Skip to main content
Beantwoord

Vooruitspoelen is absolute ramp bij opnames

• July 19, 2026
  • 9 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vooruitspoelen is een ramp. 32x snelheid laat geen synchroon beeld zien. En max snelheid doet maar wat: ineens zit je aan het einde van de opname. 

Waarom niet gewoon de Ziggo-manier met dertig seconden vooruit en tien terug. 

de huidige werkwijze is volkomen onbruikbaar. 

terwijl vooruitspoelen juist zo belangrijk is bij opnames van bbc nl of rtl 4

Beste antwoord door Ratonesque

Je kunt ook met de cijfertoetsen voor, bijvoorbeeld BBC NL, 6 minuten intoetsen tijdens het kijken, en dan spring je precies over de reclame heen, ​@hansvantilburg. Dus 6 gevolgd door 2 nullen.

9 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 19, 2026

Je kunt ook met de cijfertoetsen voor, bijvoorbeeld BBC NL, 6 minuten intoetsen tijdens het kijken, en dan spring je precies over de reclame heen, ​@hansvantilburg. Dus 6 gevolgd door 2 nullen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 19, 2026

Type dan wel het aantal minuten en de seconden in, dus wil je 6 minuten voor of achteruit type dan 600 in en druk op pijl vooruit of achteruit.  (630 voor b.v. 6 en een halve minuut)

Forum|alt.badge.img

Geweldig. Dank jullie wel. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

O ja, die aanvulling is wel van belang inderdaad ​@huistijger!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

Geweldig. Dank jullie wel. 

Die reclameblokken hebben ook altijd dezelfde lengte volgens mij, ​@hansvantilburg, dus dat is handig.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @hansvantilburg, ik zie dat er al goed meegedacht is! 

Goede tip ​@Ratonesque en ​@huistijger!

edit: oh we hebben hier ook een handig kennisbankartikel over geschreven trouwens:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

@hansvantilburg Zelf kies ik altijd voor: 1x op blauwe knop en dan 2x op de dubbele pijl naar rechts. Dan kom ik heel snel op het juiste punt, ook als het reclameblok langer of korter is dan verwacht.

Mocht je toch kiezen voor de bovengenoemde manier met de cijfers, dan heb ik nog een tip. Want als je op de AB bijv ‘600’ moet ingeven, moet je toch echt op de AB kijken om de juiste knoppen in te drukken. In het verleden koos ik daarom altijd voor 3x op ‘5’ als ik 6 minuten wilde springen. Voor een sprong van 7 minuten: 3x op ‘6’. Voor 8 minuten: 3x op ‘7'. Probeer het maar eens uit.

Forum|alt.badge.img

Dank voor de aanvulling.  Met de blauwe knop bedoel je de knop onder de kpn knop rechtsboven?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Dank voor de aanvulling.  Met de blauwe knop bedoel je de knop onder de kpn knop rechtsboven?

Jazeker