Skip to main content
Beantwoord

Waarom is het Pluspakket bij Solcon anders dan KPN?

• December 25, 2025
  • 16 reacties
  • 529 keer bekeken

Op aan raden van Kpn zijn wijn overgestapt naar  Solcon omdat we de zelfde voordelen hebben en ons mailadres konden behouden.allemaal goed, kun komt het we hebben ook het pluspakket van Solcon waarom is dat niet het zelfde als van Kpn dat  missen we wel best mooie films en cadeautjes. 

Dat Solcon anders is snappen we wel maar het is net zo duur en hebben minder mogelijkheden via de tv ontvanger.

Vraagje kan dat niet bij Solcon geactiveerd worden.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Rocks Solcon is een zelfstandig bedrijf met hun eigen aanbod en prijzen.

In zijn totaliteit is Solcon ongeveer 10% goedkoper dan KPN met een vergelijkbaar pakket.

Internet is goedkoper plus dat de basissnelheid hoger ligt.

tv kijken is goedkoper

vaste telefonie is goedkoper.

alleen het pluspakket heeft toevallig dezelfde prijs.

En het voordeel van Solcon is dat je je mailaccounts mee kunt nemen.

16 reacties

• December 25, 2025

Waarom heeft KPN Solcon eigenlijk geadviseerd? Was je eerder wel KPN klant? Solcon zal als KPN dochter nooit dezelfde kado's kunnen geven die KPN doet. Als je de KPN adventkalender films bedoeld dat zal bij Solcon bijna zeker niet geactiveerd kunnen worden.

• December 25, 2025

Dat moet je aan Solcon vragen. Niet hier op dit forum van KPN. 

Maar als ik een gokje mag wagen: Solcon heeft misschien hogere kosten dan KPN doordat ze leveren op glasvezelnetwerken van andere providers. 

Om dan toch voor dezelfde prijs internet en tv aan te kunnen bieden zal er ergens op bespaart moeten worden.

Ook heeft KPN een mobiele telefonie tak waar het hoge prijzen voor abonnementen kan rekenen. Dat heeft Solcon ook niet.

• December 25, 2025

Waarom heeft KPN Solcon eigenlijk geadviseerd? 

Solcon levert op sommige andere glasvezelnetwerken waar KPN niet op levert. Als er dan op de telefoonlijn maar een heel lage snelheid beschikbaar is, dan kan dat een reden zijn om Solcon te adviseren. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Beste ​@Rocks Solcon is een zelfstandig bedrijf met hun eigen aanbod en prijzen.

In zijn totaliteit is Solcon ongeveer 10% goedkoper dan KPN met een vergelijkbaar pakket.

Internet is goedkoper plus dat de basissnelheid hoger ligt.

tv kijken is goedkoper

vaste telefonie is goedkoper.

alleen het pluspakket heeft toevallig dezelfde prijs.

En het voordeel van Solcon is dat je je mailaccounts mee kunt nemen.

• December 25, 2025

Nou ja... € 44,99 voor 250 mbit vs € 43,50 voor 200 mbit. Dat is niet goedkoper. 

Tv is wel € 2,50 goedkoper. Samen kom je bij KPN op € 1,01 duurder uit. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 25, 2025

Beste ​@Marlon92 , ik heb het huidige Solcon pakket vergeleken met mijn huidige pakket, daarom kom ik op dat verschil.

Klopt inderdaad niet helemaal qua prijsvergelijking.

• December 25, 2025

Waarom heeft KPN Solcon eigenlijk geadviseerd? 

Solcon levert op sommige andere glasvezelnetwerken waar KPN niet op levert. Als er dan op de telefoonlijn maar een heel lage snelheid beschikbaar is, dan kan dat een reden zijn om Solcon te adviseren. 

Dat is mij uiteraard bekend daarom vraag ik daar.specifiek naar.

@JanD Solcon is geen zelfstandig bedrijf meer het is 100% KPN dochter. Het is inderdaad wel zo dat ze zelfstandig opereren, net als Telfort destijds.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 25, 2025

Het is inderdaad wel zo dat ze zelfstandig opereren, net als Telfort destijds.

In die zin noemde ik het ook een zelfstandig bedrijf.

• Auteur
  • Helper
  • December 25, 2025

Bedankt allemaal voor de reacties.Ik wacht wel af wanneer kpn bij ons in de wijk glasvezel levert en dan misschien terug te gaan naar kpn.👍

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Op aan raden van Kpn zijn wijn overgestapt naar  Solcon 

Klink heel erg vreemd.

Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat KPN dit heeft geadviseerd.

• December 25, 2025

Bedankt allemaal voor de reacties.Ik wacht wel af wanneer kpn bij ons in de wijk glasvezel levert en dan misschien terug te gaan naar kpn.👍

Dus je hebt nu een verbinding via Delta Fiber of Open Dutch Fiber? Dan is het advies vanuit KPN nog logisch alleen jammer dat je niet op voorhand bent gewezen op te verwachten beperkingen zoals deze.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 25, 2025

Klink heel erg vreemd.

Beste ​@joop2011 dat is niet vreemd, bij ​@Rocks is nog geen glasvezel van KPN, maar wel glasvezel van een andere partij waar Solcon, (KPN-dochter) wel kan leveren met behoud KPN mailaccounts, wel een verkapte KPN verbinding over glasvezel.

• Auteur
  • Helper
  • December 25, 2025

Klopt wij hadden hooguit 20 MB snelheid en dat was niet meer te doen.daarom Solcon over het netwerk van delta en dat werkt in alle opzichten perfect voor wat wij nodig hebben.en we hebben de voordelen van kpn omdat we ook mobiel van kpn hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Volgens mij zitten de on demand films niet in het pluspakket. 

In gebieden met Delta Fiber, waar kpn alleen DSL heeft, wordt wel vaker Solcon geadviseerd, ​@joop2011 . Solcon is zelfstandig, maar KPN is eigenaar. Daardoor blijven Combivoordelen deels behouden. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 25, 2025

Klink heel erg vreemd.

Dit adviseren we zelfs redelijk vaak. Voor KPN N.V. is het niet zo spannend of je 40 euro aan de provider KPN of Solcon betaald. En zeer waarschijnlijk is een klant tevredener // loyaler als ze op glasvezel zitten dan op een slechte* dsl lijn.

Volgens mij doet de postcode check op onze website zelfs doorlinken naar Solcon als het een adsl verbinding max is met wel glasvezel van een derde partij.

* met slechte dsl lijn bedoel ik precies dat, een lang lijntje waar maar enkele mb's overheen kan. Vdsl, bvvdsl of vplus is normaliter een prima en goede verbinding.

• December 25, 2025

Voorheen werden dergelijke klanten naar de kabel verwezen, nu worden ze liever dichterbij gehouden 😉