Skip to main content

Het blijkt dat de nieuwe TV-ontvangen (DIW7022) alleen communiceert dmv Bluetooth. Waarom is IR niet mogelijk gemaakt? Dit is een dikke middelvinger naar de (ongetwijfeld vele) Logitech Harmony gebruikers die daardoor fors in de steek worden gelaten.

Omdat KPN het zelf niet gebruikt. Dus waarom zou KPN het er dan opbouwen? Het aantal klanten die een Logitech Harmony hebben is minder dan 1 procent denk ik. En het product is überhaupt niet eens meer (nieuw) te koop. Dus waarom zou KPN daar rekening mee houden?


@HSt48 

Steeds meer apparaten zijn via Bluetooth.

 

Onze LG tv uit 2021 is de ab ook Bluetooth.

De vorige KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 is ook via Bluetooth.

 

Maar dat is toch verder geen probleem?

Logitech maakt al vele jaren geen universele afstandsbediening meer.

 

Je kan de KPN ab ook voor geluid aan / uit (tv) en source gebruiken.😉


@HSt48

 

De vorige KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 is ook via Bluetooth.

Maar dat is toch verder geen probleem?

Je kan de KPN ab ook voor geluid aan / uit (tv) en source gebruiken.😉

Dat is juist wel een probleem. Wie alleen radio wil luisteren kan geen scenario meer instellen en heeft verplicht 2 afstandsbedieningen nodig gelukkig heeft de vip5202 wel IR ondersteuning.

Als de mediabox DIW 7020 via wlan (lees een app zoals smart things) aanstuurbaar is zou dat al schelen


@Rowi. Ik ben het volledig met je eens. Dit is ook een van de redenen waarom ik niet over zal stappen naar TV+. Nu bedienen wij met onze telefoons via een Logitech Harmony Hub een 5202 om naar de radio te luisteren zonder daarbij de televisie aan te zetten. We hoeven dus niet eerst naar het zitgedeelte in de woonkamer te lopen om de afstandsbediening te pakken maar kunnen dit gewoon aan de eetkamertafel regelen.

Zie ook punt 32 en 71 van de feature requests TV+ Box.


Als de mediabox DIW 7020 via wlan (lees een app zoals smart things) aanstuurbaar is zou dat al schelen

De DIW7020 kan je toch met de App "Google Home” bedienen.


Helaas zie ik geen problemen.

Maar meningen verschillen gelukkig en dat moet kunnen (toch?).😉

 

En zoals ik al vermelde, Logitech maakt al jaren geen afstandsbediening meer.

Dus helaas sterven deze langzaam uit.

Wel erg jammer, want ze waren erg goed en ook ik heb er plezier van gehad.

 

Ik ben bang voor degene die graag IR ab's hebben, dat de toekomst toch steeds meer Bleutooth zal worden.

 

Hopelijk springt er een fabrikant voor universele ab's in dit gat.

 

P.S.

1 heel erg groot verzoek, ga hier a.u.b. een zinloze discussie van maken.

Mijn dank is groot.😉

 


Als de mediabox DIW 7020 via wlan (lees een app zoals smart things) aanstuurbaar is zou dat al schelen

De DIW7020 kan toch met de App "Google Home” bedienen.

De Google Assistent/Alexa/Siri zijn hier in de ban. Het is inderdaad logisch dat een Android doos met Google Home is te bedienen.

Hier is niet alles " Smart" een bewuste keuze dus is IR toch noodzakelijk/wenselijk.

 

Alles kunnen aansturen via Bluetooth is ook goed. Echter zal KPN dan de nodige gegevens moeten aanbieden bij de fabrikanten van universele bluetooth afstandsbedieningen. De fabrikanten zijn er wel dat is het probleem niet.

De DIW is zover ik weet niet bedienbaar met de LG  bluetooth afstandsbediening.

Wie de apps op de DIW gebruikt heeft natuurlijk genoeg aan de bijgeleverde afstandsbediening dus begrijp ik dat die klanten het probleem niet zien.

 

Aangezien wij naast de vip 5202 ook nog een dvd speler gebruiken en andere extern apparatuur blijft een echte universele AB een must.


Als de mediabox DIW 7020 via wlan (lees een app zoals smart things) aanstuurbaar is zou dat al schelen

De DIW7020 kan je toch met de App "Google Home” bedienen.

Lang niet volledig, daarvoor zijn de apps "Google Home" en "Google TV" te beperkt.

De app die nog het meest in de buurt komt is Android TV Remote maar ook daar missen nog een paar toetsen zoals bijvoorbeeld de "gids" toets.

Vandaar ook punt 71 in de door mij aangehaalde feature requests TV+ Box.


Die universele afstandsbediening wordt zelfs al enkele jaren niet meer gemaakt. Iets ondersteunen op een nieuw apparaat wat niet meer op de markt is lijkt mij voor de toekomst niet opportuun. Nieuwe gebruikers kunnen zo'n logitech niet kopen. Ook tweede hands niet lijkt me 😉

Alle op de markt verkrijgbare streaming boxen werken uitsluitend met Bluetooth overigens. Kpn had er dus niet eens een met ook IR kunnen inkopen. 

Verder zorgt inbouw infrarood weer voor een groter boxje en ietsje meer verbruik. Zie bijvoorbeeld de VIP5202. Die wordt niet geleverd onder het tv+ abonnement. 

Rowi schreef: Als de mediabox DIW 7020 via wlan (lees een app zoals smart things) aanstuurbaar is zou dat al schelen

Ik gebruik de Google Home app om de box te bedienen. De gids is gewoon via het menu op te roepen wjb.

Wel mis ik dan spoelen en play/pauze. 


PeterG schreef:

De gids is gewoon via het menu op te roepen wjb.

Maar ik wil toch niet via het menu naar de gids. Dan moet ik weer een knop extra indrukken.

Daar is nu juist die gids knop voor bedoelt ... rechtstreeks naar de gids.


PeterG schreef:

De gids is gewoon via het menu op te roepen wjb.

Maar ik wil toch niet via het menu naar de gids. Dan moet ik weer een knop extra indrukken.

Daar is nu juist die gids knop voor bedoelt ... rechtstreeks naar de gids.

Ik zou de TV+ box en mijn Vip5202 vanuit de KPN itv app willen aansturen dan heb je een hele mooie gids.

Dat was een zeer sterke plus punt van de Amino A140 in combinatie met de Glashart media app(Telfort)

En dat is ook een plus punt van de Ziggo Go app in combinatie met de Next(Mini). Apps van derde partijen zouden niet nodig moeten zijn.


Hoe, over welk medium een AB communiceert staat voor mij los van functionaliteit ( die de makers er in stoppen ).
Zo bezien heeft een RF alleen maar voordelen, geen zichtverbinding nodig, het verbaasd mij al langer dat er nog zo veel IR wordt gebruikt ( en staan er nog velen te wijzen met een RF AB, naar een auto bv :-)   )

Maar, helaas hebben de makers ( met deze vernieuwingsdrang drang ) iets (bewust of onbewust) weggemoderniseerd :

 


Reageer