Skip to main content
Vraag

Vragen over Zorgabonnement met Comfort+ afstandsbediening

• October 30, 2025
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Beste KPN,

Ik heb in het verleden gelezen dat klanten met een Zorgabonnement destijds gratis een Comfort- afstandsbediening konden ontvangen. Of dit destijds enkel was op aanvraag of standaard, weet ik niet.

Nu zijn mijn vragen:

1- Kunnen klanten met een Zorgabonnement tegenwoordig ook zonder extra kosten de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening aanvragen? Of zit die er al standaard bij?

2-  Als de klant die afstandsbediening kan aanvragen, kan er dan een kaartje bij het installatiepakket komen met een plaatje van die afstandsbediening - en een uitleg op welke manier de klant die kan aanvragen?

Wat daarbij misschien ook een goede toevoeging is, is om in hetzelfde kaartje aan te geven hoe je ervoor zorgt dat TV+ opstart met live- TV in plaats van het hoofdmenu. 

Mochten anderen nog goede ideeen hebben hierover of toevoegingen wat voor deze doelgroep mogelijk helpend kan zijn, geef het vooral aan :)

10 reacties

• October 30, 2025

Beste KPN,

Ik heb in het verleden gelezen dat klanten met een Zorgabonnement destijds gratis een Comfort- afstandsbediening konden ontvangen.

Waar heb je dat gelezen? Ik heb er nog nooit van gehoord. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

@Marlon92 in deze PDF : https://www.zuidoostzorg.nl/zorg-bij-ons/kosten-en-vergoedingen/$4407/$4403

Er staat: gratis een eenvoudig te gebruiken afstandsbediening. Ik neem aan dat daar de Comfort- afstandsbediening mee bedoelt wordt.

Die PDF lijkt wel van voor TV+ te zijn.

• October 30, 2025

Geen dingen aannemen die er niet staan. De Comfort afstandsbediening word niet genoemd. Dus er is ook geen enkele reden om te bedenken dat die bedoeld word. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 31, 2025

Hallo ​@Lvd91 ,

De comfort afstandsbediening is alleen tegen een extra eenmalige betaling aan te schaffen. KPN levert alleen de standaard afstandsbediening gratis bij een ontvanger.

Dat bestellen kan voor KPN TV+ via deze website: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/?soPos=253

Meer informatie:

Gaat het om een oudere ontvanger (dus geen TV+), dan kun je deze bestellen: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?soPos=1578

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 31, 2025

Geen dingen aannemen die er niet staan. De Comfort afstandsbediening word niet genoemd. Dus er is ook geen enkele reden om te bedenken dat die bedoeld word. 

Daar heb je een punt maar het zou mij wel het meest logisch lijken. En mocht het niet zo zijn, is dat misschien een verbeterpunt voor KPN om wel te gaan doen :)

Bijv. via een kortingscode voor de webshop, of dat een monteur die zonder extra kosten mag geven aangezien er altijd een monteur komt volgens mij (klopt dat @moderator?).

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 31, 2025

Mochten anderen nog goede ideeen hebben hierover of toevoegingen wat voor deze doelgroep mogelijk helpend kan zijn, geef het vooral aan :)

💚
Lief en attent ​@Lvd91
Ik heb zo op de vrijdagavond niet meteen een antwoord op je vragen, maar ik ga het voor je uitzoeken en kom er zo snel mogelijk bij je op terug! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 31, 2025

Dankje ​@Shyrin van KPN  , ik wacht het af :)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 10, 2025

Heel erg bedankt voor jouw geduld, ​@Lvd91! Ik heb het inmiddels uitgezocht en er toevallig vandaag ook over gesproken met de collega’s van het team dat over het Zorgabonnement gaat.

In ongeveer 98% van de gevallen komt er een installatiemonteur van KPN langs om alles in te stellen. De Comfort+ afstandsbediening wordt op dit moment niet standaard meegeleverd bij het Zorgabonnement. Het is wel een interessant idee om te onderzoeken, al lopen we daarbij tegen een aantal praktische uitdagingen aan.

Het idee van een kaartje of flyer met uitleg (bijvoorbeeld over het instellen van Live TV als startscherm) is leuk en begrijpelijk! We proberen echter het aantal papieren in de installatiepakketten juist te beperken. Daarnaast verlopen deze bestellingen via het reguliere logistieke proces, waarin het niet mogelijk is om gericht extra materialen toe te voegen.

Wat we wél willen gaan doen, is meer aandacht vragen bij onze monteurs om klanten actief te wijzen op de Comfort+ afstandsbediening en om deze, waar mogelijk, kosteloos aan te bieden. Dit idee is vandaag ontstaan en zal nog verder onderzocht en uitgewerkt worden.

Dank voor het meedenken: zulke suggesties helpen echt om onze dienstverlening te verbeteren! 💚

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

We proberen echter het aantal papieren in de installatiepakketten juist te beperken.

Waarom?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Hi ​@Shyrin van KPN ,

Bedankt voor je reactie, fijn dat het in ieder geval wel iets heeft veranderd 🙂

Ik heb nog wel een paar opmerkingen/ andere ideeen..😉

Het idee van een kaartje of flyer met uitleg (bijvoorbeeld over het instellen van Live TV als startscherm) is leuk en begrijpelijk! We proberen echter het aantal papieren in de installatiepakketten juist te beperken. Daarnaast verlopen deze bestellingen via het reguliere logistieke proces, waarin het niet mogelijk is om gericht extra materialen toe te voegen.

Zou het dan mogelijk zijn om bij álle handleidingen een stukje toe te voegen zoals dit:

Toegankelijkheid:

We hebben een speciale pagina op onze website gemaakt met tips hoe je de bediening van de TV+ box  naar wens kunt aanpassen. Bijvoorbeeld met een simpelere afstandsbediening. Kijk op KPN.com/toegankelijkheidtv voor meer informatie.

En dan een pagina waar deze punten staan:

1: een uitleg hoe je de TV+ box instelt op opstarten met Live TV.

2: een uitleg over de Comfort+ afstandsbediening en hoe deze te bestellen is. (de webshop, via een monteur en in de winkel, dacht ik? 🙂 ) . In het geval van een Zorgabonnement kan de monteur dan aangeven dat het kosteloos is.

3: een uitleg dat 2 afstandsbedieningen niet mogelijk is met de standaard AB, maar wel met een standaard AB én Comfort +.

Daar hebben immers niet alleen de Zorgabonnement klanten profijt van, maar een bredere doelgroep. 

Wat we wél willen gaan doen, is meer aandacht vragen bij onze monteurs om klanten actief te wijzen op de Comfort+ afstandsbediening en om deze, waar mogelijk, kosteloos aan te bieden. Dit idee is vandaag ontstaan en zal nog verder onderzocht en uitgewerkt worden.

Goed dat jullie daar naar gaan kijken ❤