Skip to main content
Beantwoord

Volume van de KPN TV+ Box is erg zacht

• December 23, 2025
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

volume kpn+ modem is heel zacht. Ik heb alle geluids standen geprobeert geen verschil.ook via de afstandbediening spraak volume maximaal. blijft het zacht.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Nee, daar ligt het niet aan inderdaad. Het geluid komt uit verschillende bronnen en daar kan wel eens verschil in zitten. Het kan ook wel eens het verschil zijn in Stereo en Dolby geluid. Misschien dat ​@PeterG hier nog een goede verklaring voor heeft. 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

Tja. Het is wel wat zachter dan de oudere boxen. 

Mijn tv staat 40 - 50. 100 is het maximum 

• Auteur
  • Helper
  • December 23, 2025

Ik heb een LG Oled tv het geluid en beeld is stukken beter, als ik via de KPN android app kijk staat het volume op 9 á 10, met Kpn + box op 18. Kijk voortaan wel via de kpn app.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Hoeksa. Je gebruikt de luidsprekers van de LG tv als ik het goed begrijp? Als ik eerlijk mag zijn vind ik 18 als volumeniveau niet megahoog, maar dat verschilt natuurlijk ook per toestel wat hard en zacht is. Ik zelf heb ook een LG tv toestel en dan vind ik 15 ook pas een aangenaam niveau. 

Het is wel goed dat je het KPN TV+ volume op 100% hebt gezet via de Google Assistant. Dan kan je daarin niets meer doen. Wel wil ik nog toevoegen dat de beeldkwaliteit via de KPN TV+ box wel hoger ligt dan via de TV+ app, maar dat is natuurlijk ook een beetje eigen beleving wat je prettiger vindt. Het gaat erom dat je uiteindelijk fijn tv kunt kijken en je bent gelukkig helemaal vrij in de keuze die je maakt :) 

• Auteur
  • Helper
  • December 28, 2025

Ik heb een JBL Soundbar 1000 dolby atmos aangesloten op mijn LG Oled 4k tv. Daar licht het niet aan. Als ik bijvoorbeeld Nexflix of een andere app op de tv staat de tv op 10.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Nee, daar ligt het niet aan inderdaad. Het geluid komt uit verschillende bronnen en daar kan wel eens verschil in zitten. Het kan ook wel eens het verschil zijn in Stereo en Dolby geluid. Misschien dat ​@PeterG hier nog een goede verklaring voor heeft. 

• Nieuwkomer
  • February 8, 2026

Ik heb hetzelfde probleem. Geluid via de box de helft zachter dan de app. Dus als ik dan naar iets anders switch schrik ik me dood.. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je bedoelt dat je een groot verschil opmerkt tussen de Netflix of bijvoorbeeld Youtube app op de TV+ box en het live tv kijken ​@Sebizzle? Of pak je een app die op de tv zelf staat? Merk je trouwens ook nog een verschil in volume als je iets terugkijkt of een opname afspeelt in vergelijking met live tv kijken? 

Het kan ook helpen om eens de TV+ box helemaal opnieuw op te starten door middel van de KPN-knop wat langer ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Laat maar weten of dat iets helpt. 

• Nieuwkomer
  • February 10, 2026

Hi Arjan,

Ja andere apparaten op mn LG tv zijn harder en ook de apps op mn tv. Dus ook de kpn app. Maar ik wil het kastje gebruiken dus nu moet ik alles harder zetten. Maar als ik dan overschakel naar iets anders schrik ik me dood. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je voor je signaal en het staat genoteerd. We gaan kijken of we dit kunnen verbeteren in de toekomst. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat je nog zou kunnen proberen ​@Sebizzle is om in de geluidsinstellingen van de TV+ box ‘Passthrough’ of ‘Dolby Digital Plus’ te kiezen. Dan ben ik benieuwd of het geluidsverschil dan minder is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Uit ervaring weet ik dat bij "Dolby Digital Plus" het volume van de kanalen met Stereo omlaag gezet is ten opzichte van de kanalen met Dolby 5.1 geluid.

Bij passthrough wordt alles zo doorgeven als kpn het binnen krijgt direct van de zender. Zonder extra processing in de ontvanger. Dat kan kpn dus niet beïnvloeden. Dolby Digital Plus wel. 

Bij DDP staat m'n tv op ~ 30 (0-100) bij alle tv en radio zenders 

Bij Passthrough tv op ~ 50 Bij tv zenders met Dolby 5.1 geluid en op ~ 30 bij de tv- en radiozenders die stereo zijn.