Skip to main content
Beantwoord

Volume van radio zakt weg op de Samsung soundbar

• January 14, 2025
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb een Samsung tv en  Samsung soundbar.

Ik luister radio via de tv en de KPN box. 

Als ik het tv beeld uitzet via de KPN afstandsbediening, om radio te luisteren zonder dat de tv aanstaat, zakt na 10 seconden het geluid met de helft terug. 

Hoe is dit op te lossen?

Heb gisteren met een helpdesk medewerker een uur aan de telefoon gezeten en alle instelling nagelopen. 

Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor het delen van deze informatie. Het is inderdaad een mysterieus probleem. Als ik zo google op volume problemen met een Samsung soundbar en het automatisch dempen van het geluid, dan kom ik tegen dat het mogelijk ligt aan het feit dat de winkelmodus nog aanstaat. Zou je eens een hard reset van je soundbar willen uitvoeren om te kijken of dat iets helpt? Op de Samsung website wordt uitgelegd hoe je dat precies kunt doen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hoi ​@Hermanj49. Welkom op de KPN Community! 

Dat is een vreemd probleem wat je beschrijft. Kun je eens vertellen hoe je de soundbar hebt verbonden met de KPN tv-ontvanger? Is dat met een rechtstreekse optische kabel? Of is de soundbar via de tv met een HDMI kabel  of optische kabel verbonden? 

En kun je ook eens delen welk model/type tv en soundbar je hebt? Misschien dat er een bepaalde automatische volume instelling aan te passen valt in de apparaten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Beste Arjan.

Dank voor je reactie.

Ik heb een Samsung smart tv Samsung UE40F6320AW Zwart 

Een Samsung soundbar, HW-M360

Ik heb via een optische kabel de soundbar verbonden met het KPN kastje. 

Ik heb het geprobeerd rechtstreeks in de tv, dan valt met het beeld ook het geluid helemaal weg.

Ik ben benieuwd of u een oplossing heb voor dit probleem!

Vriendelijke groet,

Herman Jansen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 19, 2025

Hier ook een Samsung tv. Niet zo oud als die van jouw, maar wel uit 2019. En de (in dit geval) versterker optisch verbonden met het kpn kastje. (TV+ kastje).

Zit bij jouw de soundbar óók nog via hdmi arc met je tv verbonden?

En welk kpn kastje heb je?

Als de soundbar alleen met het kpn kastje is verbonden is het onverklaarbaar waarom die zachter gaat na uitzetten van de tv.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 20, 2025

Dank je voor het delen van deze informatie. Het is inderdaad een mysterieus probleem. Als ik zo google op volume problemen met een Samsung soundbar en het automatisch dempen van het geluid, dan kom ik tegen dat het mogelijk ligt aan het feit dat de winkelmodus nog aanstaat. Zou je eens een hard reset van je soundbar willen uitvoeren om te kijken of dat iets helpt? Op de Samsung website wordt uitgelegd hoe je dat precies kunt doen.