Skip to main content
Beantwoord

Waarom is Viaplay TV verwijderd van kanaal 19

• 18 maart 2025
  • 6 reacties
  • 470 keer bekeken

Waarom is Viaplay TV van kanaal 19 verwijderd en krijgen we dit nog terug dit voetbalseizoen?

Was een wekelijks kijker van de Premier League wedstrijden en ineens is dat foetsie

Beste antwoord door PeterG

Viaplay TV via 19 was een samenwerking met Talpa. Bij geen sport was het de SBS9 programmering.

John de Mol wilde zijn herhaalkanaal, met herhalingen van SBS6 die ook al via Veronica waren, terug. Hij gaat z'n gang maar. Bij mij is 19 weer uit m'n favorieten.

Viaplay is 2 eigen kanalen gestart. Wel technisch ondersteunt door Talpa. Maar het lijkt erop dat Viaplay kpn te weinig wil betalen. Gezien het inkoopbeleid van kpn met betrekking tot zenders heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat ze hier komen. Duimen maar, fingers crossed.

Volgens mij zendt BBC One/Two toch ook elk weekend minstens één wedstrijd live uit “match of the day”?

Dit weekend wordt er overigens niet gespeeld in de Premier League. Net als in de Eredivisie. Dit vanwege landen wedstrijden.

Bekijk origineel

6 reacties

• 386 reacties
  • 18 maart 2025

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Voetbalfan020, dat is zoals VwDt al aangeeft een keuze van de zenders zelf. 

Viaplay is nog wel mogelijk bij ons, daarover kan je meer lezen in dit artikel: 

Jasper van KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 maart 2025

Ik denk dat het meer de keuze van KPN is om voor het doorgeven niets te willen betalen. In tegenstelling tot Ziggo.

Een paar dagen geleden weer een mailtje gehad van KPN dat de tarieven weer eens omhoog gaan.

Maar er staat zo bar weinig tegenover. Misschien is het overstappen naar Ziggo de overweging waard.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 20 maart 2025
Voetbalfan020 schreef:

Ik denk dat het meer de keuze van KPN is om voor het doorgeven niets te willen betalen. 

Ik denk dat het meer de keuze van Viaplay is om niets te willen betalen voor het doorgeven. 

Zij willen verdienen aan hun zender Viaplay TV (denk aan de reclames) en daar hebben ze o.a. KPN voor nodig. Het zou heel normaal zijn dat ze minimaal de distributiekosten betalen die KPN maakt voor het doorgeven. 

Het zal mij overigens niets verbazen als het binnenkort alsnog geregeld gaat worden. Is gewoon een kwestie van onderhandelingen tussen KPN en Viaplay.  We horen het dan vanzelf. 

Je kunt natuurlijk wel via KPN een betaald abonnement nemen op Viaplay: 

Jasper van KPN

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 20 maart 2025

Als het alleen om F1 gaat, is F1 TV Pro een goed alternatief.

PeterG
Superuser
  • 61119 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Viaplay TV via 19 was een samenwerking met Talpa. Bij geen sport was het de SBS9 programmering.

John de Mol wilde zijn herhaalkanaal, met herhalingen van SBS6 die ook al via Veronica waren, terug. Hij gaat z'n gang maar. Bij mij is 19 weer uit m'n favorieten.

Viaplay is 2 eigen kanalen gestart. Wel technisch ondersteunt door Talpa. Maar het lijkt erop dat Viaplay kpn te weinig wil betalen. Gezien het inkoopbeleid van kpn met betrekking tot zenders heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat ze hier komen. Duimen maar, fingers crossed.

Volgens mij zendt BBC One/Two toch ook elk weekend minstens één wedstrijd live uit “match of the day”?

Dit weekend wordt er overigens niet gespeeld in de Premier League. Net als in de Eredivisie. Dit vanwege landen wedstrijden.

Reageer