Skip to main content

hallo,

gisteren ben ik bij een oud buurman geweest om te helpen met de tv+boxen.

hij heeft een lg tvben een philips soundbar(actie kpn)

nu gebeurde er iets waar mijn mond van open viel: het volume is perfect identiek als de oude tv box.

dit is voor het eerst dat ik het meemaak.

nu snap ik totaal niet waarom bij mijn onkyo receiver dit niet is. 

kan iemand mij een verklaring bedenken hoe dit kan. na zoveel tijd proberen en hier zelfs een Ingenieur te hebben gehad (van kpn)

blijft bij mij dit verschil. 

ik heb nu zelfs de techniek tot in details van een hdmi kabel onderzocht. en ja goedkoop is zeker slechter ,hierbij moet er meer correctie gegevens worden doorgevoerd ) dat is de simpele uitleg. 

eigenlijk komt het bij mii er op neer: 

lan het aan de hdmi1.4 aansluiting liggen van de onkyo? tvbox heeft hdmi2.0

of de hdmi 1.2 vam de tv?

zou niet mogen maar toch.

opstelling van de buurman: hdmi tvbox naar tv dan naar de versterker.(zijn tv heeft hdmi throughput dat heb ik niet vandaat is die optie er niet

 

@steffen1 Ik neem aan dat je dit al een keer gedaan hebt, maar heb je het volume van de KPN TV+ Box al eens in de Google Home app gecontroleerd/aangepast?

Wat de KPN TV+ Box mist is een instelling “Fixed 100%”


@steffen1 Ik neem aan dat je dit al een keer gedaan hebt, maar heb je het volume van de KPN TV+ Box al eens in de Google Home app gecontroleerd/aangepast?

Wat de KPN TV+ Box mist is een instelling “Fixed 100%”

zekers.

er is iets met compatibiliteit met mijn apparatuur en de tv box


@steffen1 Ik neem aan dat je dit al een keer gedaan hebt, maar heb je het volume van de KPN TV+ Box al eens in de Google Home app gecontroleerd/aangepast?

Wat de KPN TV+ Box mist is een instelling “Fixed 100%”

zekers.

er is iets met compatibiliteit met mijn apparatuur en de tv box.

ps het was ooit goed. na de alleeerste update is er iets aanhepast waar9om het niet meer goed is. maar wat...

 


Wordt binnenkort weer gekeken naar het verschil in geluid tussen apps en de TV+?

 

Dit is na 3 updates terug weer teruggekomen.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic