de 1 en 3 dagen.

 

Kijk ook eens op onderstaand topic voor meer problemen waar KPN zich bewust van is;

 

Klopt dat volume van radio wel normaal is, zal dus even gedulde moeten hebben maar weet nu wel dat probleem bij KPN ligt . Dankjewel voor je heldere antwoord Ik_Combineer


Dit probleem speelt bij ons ook. Wij hebben TV+ draaien op een Sony Bravia uit 2020. Het geluid van de televisie loopt via een Sonos Beam 2e generatie naar de huiskamer. 

 

Het geluid tussen live uitzendingen en opgenomen programma’s verschilt enorm en is niet prettig schakelen en zappen. Wanneer wij een opgeslagen programma terugkijken moeten we het volume van de televisie / sonos beam enorm opschroeven tot bijna maximaal en dan klinkt het geluid van dat opgeslagen programma aan de zachte kant. Dat terwijl we het volume dan bijna helemaal op max hebben staan. 
 

Als we dan tijdens of na het kijken van zo’n opgeslagen programma terug zappen naar een reguliere live zender dan knalt het volume echt kei en keihard de Sonos Beam uit en de huiskamer in. Iets wat best wel overlast veroorzaakt en ook laat schrikken. 

 

Kan hier met spoed iets aan gedaan worden svp ?.  Het wisselende volume tussen apps, live uitzendingen en opgeslagen programma’s is te groot en niet prettig. 


Sinds het ‘verschil in audio-level tussen uni en multicast” opgelost is, is alles veel te zacht. 😁  Ik hoop echt dat er binnenkort een oplossing voor is. Verder een fantastische box, zoals deze nu opgewaardeerd is. Goed bezig in elk geval.


Sinds het ‘verschil in audio-level tussen uni en multicast” opgelost is, is alles veel te zacht. 😁  Ik hoop echt dat er binnenkort een oplossing voor is. Verder een fantastische box, zoals deze nu opgewaardeerd is. Goed bezig in elk geval.

Bijzonder dat je op het geluid na positief bent.

Je bent wat dat betreft een uitzondering hier op het forum.

Mvg


Bijzonder dat je op het geluid na positief bent.

Je bent wat dat betreft een uitzondering hier op het forum.

Mvg

Thijs, er valt voor mij weinig te klagen. Het loopt gewoon goed, natuurlijk zijn er nog wensen, maar dat zijn geen bugs die het gebruik moeilijk maken vind ik. Wellicht als alles voor elkaar is dat ik zeg “ja, dat is wel een verbetering”, maar ik kan niks verzinnen zo. Ik ga het je nog sterker zeggen: “Het is heel erg stabiel”. Zelfs m’n eigen materiaal streamen gaat met diezelfde KPN+ box, zodat ik m’n streamer ook op Marktplaats kan zetten. De beeld en  geluidskwaliteit staat voor mij voorop. Met het eerste hebben ze een sprong vooruit gemaakt, nu de audio nog. 🙂 De KPN+ box heb ik met dubbelzijdig tape achter m’n TV (65 inch) geplakt en een HDMI-kabeltje van 0,5 meter erop gezet en ik heb alleen een voedingskabeltje wat naar beneden loopt. Verder heb ik niks (meer) erop aangesloten. Dus ja, ik ben wel tevreden hoor.


Bijzonder dat je op het geluid na positief bent.

Je bent wat dat betreft een uitzondering hier op het forum.

Mvg

Thijs, er valt voor mij weinig te klagen. Het loopt gewoon goed, natuurlijk zijn er nog wensen, maar dat zijn geen bugs die het gebruik moeilijk maken vind ik. Wellicht als alles voor elkaar is dat ik zeg “ja, dat is wel een verbetering”, maar ik kan niks verzinnen zo. Ik ga het je nog sterker zeggen: “Het is heel erg stabiel”. Zelfs m’n eigen materiaal streamen gaat met diezelfde KPN+ box, zodat ik m’n streamer ook op Marktplaats kan zetten. De beeld en  geluidskwaliteit staat voor mij voorop. Met het eerste hebben ze een sprong vooruit gemaakt, nu de audio nog. 🙂 De KPN+ box heb ik met dubbelzijdig tape achter m’n TV (65 inch) geplakt en een HDMI-kabeltje van 0,5 meter erop gezet en ik heb alleen een voedingskabeltje wat naar beneden loopt. Verder heb ik niks (meer) erop aangesloten. Dus ja, ik ben wel tevreden hoor.

ja nogmaals bijzonder dat jij geen problemen ervaar.

ik kan dat helaas niet zeggen samen met nog heel veel mensen op dit forum.

Wellicht dat het in je erg korte HDMI kabeltje zit ik weet niet maar voor jou goed voor mij en veel andere een bron van irritatie en frustratie.

