Skip to main content

Sinds aantal dagen ook op KPN+ overgestapt. Wat me opvalt is dat volume inderdaad erg zacht is. Heb in de huiskamer een Panasonic smart 4 k tv en ook de programmakiezer al opdracht gegeven ( via Google assistent) om volume maximaal te zetten wat ook bevestigd werd. Toch moet ik volume van mijn TV minimaal op 50 zetten om wat te horen.  Dit ligt toch echt aan KPN + omdat ik bij interactieve KPN volume op 25 moest zetten om goed te horen.

Heel vervelend en gezien de vele klachten die ik hier lees ben ik benieuwd wat KPN nu serieus aan deze klacht denkt te gaan doen ?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

hallo ,

 

inmiddels zijn we een aantal weken verder, komt er nog een update die dit gaat oplossen?


Bij mij precies hetzelfde geneuzel met geluid. Soundbar met optische kabel naar tv en kpn tv+ met hdmi naar tv. Moet volume nu veel hoger zetten en dan nog klinkt het soort van gedempt. Vooral netflix/disney apps.


Bijzonder dat je op het geluid na positief bent.

Je bent wat dat betreft een uitzondering hier op het forum.

Mvg

Thijs, er valt voor mij weinig te klagen. Het loopt gewoon goed, natuurlijk zijn er nog wensen, maar dat zijn geen bugs die het gebruik moeilijk maken vind ik. Wellicht als alles voor elkaar is dat ik zeg “ja, dat is wel een verbetering”, maar ik kan niks verzinnen zo. Ik ga het je nog sterker zeggen: “Het is heel erg stabiel”. Zelfs m’n eigen materiaal streamen gaat met diezelfde KPN+ box, zodat ik m’n streamer ook op Marktplaats kan zetten. De beeld en  geluidskwaliteit staat voor mij voorop. Met het eerste hebben ze een sprong vooruit gemaakt, nu de audio nog. 🙂 De KPN+ box heb ik met dubbelzijdig tape achter m’n TV (65 inch) geplakt en een HDMI-kabeltje van 0,5 meter erop gezet en ik heb alleen een voedingskabeltje wat naar beneden loopt. Verder heb ik niks (meer) erop aangesloten. Dus ja, ik ben wel tevreden hoor.

ja nogmaals bijzonder dat jij geen problemen ervaar.

ik kan dat helaas niet zeggen samen met nog heel veel mensen op dit forum.

Wellicht dat het in je erg korte HDMI kabeltje zit ik weet niet maar voor jou goed voor mij en veel andere een bron van irritatie en frustratie.

Fijn weekend

Ik ervaar hier ook gewoon weinig problemen tot zelfs niks.

Geen lipsync of iets dergelijks zoals vele hebben. (en ik heb geen korte HDMI gewoon de standaard HDMI die bij de box zat geleverd)

Ik heb hier 3 boxen waar ik op alle 3 geen problemen ervaar.

Mijn ouders hebben 2 boxen ook zonder problemen. 


Bij mij precies hetzelfde geneuzel met geluid. Soundbar met optische kabel naar tv en kpn tv+ met hdmi naar tv. Moet volume nu veel hoger zetten en dan nog klinkt het soort van gedempt. Vooral netflix/disney apps.

Ik heb hier ook me Soundbar met optische kabel op me optische uitgang van me tv aangesloten.

En werkt prima ervaar nou geen geluids verschil met de apps of tv kanalen op de box.

 

Alleen als ik me PS5 aanzet is deze harder (gelukkig gebruiken we de PS5 het meeste met koptelefoon)

Maar ik erger me hier niet groen en geel aan aangezien dit voor me TV+ box ook al veel harder was niet zo erg als nu maar goed we kijken toch het meeste via de Box netflix, disney etc en de tv kanalen die voor mij nu goed zijn van volume.


dit is voor mij het laatste wat de tv box nog moet hebben. na 3/4 jaar erom vragen hoop ik dat d3ze nu wordt opgepakt.

dit is niet moeilijk, het is een universele waarde. die is ooit aangepast door de programmeurs maar nooit meer goed teruggezet.

