Skip to main content

Ik heb nu al diverse keren ervaren dat bij het op hoge snelheid vooruitspoelen van een cloudopname het verkeerd gaat. Het loopt vast of er vindt een complete herstart van de tv+ box plaats. Wat is hiervan de reden, en kan dit verholpen worden ? 

@PeterH.67 

Wat bedoel je?

Alle opnames staan in de cloud. 

 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Boxxx? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen).


De tv+ box is bedraad verbonden aan het modem. Bij 32x of 64x vooruit spoelen in een opgenomen programma (ja idd, vanuit de cloud) word je als kijker er compleet uitgegooid en start de tv+ box automatisch weer op. Dit is al diverse keren gebeurd. 


@PeterH.67 

Geef hem een restart.

Houd de kpn toets op de ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies daarna voor opnieuw opstarten.

 

Met de blauwe toets kan je 5 minuten vooruit springen.

Zie ook hier.

------------------------------------------------- 

Blauw = 5 min vooruit springen

-------------------------------------------------  

 


@PeterH.67 Dat ie helemaal ‘over z'n nek’ gaat als jij zo snel vooruit spoelt, hoort natuurlijk niet. 

Je kunt trouwens ook vooruit spoelen door met de cijfertoetsen het gewenste aantal seconden/minuten aan te geven. En de blauwe knop is ook een mooi alternatief.

Ik ben benieuwd of het na de reset nog steeds zo is dat je STB vastloopt als jij heel snel vooruit spoelt. 


De reclames moet je ook niet doorspoelen. 

Die skip je gewoon met 8 0 0 en dan de knop ⏩ . En je springt direct 8 minuten verder.

7 3 0 = 7½ minuut. 


Dank @PeterG  voor je antwoord en tip. Inderdaad, dat "skip trucje" kende ik reeds. Maar soms wil ik terug of ver vooruit in een opname en dus zet ik de 'fast forward' of 'fast backward' erop. Een stabiele server moet dit aankunnen. 

Weet jij Peter in welke programmeertaal die KPN firmware is geschreven ? De basis is Android 11, maar de schil er boven ?

 

 


Geen idee. Ik ben 40 jaar geleden ooit in Basic onderwezen maar nooit echt onder de knie gekregen. Tegenwoordig ben ik niet meer op de hoogte. 

Overigens kun je ook gewoon een uur springen. Met 1 0 0 0 0.

Er staat dan 01:00:00 wat één uur 0 minuten 0 seconden is.