Skip to main content

Waarom is er nog geen KPN app voor AppleTV+?

• 16 november 2024
  • 50 reacties
  • 949 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Geert Woulter
Deelnemer

Trouwens, ik raad Canal Digitaal aan boven NLZIET. Het is wat duurder, maar biedt veel meer zenders.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 1 maart 2025
joop2011 schreef:

@Berteman 

Mijn buurman heeft Odido en ik moet zeggen dat ik het beeld via de app matig vind.

Is natuurlijk weinig objectief maar als je buurman niet helemaal tevreden is met de beeldkwaliteit, dan moet hij de instellingen van de app misschien nog even aanpassen. Mijn vorige buurvrouw heeft nog kpn en die ziet echt geen verschil tussen het beeld van de kpn app en die van Odido.

joop2011 schreef:

Uiteraard had ik begrepen dat het over Apple app ging.

Maar ik merkte op dat Odido een beetje te veel werd opgehemeld, vandaar mijn opmerking.

Hoezo opgehemeld?

1. Het is een feit dat Odido itt kpn wél een app voor de Apple TV heeft.
  2. Het is een feit dat Odido itt kpn BBC 3, BBC 4 en TV5 wél aanbiedt 
  3. Het is een feit dat ik bij Odidio aanzienlijk minder betaal dan bij kpn
joop2011 schreef:

Waarom KPN nog steeds geen app heeft voor Apple is mij een groot raadsel.

Voor mij niet. KPN blijft tov de concurrentie achter.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 2 maart 2025

@Berteman 

Dat is jouw mening, niet de mijne.

Laten we verder on topic blijven.

Wanneer komt de KPN tv app voor Apple tv.

Ik weet dat veel Apple liefhebbers hierop wachten.

@Geert Woulter 

Wat heeft het jaartal ermee te maken?

Volgens mij helemaal niets.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 2 maart 2025
Berteman schreef:
joop2011 schreef:

​ Waarom KPN nog steeds geen app heeft voor Apple is mij een groot raadsel.

Voor mij niet. KPN blijft tov de concurrentie achter.

Maar dat kan toch geen reden zijn waarom er nog altijd geen smart-TV(+) app is voor Apple TV?

Geert Woulter
Deelnemer
joop2011 schreef:

Wat heeft het jaartal ermee te maken?

Volgens mij helemaal niets.

Het is een internetuitdrukking. Word niet zo concreet. 

Blijf alsjeblieft bij het onderwerp en niet bij de bewoordingen.

ER IS GEEN APPLE TV-APP VOOR DE GROOTSTE PROVIDER IN NEDERLAND. HET IS GEWOON EEN SCHANDE.

PeterG
Superuser
  • 61735 reacties
  • 3 maart 2025

Ongelooflijk. Zelfs ik kan niet meer wachten tot ie er is. 🙄

Toon inhoud

😎 En bijna iedere Apple TV bezitter heeft ook een geschikte smart-tv waarop de app gebruikt kan worden. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Het is een veel gehoorde wens inderdaad die ook door ons is teruggekoppeld. Ik snap de wens maar ik kan op dit moment niet aangeven binnen welke termijn dit beschikbaar gaat worden.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 3 maart 2025

Ik denk dat de kpn tv app voor de Apple TV er niet gaat komen.

Als kpn echt die ambitie zou hebben dan was die er natuurlijk al lang geweest. Het feit dat de al bestaande apps voor Android, Tizen en LG eerst een upgrade moeten krijgen naar TV+, is een mooi gelegenheidsargument om maar niets met de Apple TV te doen. 

Verder zie ik in een ander topic over dit onderwerp een terugtrekkende beweging. Geen concrete toezegging meer  maar ‘dat er gekeken wordt naar wat verder mogelijk is’. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2414 reacties
  • 3 maart 2025
Berteman schreef:

Als kpn echt die ambitie zou hebben dan was die er natuurlijk al lang geweest. Het feit dat de al bestaande apps voor Android, Tizen en LG eerst een upgrade moeten krijgen naar TV+, is een mooi gelegenheidsargument om maar niets met de Apple TV te doen. 

Verder zie ik in een ander topic over dit onderwerp een terugtrekkende beweging. Geen concrete toezegging meer  maar ‘dat er gekeken wordt naar wat verder mogelijk is’. 

Het is gewoon een schande dat zo een groot bedrijf als KPN niet die app laat upgraden naar de AppleTV. Besteed het uit of trek een developer aan die je later ook bij andere zaken kan inzetten. Bij iemand aantrekken komt het Android platform niet in gevaar. Geld moet het probleem niet zijn hij KPN. Ik heb een hoge pet op van KPN en haar medewerkers maar betreft de AppleTV app vind ik het gewoon amateurish niveau.. Blijft zeer teleurstellend dit verhaal.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 maart 2025
Berteman schreef:

Ik denk dat hij er wel gaat komen maar dat KPN eerst de smart-TV+ app voor de "grote groep" wil kunnen uitrollen en dat betekent dat eerst de smart-TV+ apps voor Android/Google TV, WebOS en Tizen gerealiseerd zullen gaan worden. Daarna zijn andere OSen aan de beurt en zelfs dan zou kunnen blijken dat Titan (Philips) wellicht nog boven tvOS op de prioriteitenlijst komt te staan.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 3 maart 2025

En toch denk ik dat er geen app voor de Apple TV komt.

