Skip to main content
Beantwoord

Volume van JVC tv niet te bedienen met L8 afstandsbediening

• May 28, 2025
  • 13 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo

Ik heb een L8 afstands bediening die probeer ik werkend te krijgen , echter alles werkt maar ik krijg het volume knop niet werkend ,wat doe ik verkeerd 3x opnieuw geprobeerd er toe te voegen, decoder gerset ,maar niets helpt . 

Ik heb een JVC LT-40S70SU

Wat kan ik doen om de AB L8 het volume knop werkend te krijgen

Goos

Beste antwoord door PeterG

Er zijn meerdere codes voor jvc. Deze zullen niet allemaal op alle jvc's werken. 

005 045 188 194 309 310 328 402 547

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Er zijn meerdere codes voor jvc. Deze zullen niet allemaal op alle jvc's werken. 

005 045 188 194 309 310 328 402 547

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Uitgevoerd tot 3 maal toe , Nee tv gaat niet op standby daarvoor moet ik mijn tv afstands bediening gebruiken en geluid reageert ook hellaas nog niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Heb je wel bronknop én ok tegelijk samen zeker 4 seconden ingedrukt steeds? Totdat rode ledje brandt?

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Het gekke er van is dat alleen de volume knop niet werkt wel dus de kanalen . Alle codes geprobeerd hellaas

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Het gekke er van is dat alleen de volume knop niet werkt wel dus de kanalen 

Dat is niet zó gek. Het volume bedien je je televisie mee (althans zou moeten). En de kanalen (cijfers, zaptoetsen) bedien je de ontvanger mee.

Kan je wel de televisie aan/uit zetten met de kpn afstandsbediening?

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Nee geprobeerd net nog maar werkt niet . Idem bij het proberen van de volume knop . Bij de AB van Ziggo had ik hier geen problemen mee . (weet dat het vloeken is ) 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Nee geprobeerd net nog maar werkt niet 

Gaat wel het rode ledje branden bij indrukken van de voor de tv bedoelde knoppen?

Dan is de hele gebruikte code niet juist. Dat IR pakketje past dan niet bij jouw model.

Reset de afstandsbediening eens en probeer het dan opnieuw. (mogelijk ook weer opnieuw koppelen met de box)

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Hij gaat wel rood branden . Welke code ik ook intoets AB reageert niet met volume en de standby toets

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Dan eerst resetten om een eventueel ingeslopen foutje te elimineren. Dan rustig alle codes nogmaals proberen. In volgorde.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@GoosWM, de afstandsbediening is hardnekkig begrijp ik! Ik verwacht dat het met het resetten en daarna een nieuwe code zoals Peter beschrijft wel lukt. Misschien niet bij de eerste code, maar ik verwacht dat een van die codes succes heeft.

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

probleem is opgelost , vandaag kwam er een andere afstands bediening met de post code 310 voor mijn tv heeft geholpen , eerst op de oude geprobeerd die reageerde niet , nieuwe wel , dank voor het mee denken

Jasper van KPN
Moderator

Dan lag het aan de afstandsbediening zelf, in dit geval. Fijn dat het daarmee opgelost is, veel kijkplezier weer!

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

Komt vast goed dank jullie wel voor het meedenken