Skip to main content
Beantwoord

Waarom is omroep Brabant niet te zien?

• March 1, 2025
  • 2 reacties
  • 461 keer bekeken

Als ik kanaal 507 in tik op mijn tv, krijg ik 509 en kom ik ook met teruggaan niet op dit kanaal van omroep Brabant, waarom is deze niet beschikbaar?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Moosmitje ,

Omroep Brabant is alleen te zien in Brabant zelf en in aangrenzende provincies. Dus niet in bv Groningen of Drenthe.

Dat geldt voor alle regionale omroepen met uitzondering van Omroep Friesland. Die wel in het hele land te zien.  

Dit is al vele jaren het beleid van KPN.  

KPN schrijft zelf : 

Welke regionale en lokale tv- en radiozenders kan ik kijken?

Het verschilt per regio welke regionale en lokale zenders je kan kijken of luisteren. Ga naar de Gids in je tv-menu en zie gelijk welke zenders voor jou beschikbaar zijn.

bron de veelgestelde vragen:

https://www.kpn.com/televisie/zenders#vragen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Hallo ​@Moosmitje ,

Omroep Brabant is alleen te zien in Brabant zelf en in aangrenzende provincies. Dus niet in bv Groningen of Drenthe.

Dat geldt voor alle regionale omroepen met uitzondering van Omroep Friesland. Die wel in het hele land te zien.  

Dit is al vele jaren het beleid van KPN.  

KPN schrijft zelf : 

Welke regionale en lokale tv- en radiozenders kan ik kijken?

Het verschilt per regio welke regionale en lokale zenders je kan kijken of luisteren. Ga naar de Gids in je tv-menu en zie gelijk welke zenders voor jou beschikbaar zijn.

bron de veelgestelde vragen:

https://www.kpn.com/televisie/zenders#vragen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

KPN geeft de regionale zenders volgens de Must Carry regels door. Dat betekent voor omroep Brabant dat ie in de provincie Brabant en aangrenzende provincies is te zien.

Je zult dus niet in één van deze provincies wonen 😉

Noord-Brabant, Zuid-holland, Zeeland, Gelderland, Limburg.

Hier heb ik een overzicht welke regionale zenders per provincie gekeken kunnen worden.

Breedbeeldweetjes: Regionale omroepen bij kpn v.a. 4 juli 2017