Skip to main content
Vraag

Vooruitspoelen bij terugkijken gaat niet automatisch door naar het volgende programma

• May 13, 2026
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Len B
Helper

Bij voorheen terugkijken van programma’s en je spoelde b.v. door ging hij vanzelf naar het programma wat daarna komt , dit werkt niet meer ! [althans vanavond]

Tijdens het terug willen kijken van de Euro*****show moet je na het doorspoelen Terugkijken verlaten en gaat de EPG terug bij het kanaal waar je vandaan kwam [113].

Dan moet je weer naar boven [kanaal 1] scrollen , weer terug naar de vorige dag om het volgende deel van de *****show terug te willen kijken.

Jammer dat dit veranderd is én dat als je terugkijken verlaat de EPG niet op de zender blijft staan die je gekeken heb en weer helemaal opnieuw moet beginnen in de EPG.

Is dit veranderd of is dit een storing ?

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2026

Je hebt dit onder streaming. Ik ga derhalve uit van de smart-tv app. Daarin is doorspelen niet ondersteund. 

Ik heb Songfestival en after show opgenomen. Dan krijg je de opname, die niet doorloopt, in plaats van Terugkijken, wat wel doorloopt. 

Terugkijken loopt hier verder wel door. In de Launcher app dus.

Len B
Helper
  • Auteur
  • May 14, 2026

Je hebt dit onder streaming. Ik ga derhalve uit van de smart-tv app. Daarin is doorspelen niet ondersteund. 

Ik heb Songfestival en after show opgenomen. Dan krijg je de opname, die niet doorloopt, in plaats van Terugkijken, wat wel doorloopt. 

Terugkijken loopt hier verder wel door. In de Launcher app dus.

De topic is mijn ervaring bij het terugkijken op kanaal 1 van de Euro*****show ​@PeterG , op NPO 1.

Voorheen ging hij bij het vooruitspoelen door naar het volgende programma en dat deed hij niet meer en moest ik weer van voren af aan beginnen , vanaf kanaal 113 op dat moment , om het volgende deel op te zoeken om terug te kunnen kijken , vandaar mijn vraag/topic.

PS.    Wie het hoofd van de topic heeft veranderd weert ik niet maar het gaat om het vooruitspoelen en niet terugspoelen !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Ik vind niet (letterlijk) euro*****show. 

Ik neem toch aan dat je het Songfestival bedoelt. Eurovisie show.

Of geef even dag en tijdstip aan. En als het niet npo 1 is ook zender. 

Len B
Helper
  • Auteur
  • May 14, 2026
plaatsen niet mogelijk ​@PeterG 🙆 !

Len B
Helper
  • Auteur
  • May 14, 2026

Vorige nu weer wel , gooi maar in mijn pet !

Len B
Helper
  • Auteur
  • May 15, 2026

Ik vind niet (letterlijk) euro*****show. 

Ik neem toch aan dat je het Songfestival bedoelt. Eurovisie show.

Of geef even dag en tijdstip aan. En als het niet npo 1 is ook zender. 

Up-date 

Hetzelfde gedaan bij de *****show van gisterenavond terwijl het laatste deel  daarvan nog opgenomen werd werkte het weer als tevoren !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Volgens informatie die ik heb gekregen kon je in het verleden ook niet doorspoelen naar het volgende programma. We hebben hier wel naar gekeken ​@Len B om dit toch mogelijk te maken, maar het ligt technisch toch erg lastig dit te realiseren. 

Het beste wat je kunt doen is spoelen en wachten totdat de thumbnail stopt. Dan druk je op Play en gaat de stream vanzelf over naar het volgende programma en kun je weer doorspoelen. 

Len B
Helper
  • Auteur
  • May 28, 2026

Volgens informatie die ik heb gekregen kon je in het verleden ook niet doorspoelen naar het volgende programma. We hebben hier wel naar gekeken ​@Len B om dit toch mogelijk te maken, maar het ligt technisch toch erg lastig dit te realiseren. 

Het beste wat je kunt doen is spoelen en wachten totdat de thumbnail stopt. Dan druk je op Play en gaat de stream vanzelf over naar het volgende programma en kun je weer doorspoelen. 

Misschien is er een misverstand ontstaan over de manier van doorspoelen ​@Arjan van KPN , ik spoelen door  met de 10 sec. en de knoppen van de kanaalnummer dus niet de vooruitspoelknop

Net getest !

Ik heb net nog op deze manier op NPO1/2/3 een 3-tal programma’s vooruit gespoeld , met de 10 sec. knop gaat hij niet door naar het volgende programma maar met de kanaalknoppen , b.v. 1 ½ minuut , EN ook met de vooruitspoelknop gaat hij nu wel door naar het volgende programma.

Ben je bij het punt aangekomen waar de uitzending op dat moment is schakelt het systeem zowel met de 10 sec. knop , nummertoetsen EN de vooruitpoelknop wel over naar de life-beelden van het programma op dat moment.

Ik heb wel de aller aller nieuwste launche-versie , misschien dat het daarom nu wel werkt maar tijdens de uitzending van het Euro*****festival zeker niet , vandaar ook de topic.

Thanks voor het reageren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ah ja, dat had ik niet helemaal begrepen nee. Goed dat je het nog even verduidelijkt. 

Als ik vandaag de verschillende methodes probeer om door te spoelen, dan werkt voor het voor mij alleen om met de cijfertoetsen bij een volgend programma te komen. Met de andere methodes blijf ik haken op het einde van het programma en moet ik eerst op Play drukken. 

Maar voor jou werkt het wel nu naar tevredenheid begrijp ik? Dan laten we het verder zo 😋