Skip to main content

Hai Hai, ik zit sinds een week met een probleem.het geluid van mijn tv doet t, maar t beeld komt soms voor enkele momenten tot minuten, maar vaak blijft t ook gewoon helemaal zwart. Wat ik er zelf aan gedaan heb;

 

- andere hdmi kabel gekocht

-aangesloten op een andere hdmi uitgang en dit ook via de tv software aangepast(indien t beeld uiteraard een paar minuutjes 'aan' bleef

- het stappen plan via dit forum doorlopen, op afstand werd tv ontvanger herstart en moest ik zelf de stekker uit het stopcontact halen

- ingelogd op mijn kpn en kreeg t berichtje dat ik mijn modem gratis kom vervangen, ik had een oudere. Ik heb deze later in huis. Al denk ik dat het wisselen van de modem ook niet het probleem gaat oplossen?

Heel graag tips en advies! Mn tv is een jaar of zeven oud, van het merk hisense. Ik heb twee afstandbedieningen want diegene die de tv kwam installeren kon het niet naar 1 overzetten.

 

Mvg, maaike 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

HDMI kabel loopt van de KPN tv ontvanger naar de tv.

Deze moet uiteraard ook van goede kwaliteit zijn.😉

Maar het kan inderdaad ook aan de tv liggen, probeer ook eens een andere HDMI ingang (NIET de eARC, die is speciaal voor de soundbar, meestal HDMI2)


Hmm. Mijn verdenking gaat naar de tv. 

Afgezien van de vragen die Joop stelt en ik ook heb:

Geen andere kpn ontvanger om even om te wisselen? Of ontvanger op andere tv?

Wat  is het type van je hisense?

De afstandsbediening van kpn ondersteunt hisense wel. Alleen er zijn wel 15 codes en die aflopen had degene misschien geen zin in.

Enige wat dan ondersteund wordt is: geluid, aan/stand-by en bronkeuze. 

Welke en hoe in te stellen ligt aan het type afstandsbediening wat je hebt van kpn.

http://kpn.com/afstandsbediening