Skip to main content

Ik weet dat ik een bijzondere TV (Metz) heb, maar dat met de recente vernieuwing van de TV ontvanger de volumeknoppen op de nieuwe aftsandbediening niet meer werken is wel erg jammer (alle koppelmethodes zijn uitgeprobeerd ...). Leve de vooruitgang. Verder kon ik met de ‘oude’ afstandbediening de TV-ontvanger in een gesloten wandkast bedienen; ook dat gaat niet meer. De nieuwe afstandbediening moet zichtcontact hebben met de TV-ontvanger. Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing gevonden zodat ik weer met 1 afstandbediening door het leven kan?

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Als dat de Sagemcom DIW7022 is, dan kan je hem rustig in een kast zetten.

Want de ab werkt op BlueTooth bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Codes om de Metz te koppelen, weet ik helaas niet.

(dat gaat dan wel met IR).


Dank voor je reactie Joop. Het gaat om de ‘nieuwe’ ARRIS ontvanger.

De Metz Tv kan niet met het blue tooth signaal omgaan; dat is voorbehouden aan de voorgedefinieerde randapparatuur zoals een koptelefoon. De vorige ab had inderdaad een IR signaal, toen ging dat wel.

Ik bedien de TV nu noodgedwongen met 2 afstandbedieningen en een open kast ...


 


Peter, dank voor het meedenken. Ik heb ze allemaal meerdere keren geprobeerd. Het werkt helaas niet. 


Het blijft lastig met een plakmerk. 


Plakmerk? Ja, die van tegenwoordig wel. Maar een paar jaar geleden waren er super tv's met het mooiste beeldscherm van een paar mille ...