Skip to main content

Ik keek tot vorige week via Ziggo. Het VRT Journaal is vele malen beter dan wat de NOS heeft gemaakt. Ik was een trouw kijker ik vind het raar dat dit bij de KPN, verdorie Nederlands talige TV van kwaliteit niet terug te kijken is. 

Ik begrijp van enkele forumleden dat dit mogelijk te maken heeft met kosten enz. En dat er nog mogelijkheden zijn om dit wel te doen. 

Graag vanuit het bedrijf KPN een helder bericht hoe dit te organiseren is. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Dat heeft te maken met de TV rechten voor Belgie. 

Want VRT maakt programma's voor de belgische TV kijker en helaas niet voor de Nederlandse TV kijker. 

En daardoor kun je de VRT journaal helaas niet terugkijken. 


Als je het opnemen pakket hebt (5,= per maand of gratis bij 2e KPN TV ontvanger (á 5,=)) kan je de uitzending opnemen.
Via NLZIET kan je VRT 7 dagen terugkijken*

“KPN heeft hier de rechten niet van. Of dat een keuze van KPN zelf is of VRT weet ik niet. Maar kan me zo voorstellen het eerste. KPN is een puur Nederlands bedrijf en de zakken zijn bij VodafoneZiggo en andere multinationals nou eenmaal wat dieper.

Er is tevens weinig vraag naar. Sinds ik op het forum actief ben (okt 2014) ben je de derde die het vraagt.

Zelf heb ik enkele maanden terug NLziet erbij genomen. In eerste instantie vanwege alle regionale zenders. Die KPN ook niet heeft. Op 9 februari zijn daar de VRT zenders gekomen met tot een week terugkijken. (Tenzij de VRT zelf ook die rechten niet heeft voor bepaalde programma's).”
bron

Het kan een paar dagen duren voordat er een reactie komt van KPN.

 

Je kunt het opnemen. Als je dat in serie doet gebeurt dat automatisch. En kun je het tot een jaar terugkijken… Dat of live kijken is bij kpn de énige optie.

Verder heb ik zelf NLziet erbij genomen. Om verschillende redenen. W.o. álle regionalen. En ál het aanbod van NPOplus, RTL NL, en KIJK.

Toen de VRT erbij kwam tot mijn grote verrassing met tot een week terugkijken.

Maar opnemen bij kpn is dan wel goedkoper. Zelfs als je het opnemenpakket nu nog niet hebt.


Hallo @Mario Laheij, wij hebben daar simpelweg niet de rechten voor. De afspraken die KPN heeft gemaakt staan dat niet toe. Mocht er extreem veel vraag naar het Terugkijken van de VRT en Canvas zijn, zal er ongetwijfeld geprobeerd worden dit mogelijk te maken. 

 


Wat je bij Ziggo (zie ziggogo.tv) en NLziet mag terugkijken van VRT zijn alleen de eigen programma's van VRT. Wil je dagelijks het nieuws (kunnen) terugkijken als je niet om zeven uur live kijkt kan je het net zo goed opnemen.