(voor de app bouwer pak de eerste firmware en software, zet de volume van de firmware weer zoals die stond, daarna stem de tv+ app daar op af ) graag niet wederom andersom🤔


dit is voor mij het laatste wat de tv box nog moet hebben. na 3/4 jaar erom vragen hoop ik dat d3ze nu wordt opgepakt.

dit is niet moeilijk, het is een universele waarde. die is ooit aangepast door de programmeurs maar nooit meer goed teruggezet.

(voor de app bouwer pak de eerste firmware en software, zet de volume van de firmware weer zoals die stond, daarna stem de tv+ app daar op af ) graag niet wederom andersom🤔

aanvulling, het maximale volume van de uitgang moet weer omhoog naar standaard, dat is alles. pak een ps5 als vb daarnaast de tv+box en een db meter. 

ps het is meer als 12db verschil .mijn onkyo ingang van de tv+box staat op +12db en nog is hij nog veel ste zacht


Ook hier een nieuwe klant. Gevonden dat ik de audio op “passthrough” instel, het geluid weer in orde ik. Zowel volume als geluidskwaliteit. De tv+ box kan zich er beter niet mee bemoeien.

zelfde geld voor de standaard HDR instelling waarmee hij al de signalen in HDR probeert om te toveren. Ook uitgezet. 


Ook hier een nieuwe klant. Gevonden dat ik de audio op “passthrough” instel, het geluid weer in orde ik. Zowel volume als geluidskwaliteit. De tv+ box kan zich er beter niet mee bemoeien.

zelfde geld voor de standaard HDR instelling waarmee hij al de signalen in HDR probeert om te toveren. Ook uitgezet. 

met mijn receiver heeft de instelling geen tot weinig effect. niveau tov andere rndapparatuur is te veel. mijn tv speakers kraken al. ik kan moeilijk kinderen vam 10 iaar uitleggen eerst geluid zachter dan de nintendo aan. passtrhough is nog geen passthrough zoals het hoort.

ps verschil you tube netflix kpn tv+ is ook best veel.


Ook hier een nieuwe klant. Gevonden dat ik de audio op “passthrough” instel, het geluid weer in orde ik. Zowel volume als geluidskwaliteit. De tv+ box kan zich er beter niet mee bemoeien.

zelfde geld voor de standaard HDR instelling waarmee hij al de signalen in HDR probeert om te toveren. Ook uitgezet. 

met mijn receiver heeft de instelling geen tot weinig effect. niveau tov andere rndapparatuur is te veel. mijn tv speakers kraken al. ik kan moeilijk kinderen vam 10 iaar uitleggen eerst geluid zachter dan de nintendo aan. passtrhough is nog geen passthrough zoals het hoort.

ps verschil you tube netflix kpn tv+ is ook best veel.

Net even getest. Tv box+ heeft bij benadering niet een ander niveau als ik de receiver aanzet op het gebruikelijke volume. Ook bij Netflix, via de app van tv zelf, niet noemenswaardig anders met de “passthrough” instelling.

Situatie: tv box+ heb ik aangesloten via HDMI op een Marantz sr6010. Hiervandaan via de Arc uitgang naar TV. Als de receiver uitstaat geeft hij dit HDMI signaal altijd door. TV is een recente Sony oled. 


Had hier ook de geluid problemen.

Configuratie was: TV <—> Denon receiver <—> tv+ box

nu heb ik tv+ Box <—> TV (Samsung) <—> Denon receiver

En nu is het geluid wel gewoon goed. Tenminste tot nu toe


helaas na de app update is bij mij alles erger. 

in you tube alles verschillend, tv+ app verschil.

zelfs met de 12 db versterking in de receiver.

en ben niet de enige hiermee. wel is passtrhough sneller met het omschakelen in dolby geluid naar stereo ed.


