Skip to main content

Ik heb sinds kort een nwe TV-ontvanger ( VIP1853) van KPN. Deze is al aangesloten. Alles werkt perfect. Ook de afstandbediening werkt. Maar ik wil graag een handleiding, mss zijn er nog handige toetsen waarvan ik de werking niet optimaal gebruik. In dit Forum presenteert Paul van KPN, moderator, uitgebreid een handleiding van een KPN afstandbediening maar dat is niet de nwe afstandbediening die ik kreeg bij de nwe TV-ontvanger. De afstandbediening die ik heb is de T4HU1910. Kan er van dat type net zo een handleiding komen als van het oude type dat Paul presenteert. Alvast dank, Hans

De  VIP1853 is helemaal geen nieuwe ontvanger. Dat is een oud ding wat KPN niet meer ondersteund. Hoe komt u daar aan? Toch niet van KPN? Weet u zeker dat het een VIP1853 is?


Mijn excuses. Mn nwe ontvanger is een VIP5202. De oude was trouwens ook een VIP5202.


Zie hier. 


Hallo @T4HU1910 ,

Mijn excuses. Mn nwe ontvanger is een VIP5202. De oude was trouwens ook een VIP5202.

Een uitleg over de knoppen van de afstandsbediening vind je op deze website: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/gebruiken.htm

Van andere types afstandsbediening voor de VIP5202 staat er geen handleiding op de website. Maar de meeste knoppen spreken voor zich en/of zijn terug te vinden in de handleiding van het type afstandsbediening uit de link hierboven.


Dank je Noordzee. Dat is niet de afstandbediening die ik heb. Die van mij heeft als aanduiding T4HU1910. De link die jij stuurt leidt me naar mijn oude afstandbediening.


Dank je Joop, Als ik jouw link volg kom ik op wat ik moet doen om de afstandsbediening te koppelen. Maar dat koppelen is gelukt. Ik wil gewoon de handleiding van de afstandbediening. Om alle mogelijkheden bij elkaar te hebben. Veel knopjes zijn zelf-intuïtief, maar niet allemaal.


Ok @T4HU1910 ,

Hier staat alvast de instructie hoe je die afstandsbediening koppelt aan jouw TV: 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/t4hu1910

Er is verder geen verdere instructie bij mij bekend over deze afstandsbediening. 

Zijn er nog andere knoppen waarvan je wilt weten waar dat voor is? Laat maar horen..,.


@ Noorzee: Dank, maar dat koppelen is het probleem niet. Dat lukte meteen, zoals alles bij het installeren van de tv-ontvanger. Ik wil de handleiding om doorheen te lopen en te kijken welke mogelijkheden ik niet zag. Vrijwel alle knopjes zitten 1 op 1 ook op mn oude afstandbediening maar niet allemaal. Wat is er mogelijk met deze afstandsbediening? Daar gaat het me om. Voor mijn oude afstandbediening heeft een moderator van KPN wel een uitgebreide beschrijving geplaatst. Zoiets zou ook mooi zijn voor de T4HU1910.


Er is geen handleiding inderdaad voor de afstandsbediening die jij nu hebt @T4HU1910. Ik ben wel benieuwd van welke knoppen jij de functie dan nog wil/moet ontdekken. 

Ik heb wel het volgende overzicht van de knoppen voor je:

 



 


Maar als je van de 5202 naar 5202 bent gegaan dan weet je toch wel hoe het werkt?

 


@PeterG; De TV-ontvangers, oud en nieuw, hebben hetzelfde typenummer. Maar zijn overigens heel anders. Ook nieuw is de bijgeleverde afstandsbediening. Nieuw en anders. Wat ik al eerder hier schreef: veel knopjes zijn zelf-intuïtief. Maar niet allemaal. Het is toch niet zo vreemd om bij een apparaat een handleiding te schrijven. Zowell TV-ontvanger als afstandsbediening werken overigens prima. Ik ben alleen maar nwsgierig of ik de afstandsbediening optimaal gebruik.


De belangrijkste knoppen heb ik volgens mij hierboven weergegeven @T4HU1910. Ik ben dan ook benieuwd van welke knoppen je meer wil weten? 


Ik ben alleen maar nwsgierig of ik de afstandsbediening optimaal gebruik

Groen:

speel vanaf begin. Tijdens programma of via de gids.

Geel:

informatie oproepen tijdens kijken (voortgang + functies); direct nogmaals (inhoud van p

rogramma)
Selectie modus in opnames (geselecteerde opnames in één keer wissen bijvoorbeeld)

Tijdens gids gebruik:
doorspoelknop: 24 uur vooruit; terugspoelknop 24 uur achteruit (voor terugkijken)

5202, 2952 en 2260:

Blauw: andere favorietenlijst selecteren.

Zie verder de gegeven tips en links:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/de-verborgen-extra-functies-van-de-itv-afstandsbediening/

 

Noordzee schreef: Een uitleg over de knoppen van de afstandsbediening vind je op deze website: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/gebruiken.htm

 

Jeroen van KPN schreef:

 


Reageer