Skip to main content
Beantwoord

Waar is Stingray 928 gebleven?

• January 5, 2026
  • 5 reacties
  • 161 keer bekeken

Zonder enig bericht of stem hierin gehad te hebben zomaar de radiozenders veranderen. 
Hele andere muziekkeuze op de 928 classic rock baal hier echt van. 
Hetzelfde doen als KPN en ook van de een op de andere dag maar overstappen naar een andere provider. Jullie scoren hiermee geen punten KPN!!

Beste antwoord door Remco van KPN

Hoi ​@Anja Durieux welkom op de KPN Community. Ik kan mij zeker goed voorstellen dat je hier van baalt. 

Jammer dat de XITE zenders niet naar verwachting zijn Ik snap en dat het sowieso wennen is, omdat het toch nét wat anders is. Alle feedback geven wij intern door richting de juiste collega's. Zij zijn heel blij met alle feedback en nemen dit ook zeker serieus. 

Nogmaals dank voor jouw feedback en stuur gerust nog even een bericht bij verdere vragen.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 5, 2026

Hallo ​@HdW60 ,

De Stingray-zenders gaan niet meer terugkomen. KPN heeft het contact met Stingray niet verlengd. Alle zenders van Stingray zijn bij KPN vervangen door zenders van XITE.

Op 7 november 2025 had KPN dit al aangekondigd in dit topic: 

• Vanaf 1 januari worden de radiozenders van SRAY (kanaal 900 t/m 950) vervangen door die van XITE. De thema's blijven hetzelfde, maar de zenders heten vaak net iets anders. 

De wijziging is net iets eerder dan 1 januari 2026 doorgevoerd. 

De reden van het stopzetten van Stingray is niet bekend gemaakt. Maar het heeft ongetwijfeld met financiële redenen te maken.

Anja Durieux
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Heel erg jammer dat S-Ray weg is deze Xite heeft een heel ander pakket en is totaal op geen enkel gebied vergelijkbaar met S-Ray. kortom waardeloze met te veel uiteenlopende genres op 1 zender. Niet tevreden dus. Zonder een proef-verzie overstappen naar een andere provider. Jullie scoren hiermee alleen negatieve punten KPN! Zo jammer.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Hoi ​@Anja Durieux welkom op de KPN Community. Ik kan mij zeker goed voorstellen dat je hier van baalt. 

Jammer dat de XITE zenders niet naar verwachting zijn Ik snap en dat het sowieso wennen is, omdat het toch nét wat anders is. Alle feedback geven wij intern door richting de juiste collega's. Zij zijn heel blij met alle feedback en nemen dit ook zeker serieus. 

Nogmaals dank voor jouw feedback en stuur gerust nog even een bericht bij verdere vragen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

Zonder enig bericht of stem hierin gehad te hebben zomaar de radiozenders veranderen. 
Hele andere muziekkeuze op de 928 classic rock baal hier echt van. 

Gelukkig zijn er nog andere Classic Rock zenders. Juist in die muzieksoort zijn er volop zenders beschikbaar.  

• Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Wáárdeloos! Het aanbod in Xite is zo velen malen slechter dan wat we gewend zijn van Stingray. Mijn in-slaap-valler-kanaal 911, The Chill Lounge … foetsie. Stingray had veel beter samengestelde kanalen. Muzikaal gezien sloot alles veel beter aan,  Nee, KPN, Een keuzemogelijkheid voor je betalende consumenten was hier wel op zijn plaats geweest.