Ik had na de update ook dat het weer terug bij af leek, zelfs al stond hij op passthrough. Toen op een andere stand gezet en daarna weer op passthrough. Daarna was het gek genoeg weer goed. Zitten dus nog wel wat softwarebugs in de tv+ box.


kijk als dat bij mij het was ok. maar niets werkt.

en bij veel mensen ook niet. helaas wordt het te weinig vermeld en gaat kpn er niets mee doen.

 

het is geen prio. 


En wat gaan we nu doen KPN ?


Enkele maanden geleden heb ik , nadat ik was over gegaan naar KPN+, hier de vraag gesteld over het lage volume.  Als reactie kreeg ik toen te horen dat dit een bekend probleem is bij KPN en dat men hier mee bezig is.

Nu moet ik mijn tv toestel minimaal op volume 35 zetten terwijl dit voordien zo rond de 25 was.

Nog steeds is er nog niks veranderd of verbeterd en vroeg me af of dit nog gaat gebeuren ?

Volume hier stond altijd op 12 en nu moet ik naar 20. Geluid gaat via de soundbar. Dan voller geluid. Soms helemaal geen geluid, dan moet ik de tv terug zetten naar fabriek instellingen, en dan duimen draaien dat het lukt. 

 


Dit is echt waardeloos. Nog meer wanneer je via de kpntv de Apps gebruikt zoals Netflix of prime. Dan beluister ik graag via m’n hifi het geluid ipv door de tv heen. M’n versterker staat dan bijna op maximaal wil je een beetje volume hebben.

 

 


dit probleem zou niet worden aangepakt zogenaamd te weinig klachten.

na de laatste update is het volume nog lager. moet de tv met netflix voluit zetten voor een beetje geluid. 

dit is echt niet leuk meer.

 

de vraag is normaliseer het volume zoals de norm is. en nu niet eromheen draaien.

 


Ik heb je topic niet helemaal door gelezen. Kan dus zijn dat deze vraag al gesteld is, maar heb je toevallig de output van het geluid op surround staan terwijl je geen surround kanalen hebt. Zo ja probeer geluid eens op stereo tezetten. 

 

 


Voor de mensen die een soundbar of andere hifi apparatuur hebben aangesloten: hebben jullie de instelling bij geluid op de tv+ box en de tv wel op passthrough staan? Dus zowel op tv kastje als tv.


Laat ik ook hier even reageren, geluid bij ned 1, 2 en 3, RTL zenders op volume op 12, Vanaf zender 12. comedy central, kanaal 13 en 14 volume op 40, kanaal 15 volume weer naar 12. En zo kan ik wel even doorgaan, het is heel wisselend en irritant. Ook de opnames van de verschillende kanalen wisselen zo extreem van volume. De laatste aanpassing die ik heb gemaakt is alles op 'pass thrue' zetten. Ook hier geen verschil.

Klopt het trouwens dat ik geen KPN reactie in deze hele draad ben tegen gekomen?

@Thomas  kan jij meekijken? 

 

@Bram sorry Bram, verkeerde tag 🫣


Laat ik ook hier even reageren, geluid bij ned 1, 2 en 3, RTL zenders op volume op 12, Vanaf zender 12. comedy central, kanaal 13 en 14 volume op 40, kanaal 15 volume weer naar 12. En zo kan ik wel even doorgaan, het is heel wisselend en irritant. Ook de opnames van de verschillende kanalen wisselen zo extreem van volume. De laatste aanpassing die ik heb gemaakt is alles op 'pass thrue' zetten. Ook hier geen verschil.

Klopt het trouwens dat ik geen KPN reactie in deze hele draad ben tegen gekomen?

@Thomas  kan jij meekijken? 

 

@Bramsorry Bram, verkeerde tag 🫣

het probleem zit hem niet in instellingen. puur vaste instellingen die in de android zijn geprogrameerd door ,kpn, helaas luisterd kpn niet en vertikt het om het aan te passen. nu odido ook een android box heeft ben ik benieuwd hoe die werkt.

voor hier degene die het leest die iets kan inbrengen: geef het door aan desbetreffend personen, dit moet worden opgelost. 