Er wordt onder andere op dit forum al jaren om gevraagd, nog ruim vóórdat er sprake was van het hele TV+ gebeuren. Als kpn dus echt de ambitie had gehad of heeft om een app voor de Apple TV te ontwikkelen dan had die er lang kunnen zijn of in plaats van het upgraden van de bestaande apps naar TV+ voor Android/Google TV, WebOS en Tizen, éérst de Apple TV te ontginnen. 

Maar zoals gezegd: met het uitrollen van de Smart TV+ app heeft kpn een mooi gelegenheidsargument om de vraag voor een TV app voor de Apple TV te ontwijken. 

Geert Woulter
Deelnemer

Porteer simpelweg de iPad-app naar Apple TV – zo eenvoudig is het!

Voeg ondersteuning voor de afstandsbediening toe, en klaar. Ik kan het project realiseren voor minder dan €20K!

Geert Woulter
Deelnemer
Berteman schreef:

Maar zoals gezegd: met het uitrollen van de Smart TV+ app heeft kpn een mooi gelegenheidsargument om de vraag voor een TV app voor de Apple TV te ontwijken. 

Sorry, maar dat is onzin. Ik heb verschillende pc-monitoren met een Apple TV erop aangesloten. Ik gebruik geen bloatware-volle Tizen of nutteloze Google TV OS. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 maart 2025
Geert Woulter schreef:

… of nutteloze Google TV OS. 

Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Ik kan niet beamen dat Google TV nutteloos is en gezien de enorme hoeveelheid Android/Google TV apparaten in Nederland ben ik, denk ik, niet de enige die dat niet kan beamen.

Geert Woulter
Deelnemer
wjb schreef:
Geert Woulter schreef:

… of nutteloze Google TV OS. 

Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Ik kan niet beamen dat Google TV nutteloos is en gezien de enorme hoeveelheid Android/Google TV apparaten in Nederland ben ik, denk ik, niet de enige die dat niet kan beamen.

Misschien is 'nutteloos' niet het juiste woord, maar het zit vol met advertenties en trackingcookies. Ik geef zeker de voorkeur aan het beleid van Apple boven dat van Google, vooral als het gaat om tv-gebruik. Dus geen Apple TV, geen KPN.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 maart 2025
Geert Woulter schreef:

Misschien is 'nutteloos' niet het juiste woord, maar het zit vol met advertenties en trackingcookies. 

Ik geloof niet dat jij goed op de hoogte bent met wat je allemaal met Android/Google TV kunt doen.

Ik maak er dagelijks gebruik van en ik zie nooit maar dan ook echt nooit een advertentie (reclame).

Ik gebruik dan ook niet de standaard launcher maar de Projectivy Launcher.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 3 maart 2025

@wjb 

Dat interesseert een Apple fan helemaal niet.

Die vinden Windows, Google, Android, etc. allemaal scheldwoorden.

In hun ogen is alleen Apple goed.

Maar het wordt wel de hoogste tijd dat KPN een app voor Apple maakt voor deze belangrijke groep.

Duurt ondertussen wel heel erg lang, er zijn ook heel erg veel topics over ondertussen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 maart 2025
joop2011 schreef:

Het is natuurlijk hun goed recht om Apple te prefereren boven Google maar om dingen te gaan roepen over Android/Google TV zonder je daar in verdiept te hebben is iets anders.

joop2011 schreef:

Maar het wordt wel de hoogste tijd dat KPN een app voor Apple maakt voor deze belangrijke groep.

Duurt ondertussen wel heel erg lang, er zijn ook heel erg veel topics over ondertussen.

Dat het al heel erg lang duurt moge duidelijk zijn maar waarom is die groep volgens jou "belangrijk"?

Ik denk dat KPN heel goed zicht heeft op de grootte van die groep en op basis daarvan de prioriteit vaststelt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 3 maart 2025

@wjb 

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard is die groep heel erg belangrijk.

Toen ik nog werkte, was ik professioneel verkoper bij een elektronica groothandel.

En elke klant is belangrijk, dat heb ik zowel in de opleiding als in de praktijd geleerd.

Zelf ben ik Windows, Android en Google fan.

Maar ik kan me heel goed verplaatsen in de denkwijze van een Apple fan.

En je hebt gelijk, ze zouden zich moeten verdiepen, maar we weten allebei dat ze dat niet doen.

