Skip to main content
Beantwoord

Waarom is er reclame tijdens evenementen op Viaplay TV+ (kanaal 230)?

• May 29, 2025
  • 6 reacties
  • 349 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb viaplay+ premium toegevoegd aan mijn pakket en zie dat als gevolg daarvan het bestaande viaplay abonnement is stopgezet. Wat ik nergens heb kunnen lezen is dat op kanaal 230 er tijdens evenementen en dan met name tijdens de F1 races, reclames worden uitgezonden. Dat verbaast mij en roept tevens de vraag op waarom dit nergens is terug te vinden op de site van KPN en haar abonnementsvormen.

Zijn er tips and tricks om deze storende reclames uit te zetten ?

Daarnaast is het verschil van 3 euro, met de wetenschap dat je ongevraagd reclame krijgt, geen sterke move van KPN om haar klanten te bevoordelen en nieuwe klanten aan te trekken. Dit had een kans geweest om HET verschil te maken.

Beste antwoord door RBxx

Het plaatje op de website is ook al een tijdje geleden aangepast:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Sportrechten zijn héél duur. Vooral Formule 1. Om het niet nog duurder te maken voor de consument zijn Viaplay TV+ en ook Viaplay Basis voorzien van reclame tijdens de sport. (bij Formule 1 VT1, 2, 3 en race ca 3 x per uitzending splitscreen reclame à ca 3 minuten per blok).

ESPN en Ziggo Sport doen het al jaren.

Viaplay TV+ is géén premium. En nogal duur voor wat het biedt. Is ook alleen thuis beschikbaar.

Viaplay Basis, ook met reclame. Via app. Volledige aanbod Viaplay sport, films, series. In de hele EU te gebruiken. Maar € 3 meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Je screenshot is een beetje verouderd ​@Dennis Overbeek .

Viaplay TV (kolom 3) kan ook gekeken worden buiten de deur via de app en tv.kpn.com.

Zie het bijgewerkte schema:

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Het plaatje op de website is ook al een tijdje geleden aangepast:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Herm1962, Viaplay TV+ bevat inderdaad reclame. Wil je echt geen reclame dan is het wellicht een tip om toch te kiezen voor Viaplay Basis. Daar krijg je namelijk ook toegang tot F1 Pro bij en dat bevat totaal geen reclame. 

Goede suggestie van ​@PeterG 

• Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Sportrechten zijn héél duur. Vooral Formule 1. Om het niet nog duurder te maken voor de consument zijn Viaplay TV+ en ook Viaplay Basis voorzien van reclame tijdens de sport. (bij Formule 1 VT1, 2, 3 en race ca 3 x per uitzending splitscreen reclame à ca 3 minuten per blok).

ESPN en Ziggo Sport doen het al jaren.

Viaplay TV+ is géén premium. En nogal duur voor wat het biedt. Is ook alleen thuis beschikbaar.

Viaplay Basis, ook met reclame. Via app. Volledige aanbod Viaplay sport, films, series. In de hele EU te gebruiken. Maar € 3 meer.

Beter om viaplay bij viaplay te bestellen. Dat is 21,99 en overal te zien en geen reclame