Skip to main content
Beantwoord

Waarom is SRAY Classic Rock kanaal 928 weg?

• December 21, 2025
  • 7 reacties
  • 184 keer bekeken

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img

Ineens is mijn favoriete zender SRAY Classic Rock kanaal 928 vervangen door een slap alternatief 😱

Waarom???? SRAY radio is verdwenen 😭

Kunnen we deze zenders terugkrijgen? Het was nog een van de weinige redenen om bij KPN te blijven. Als deze zenders niet terugkomen hoeft dat dus niet meer.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Akari ,

Deze zender gaat niet meer terugkomen. KPN heeft het contact met Stingray niet verlengd. Alle zenders van Stingray zijn bij KPN vervangen door zenders van XITE.

Op 7 november 2025 had KPN dit al aangekondigd in dit topic: 

• Vanaf 1 januari worden de radiozenders van SRAY (kanaal 900 t/m 950) vervangen door die van XITE. De thema's blijven hetzelfde, maar de zenders heten vaak net iets anders. 

De wijziging is net iets eerder dan 1 januari 2026 doorgevoerd. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 21, 2025

Hallo ​@Akari ,

Deze zender gaat niet meer terugkomen. KPN heeft het contact met Stingray niet verlengd. Alle zenders van Stingray zijn bij KPN vervangen door zenders van XITE.

Op 7 november 2025 had KPN dit al aangekondigd in dit topic: 

• Vanaf 1 januari worden de radiozenders van SRAY (kanaal 900 t/m 950) vervangen door die van XITE. De thema's blijven hetzelfde, maar de zenders heten vaak net iets anders. 

De wijziging is net iets eerder dan 1 januari 2026 doorgevoerd. 

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Wat teleurstellend 🥲

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 24, 2025

Hoi ​@Akari, bedankt voor jouw bericht :)

Allereerst bedankt voor je feedback! Ik kan me oprecht goed voorstellen dat wanneer je regelmatig naar de Stingray kanalen luisterde, dit teleurstellend is. Over contracten en dergelijke kan ik natuurlijk geen uitspraken doen maar dat neemt niet weg dat dit soort signalen erg waardevol vinden. In de mail van de factuur van november heeft deze mededeling gestaan en uiteraard vind je deze ook terug in ons topic met aankondigingen.

Radio 538 (kanaal 809) of Slam! FM (kanaal 816) draaien ook regelmatig dancemuziek. Ook zijn er verschillende online radiozenders die de focus op Dance muziek hebben → als je een TV+ Box hebt, kan je hierop apps downloaden. Op die manier kan je dan alsnog via de ontvanger naar een bepaalde radiozender luisteren, mits deze dus een app heeft. Hopelijk kun je hier alsnog mee uit de voeten! 🙏🏻

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 24, 2025

Ziggo heeft ook Xite 

Odido heeft, nog (...), Stingray, maar zonder het gebruik van de Stingray app.

Akari
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 25, 2025

Hoi ​@Akari, bedankt voor jouw bericht :)

Allereerst bedankt voor je feedback! Ik kan me oprecht goed voorstellen dat wanneer je regelmatig naar de Stingray kanalen luisterde, dit teleurstellend is. Over contracten en dergelijke kan ik natuurlijk geen uitspraken doen maar dat neemt niet weg dat dit soort signalen erg waardevol vinden. In de mail van de factuur van november heeft deze mededeling gestaan en uiteraard vind je deze ook terug in ons topic met aankondigingen.

Radio 538 (kanaal 809) of Slam! FM (kanaal 816) draaien ook regelmatig dancemuziek. Ook zijn er verschillende online radiozenders die de focus op Dance muziek hebben → als je een TV+ Box hebt, kan je hierop apps downloaden. Op die manier kan je dan alsnog via de ontvanger naar een bepaalde radiozender luisteren, mits deze dus een app heeft. Hopelijk kun je hier alsnog mee uit de voeten! 🙏🏻

Dance muziek??? 

Hoe kom je erbij dat ik dance muziek zou willen? Nog niet misschien. 

Allerlei andere zenders geprobeerd maar stuk voor stuk of veel slechter (alles van XITE dus 🙄) of er zit reclame en of nieuws in. Stingray Classic Rock was fantastisch en non stop muziek. 

Bedankt KPN!! Niet alleen voor het verwijderen van deze zenders maar vooral om dat vlak voor de kerst te doen. Heel erg bedankt. 

Nu verder kijken of ik de helft van het abonnement geld kan terugkrijgen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Ik vond de jazz kanalen 908 en 909 heel fijn. Maar juist wel jammer dat er geen nieuws op de hele uren was. En is.

Na de aankondiging op 7 november over de beëindiging niet meer naar de Stingray kanalen geluisterd. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Jammer allemaal.

TIP: Via https://radio.garden heb je toegang tot duizenden radio stations wáár ook ter wereld.