Fijn weekend


Tja en dat terwijl ik een pietje precies en dus niet zo snel ben. Wellicht heb ik eens mazzel hiermee, maar nogmaals ik weet niks verder te verzinnen :-) 

 

Fijn weekend.


Ik heb sinds gister dat alle afleveringen welke ik terug kijk of als ik de Youtube app gebruik dat het volume echt achterlijk zacht is. Mijn soundbar geeft aan dat het een PCM signaal is en bij normaal tv kijken Dolby. Normaal tv kijken is het volume prima, terugkijken en de Youtube app werkelijk rampzalig! Voor mij eigenlijk nagenoeg onbruikbaar. (Updates zijn ben ik bang niet terug te draaien?)

 

Lijkt er dus ook op dat KPN met terugkijken kiest voor een inferieure audiostream?


Daar heb ik helemaal geen last van. Het totaal volume is gewoon te zacht. Maar andere bronnen zijn net zo zacht. Maar ik schakel de komende week over op een Sonos Arc soundbar en hoop dat het dan over is. Het kon ook aan m’n versterker liggen, wie weet. 
Updates zijn voor zover ik weet niet terug te draaien mede omdat deze automatisch geïnstalleerd worden. 
 

 Verder dik tevreden hoor aan deze kant. Alles werkt zoals het moet. 👍🏼


Is het geluid van de radio (kanaal 800+) wel goed? In dat geval is het een bekend probleem waar KPN mee aan de slag is.

Verder is dit een forum en geen chat, je kan nog zo veel uitroeptekens plaatsen maar de gemiddelde reactietijd van een forum medewerker is tussen de 1 en 3 dagen.

 

Kijk ook eens op onderstaand topic voor meer problemen waar KPN zich bewust van is;

 

Mis ik iets kanaal 800 bestaat niet hier.

Of bedoel je 801 en verder?

Die zijn hier allemaal zelfde geluidsniveau (op alle 3 de boxen die ik in huis heb)


Ik heb zojuist een bevinding gedaan en mn volume weer weten te herstellen… Behoorlijke bug imho!

Bij terugkijken is er een andere audiostream namelijk PCM (uberhaubt belachelijk)

 

Als ik middels de telefoon iets cast naar de TVBox met de Youtube app en dan het volume middels de telefoon harder zet is het geluid weer op redelijk normaal niveau te krijgen, deze volume setting heeft schijnbaar ook invloed op alle andere audio op de TVBox waar een PCM stream van toepassing is.

Want als ik vervolgens iets terugkijk is het volume weer normaal. Als ik het bovenstaande herhaal en het volume zachter zet is met terugkijken het volume ook zachter.

 

Kortom per abuis het volume lager zetten in de Youtube app resulteerd in laag volume bij het terugkijken!


Het geluidprobleem is bij ons ook nog steeds aanwezig. Het verschil van het tv kastje en de rest van de apparatuur (TV en Bluetooth, etc) is echt belachelijk veel.

Ik vondt het zelfs zo erg dat ik even tijdelijk het kastje van de KPN er helemaal tussenuit heb gehaald en via de KPN tv app nu kijk. En wat blijkt? Via de app op de tv is het volume prima, zelfs de lipsync issues de streamingdiensten zijn weg. Lipsync issues die ik eerst had bij live tv, lijken opgelost, maar is nog wel aanwezig op alle streamingdiensten (TV kastje).

En dat terwijl de tv op de WiFi (5G) draait en het kast direct op de router zit van KPN (UTP).

Even ter verduidelijking ik vergelijk hier android op de tv (Philips) met android op het KPN tv kastje (DIW7022). Dus twee platformen met dezelfde apps geinstalleerd en dezelfde apparatuur en netwerk. Het enige verschil is dus de interne hardware van de tv en het KPN kastje.

Het probleem zit dus overduidlijk in de android versie op het TV kastje dan wel het kastje zelf.

Wederom: succes KPN met het oplossen, ik blijf het per update even controleren, maar gebruik tot die tijd gewoon de app via de TV om ergernissen te vookomen.


Enkele maanden geleden heb ik , nadat ik was over gegaan naar KPN+, hier de vraag gesteld over het lage volume.  Als reactie kreeg ik toen te horen dat dit een bekend probleem is bij KPN en dat men hier mee bezig is.

Nu moet ik mijn tv toestel minimaal op volume 35 zetten terwijl dit voordien zo rond de 25 was.

Nog steeds is er nog niks veranderd of verbeterd en vroeg me af of dit nog gaat gebeuren ?


voor dit probleem is er bij mij thuis een engineer van kpn geweest. zijn woorden: dit is geen prio. ik heb het verschil laten horen met een bluray speler. dat is enorm. maar met de nintendo switch waa het verschil acceptabel.

er waren ook weinig klachten op het forum.

nu er meer komen hoop ik dat meer klanten het melden. dan kan de prio ook hoger worden.

 


Reageer