Skip to main content

Heb een philips tv. Heb de mute knop van afstandsbediening van kpn ingedrukt i.v.m. een telefoon gesprek, nu krijg ik de volumebqlk en mute en een tv logo niet meer uitgeschakeld. Kan daardoor ook mijn tv niet met internet verbinden wat die balk stoort het. Iemand een oplossing?

Hallo @Beertje50 

 

Meestal kan je zoiets verhelpen door de stroomstekker van de TV er voor 1 à 2 minuten uit te halen.


Ik probeer het nu even.


Helaas volumebalk en mute nog steeds in beeld


En geen geluid natuurlijk doordat die op mute staat


Hmm. 

Zowel bij Philips als, indien ingesteld, het box volume zelf, blijft het mute teken danwel volume balk niet in beeld staan. Na 5 seconden gaat dat weg. 

Er is dus een storing in je televisie lijkt mij. Plaats hier eens een foto ervan. 

Dat balkje kan ook niet het hele home scherm van je tv verbergen. Dus als dat niet komt lijkt ie me softwarematig vastgelopen. 


Hallo @Beertje50 ,

Probeer eens de muteknop en de volumeknoppen van de afstandsbediening van jouw Philips-TV.


Afstands bediening philips hrlpt ook niet.

Kan wifi op tv niet krijgen omdat die balk dan “ stoort” knippert en ik kan daardoor wachtwoord wifi niet kan invullen

.

 


 


Foto is gelukt, heb gelukkig nog apple tv 


Hmm, ik zie dat de Philips in ‘veilige modus’ is gesprongen. Dan heeft ie maar beperkt functies. 

Ik zou contact opnemen met de winkel of met Philips. Wat dat betreft kan ik dit vinden:

https://www.philips.nl/c-w/support-home 


Heb iets gedaan afstandsbediening gekoppeld aan tv kon nu wel met draadloos wifi verbinden, mute knop is weg allen volumebalk af en toe in beeld en dan gaat geluid omlaag op de volumebalk. Is nu aan het updaten tv


Helaas volumebalk en mute zijn weer terug maar tv is software geupdate


OK @Beertje50 ,

Dan is het nu tijd voor de (laatste?) stap in het reddingsplan:

1/ Haal de TV even helemaal van de stroom af.

2/ Geef de TV-ontvanger een reset: 

Indien TV+:

Heb je een andere ontvanger, dan staat hier hoe je de reset kunt uitvoeren:

3/ Doe de TV-ontvanger en de TV weer aan.


@Beertje50 Een app is corrupt, zie de oplossing hier

What to do if the Android TV goes into Safe Mode?


Weet nog niet of het aan kpn box ligt of aan de philips tv. 


Weet nog niet of het aan kpn box ligt of aan de philips tv. 

Daar ga je achter komen zodra je de reset van de TV-ontvanger hebt uitgevoerd: 

 

OK @Beertje50 ,

Dan is het nu tijd voor de (laatste?) stap in het reddingsplan:

1/ Haal de TV even helemaal van de stroom af.

2/ Geef de TV-ontvanger een reset: 

Indien TV+:

Heb je een andere ontvanger, dan staat hier hoe je de reset kunt uitvoeren:

3/ Doe de TV-ontvanger en de TV weer aan.

Laat naar horen of dat geholpen heeft! 


Het is gelukt! De volumebalk en mute zijn weg. Kan geluid weer bedienen. Heb de tv een tijd uitgedaan (ca. 30 minuten), kon daarna ook inloggen op Philips Android/google tv. Vervolgens weer opnieuw de KPN afstandsbediening aan tv gekoppeld (wat eerst niet lukte)

Kon geluid nu ook weer bedienen! 

Bedankt voor het meedenken en suggesties doen.


Helaas iets te vroeg gejuichd. De volumebalk komt af en toe in beeld en gaat dan steeds een streepje zachter.😥 Dus nu een ander probleem.


En ook volumebalk en mute in beeld

 


Ook veilige modus is terug in beeld


Helaas iets te vroeg gejuichd. De volumebalk komt af en toe in beeld en gaat dan steeds een streepje zachter.😥 Dus nu een ander probleem.

Maar heb je nu wel of niet jouw TV-ontvanger een reset gegeven? 


Wel een reset gegeven.


De Philips moet een harde reset. Via menu naar fabrieksinstellingen. Dan zal het opgelost zijn. Dat geef ik 99 %.

De stroom eraf is een softe reset. 


Tv terug naar fabrieksinstelling ook gedaan kon moeilijk wifi aanzetten omdat die volumebalk zichtbaar bleef ook na de harde reset van tv


Tv terug naar fabrieksinstelling ook gedaan kon moeilijk wifi aanzetten omdat die volumebalk zichtbaar bleef ook na de harde reset van tv

Inmiddels kunnen we wel concluderen dat het probleem ligt aan jouw TV. KPN kan hier verder niets aan doen. 

Heb je nog garantie op jouw TV? 

Zo niet? Dan wordt het tijd om eens op zoek te gaan naar een nieuwe TV.


Reageer