Skip to main content

Al vele jaren bij KPN, maar meer en meer stel ik mij de vraag moet ik bij KPN blijven. Veel problemen met de TV adapters en als ik kijk naar de kosten voor het abonnement afgezet met een slecht werkende TV heb ik hier moeite mee. Tips hoe te handelen, of overstappen naar bijvoorbeeld Odido.  Groet Wim 

Het lijkt er op dat u draadloze verbindingssets gebruikt. Die versturen data via het electriciteitsnetwerk. Dat is er nooit voor gemaakt. Vroeger kon dat maar nu het electriciteitsnetwerk overbelast is komen de problemen. De tv ontvanger moet echt met een kabel aangesloten worden op het modem. Dat is bij iedere provider het geval. 


Kabel trekken is makkelijker gezegd dan gedaan en een enorme rotklus. Maar als die er eenmaal ligt, heb je er zoveel profijt van. Ik weet zeker dat die vraagtekens dan veranderen in blije emoji's. 😀


En als je echt geen UTP kabels kan trekken, neem dan 2 Super Wifi2 adapters.

Kan je kopen of huren via KPN.

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Welke Experiabox of Box12 (KPN modem/ router) heeft u? 

 

Vaste UTP kabels is altijd het beste.


Dag,

 

Ik werk al met twee WiFi punten, heb een Experiabox en VIP 5202 ontvangers.…

Wellicht dat ik een kabel kan leggen tussen en wifipunt en de ontvanger....…

Overigens werkt een adapter weer, die in de meterkast ook nog, maar boven blijft die op rood staan en de tv 'geblokkeert'.

Tips om de laatste adapter te herstellen zijn welkom.

Groet

 

Wim


Een kabel leggen van Experiabox naar tv ontvangers is echt de beste optie.

Die WiFi versterkers, zijn dat ronde SuperWiFi's? Witte of zwarte? 


Zijn de witte


Zijn de witte

Deze dus?

Of deze?

 


De bovenste


De bovenste

De ene zit dan bekabeld op de Experiabox. Staat die naast de Experiabox? In de meterkast ofzo?

De andere kan draadloos er staan. Die heeft dan dus 1 vrije poort achterop. Daar zou u een tv ontvanger op aan kunnen sluiten. 


Klopt....ga ik proberen vanavond...


@WimdeBruijn heeft de Arris VIP) 5202

Dus 1 met een UTP kabel op de Expriabox en 1 met een UTP kabel op de Arris.


Reageer