Zoals ik al schreef (en ik ken enkele fanatieke Apple fan's), “de denkwijze is bij Apple fan's dat Windows, Android, Google, etc. in hun ogen gewoon slecht en troep is” 

Gelukkig weten wij beter, toch.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2414 reacties
  • 3 maart 2025
joop2011 schreef:

@wjb 

Ik ben een groot Apple-fan, maar ik moet er niet aan denken om met een Mac te werken. Geef mij maar gewoon Windows 11. Mijn vriendin heeft een MacBook Pro; het design is geweldig, het materiaal is van hoge kwaliteit, maar daar houdt het ook bij op.

Maar, telefoon, AirPods Max, tablet en de AppleTV geef ik zeker de voorkeur. Het gebruiksgemak en het design is in mijn ogen gewoon veel beter bij deze apparaten. Hoewel ik vind dat je met Android meer vrijheid hebt, is dat voor mij niet belangrijk op de genoemde apparaten.

Dus je bewering slaat nergens op over Apple-fans.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 3 maart 2025
joop2011 schreef:

​Uiteraard is die groep heel erg belangrijk.

Een groep wordt interessant ("belangrijk") als er wat aan te verdienen valt. M.a.w. als de baten hoger zijn dan de kosten binnen een bepaald tijdvak. Als de kosten van het ontwikkelen van een smart-TV+ app voor Android/Google TV even hoog zijn als die voor de Apple TV dan zijn de kosten per abonnee met een Apple TV vele malen hoger dan die voor een abonnee met een Android/Google TV. Commercieel gezien is het dan volstrekt logisch dat je eerst aandacht besteed aan die groep met Android/Google TV's.

Geert Woulter
Deelnemer
joop2011 schreef:

@wjb 

Ik ben geen Apple-fan—ik geef gewoon om hoogwaardige hardware. (en natuurlijk privacy)

Jouw uitspraak over Apple-fans is complete onzin.

Ik ben een ervaren Linux-gebruiker en gebruik Windows voor compilaties.

Vertel me, op welk waardeloos apparaat draai jij je geliefde Android OS of Google TV OS?

Ik heb een 2024 Sony Bravia 9, een vlaggenschipmodel dat bliksemsnel zou moeten zijn, maar de OS-prestaties zijn traag en een complete grap. Op dag twee heb ik er een Apple TV op aangesloten en nooit meer omgekeken naar Google TV.

Ik heb ook de beroemde Nvidia Shield geprobeerd, en alles wat het levert is lag in plaats van de soepele, snelle prestaties die het belooft. Alle Android-boxen, inclusief die van KPN, zijn ronduit verschrikkelijk.

Doe jezelf een plezier—gebruik een Apple TV 4K slechts één week. Je wilt nooit meer iets anders.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 4 maart 2025
wjb schreef:
joop2011 schreef:

​Uiteraard is die groep heel erg belangrijk.

Een groep wordt interessant ("belangrijk") als er wat aan te verdienen valt. M.a.w. als de baten hoger zijn dan de kosten binnen een bepaald tijdvak. Als de kosten van het ontwikkelen van een smart-TV+ app voor Android/Google TV even hoog zijn als die voor de Apple TV dan zijn de kosten per abonnee met een Apple TV vele malen hoger dan die voor een abonnee met een Android/Google TV. Commercieel gezien is het dan volstrekt logisch dat je eerst aandacht besteed aan die groep met Android/Google TV's.

Ik begrijp je reactie volledig.

Maar elke klant is belangrijk, je moet verder kijken dan alleen de groep.

Of te wel in dit geval commercieel denken.

En wees eerlijk, ook de tv app voor o.a. Google tv is een extra (service)

Dus zijn er zeker geen extra inkomsten door de KPN tv app, maar wel een hele grote groep blije klanten.

Want in theorie kan alles via de KPN tv ontvanger.

Wat ik wil aangeven, je moet breder denken.

Verder stel ik voor om “on topic’ te blijven.

KPN wanneer komt voor de Apple liefhebbers de TV app voor Apple tv?

Odido heeft hem, dus het is zeker mogelijk.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2414 reacties
  • 4 maart 2025
joop2011 schreef:

Niks is service, we betalen er allemaal dik voor in Nederland.

joop2011 schreef:

KPN wanneer komt voor de Apple liefhebbers de TV app voor Apple tv?

Odido heeft hem, dus het is zeker mogelijk.

Ziggo heeft hem al een jaar of 5 op de AppleTV...

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 maart 2025

joop2011 schreef:

Dus zijn er zeker geen extra inkomsten door de KPN tv app, maar wel een hele grote groep blije klanten.

Je zegt het zelf ook al. Die extra inkomsten zijn er natuurlijk wel alleen niet in de vorm van extra eurotjes maar in de vorm van "customer satisfaction" (klanttevredenheid) en ook dat is geld waard.

Reageer