Skip to main content

Waarom kan ik een opname niet meteen terugkijken en moet ik wachten tot een half uur na de opname?

Bij Ziggo kon ik als een programma gestart was meteen op opname klikken en tijdens de opname meteen terugspoelen naar het begin en de reclames meteen doorspoelen.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Waarom heeft de TV+box een andere TVGids layout dan de androidtv app? Totaal onlogisch, ik gebruik de TV+ app op mijn NVidia Shield Pro maar verwacht wel dezelfde functionaliteit als de TV+box.

Bij Ziggo was dit gewoon mogelijk, gewoon de horizontale gids layout zoals op de TV+box


Waarom kan ik een opname niet meteen terugkijken en moet ik wachten tot een half uur na de opname?

Bij Ziggo kon ik als een programma gestart was meteen op opname klikken en tijdens de opname meteen terugspoelen naar het begin en de reclames meteen doorspoelen.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je kunt zogauw je op ‘opnemen’ hebt gedrukt toch naar boven in de balk naar je opnames en dan die opname gaan bekijken…?? En de reclames doorspoelen? Je kunt niet de opname ‘vooruit’ kijken als je dat misschien bedoelt?


Ik kijk ook via de KPN iTV app op een Nvidia Shield Pro (2019) en heb hetzelfde maar gewoon met terugkijken:

is het programma nog niet ± 30 minuten geleden afgelopen dan is het nog niet beschikbaar. Ontzettend vervelend en vermoedelijk een issue met waar de video stream vandaan wordt gehaald en de live-stream nog niet is weggeschreven op een terugkijk opslaglocatie. Terugspoelen wanneer het programma nog bezig is geeft geen problemen. Wat mijn vermoeden doet versterken dat het een sync/wegschrijf issue is op het KPN platform. 
 

kan iemand van KPN dit issue bevestigen en aangeven of hier naar wordt gekeken?


Als het goed is zou je een opname op de tv-ontvanger direct na het starten van de opname ook al de opname moeten kunnen kijken. Maar je kunt hierbij niet voorbij het live programma. Dus als je de opname start en deze gelijk wilt kijken, dan kan je niet vooruit spoelen. Dit kan pas als er een buffer is opgebouwt.

In de TV app kan je wel pas 15 minuten na afloop kijken. Dit komt omdat je deze pas kunt kijken nadat de buffer ook opgenomen is. Dus daar moet je iets meer geduld hebben.


Ah zoals ik ongeveer vermoedde. Wanneer gaat dit worden aangepakt? Want het is vrij storend en iets wat niet thuis hoort in een app zoals deze. 


Op dit moment is dit ‘as designed’, dus of daar nog verandering in gaat komen, durf ik niet te zeggen.