 


Sinds wij de nieuwste kpn kastjes hebben voor tv is bij ons het geluid ook erg zacht. Terwijl het geluid maximaal staat. Soms moet het al naar 50/60 om iets te verstaan. Verder sinds we die kastjes hebben starten ze met regelmaat automatisch opnieuw op terwijl je gewoon aan het kijken ben. Helaas bij allebei hebben we dit probleem. We waren altijd tevreden met kpn maar nu beginnen we te twijfelen om hier toch ziggo te gaan proberen bij ons (en wat dan ook inhoud dat we alle mobiele abonnementen naar vodafone overzetten). Verder ook dat we 1 gig internetverbinding hebben maar als je iets download gaat de snelheid constant op en neer. Verder heb ik al een keer gebeld en ze doen dan net of je alles nog niet zelf hebt gedaan… aan/uit, resetten, andere kabels enz… als ik bel dan doe ik zelf al alles wat ze kunnen verzinnen. Dan kan ik een monteur laten komen op mijn kosten. Want dat met de tv zien ze dat waarschijnlijk niet op dat moment. Dus dan moet je het zelf betalen. Soms gebeurd dit 4 keer per dag maar soms maar 1 keer per 4 dagen. Maar aangezien daar alles er goed uitziet doen ze hier niks. Dus kon heeft nog een half jaar en anders is het kpnexit 😂


Sinds wij de nieuwste kpn kastjes hebben voor tv is bij ons het geluid ook erg zacht. Terwijl het geluid maximaal staat. Soms moet het al naar 50/60 om iets te verstaan. Verder sinds we die kastjes hebben starten ze met regelmaat automatisch opnieuw op terwijl je gewoon aan het kijken ben. Helaas bij allebei hebben we dit probleem. We waren altijd tevreden met kpn maar nu beginnen we te twijfelen om hier toch ziggo te gaan proberen bij ons (en wat dan ook inhoud dat we alle mobiele abonnementen naar vodafone overzetten). Verder ook dat we 1 gig internetverbinding hebben maar als je iets download gaat de snelheid constant op en neer. Verder heb ik al een keer gebeld en ze doen dan net of je alles nog niet zelf hebt gedaan… aan/uit, resetten, andere kabels enz… als ik bel dan doe ik zelf al alles wat ze kunnen verzinnen. Dan kan ik een monteur laten komen op mijn kosten. Want dat met de tv zien ze dat waarschijnlijk niet op dat moment. Dus dan moet je het zelf betalen. Soms gebeurd dit 4 keer per dag maar soms maar 1 keer per 4 dagen. Maar aangezien daar alles er goed uitziet doen ze hier niks. Dus kon heeft nog een half jaar en anders is het kpnexit 😂

de problemen buiten het tv kastje om zijn allemaal problemen die ook bijvoorbeeld; de andere providers gebeuren. die downloadsnelheid ligt aan de server waarvan wordt gedownload . tv kastjes is echt niet goed. maar.... ziggo heeft geen android kastjes, alleen odido heeft ze. die kastjes zijn top maar osido zelf is bagger. vadaar mijn besluit om nog even bij kpn te blijven. wel moet kpm op korte termijn het geluid minimaal fixen. 

o ja de klantenservice loopt basis atappen door. doen ze allemaal. als je service plus neemt is dat voorbij. beter neem de fritzbox, dat is een a klasse modem. wereld van verschil.  


Ook hier een nieuwe klant. Gevonden dat ik de audio op “passthrough” instel, het geluid weer in orde ik. Zowel volume als geluidskwaliteit. De tv+ box kan zich er beter niet mee bemoeien.

zelfde geld voor de standaard HDR instelling waarmee hij al de signalen in HDR probeert om te toveren. Ook uitgezet. 

Dit heeft voor mijn geholpen! Geluid is nu weer als vanouds!


Reageer